Asiantuntijan myyntivalmennus (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Asiantuntijan myyntivalmennus (1 pv)

13.12.2016, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 17 marraskuun, 2016 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus

Asiantuntijan työhön kuuluu yhä useammin osallistuminen myyntityöhön ja asiakaspalveluun, ja monissa asiantuntijatehtävissä hyvät myyntitaidot ovat välttämätön edellytys työssä onnistumiselle. Kuitenkin valtaosa asiantuntijoista kokee myyntitaitonsa puutteellisiksi ja merkittävä osa suhtautuu myyntityöhön varauksellisesti. Valmennuksemme auttaa osallistujia arvioimaan myyntitaitojen merkitystä oman tehtävän kannalta, haastamaan omia asenteita myyntiä kohtaan, tunnistamaan tehokkaan myyntityön vaiheet sekä kehittämään omia myyntitaitojaan.

Kenelle
Valmennus on tarkoitettu kaikille asiantuntijoille toimialasta riippumatta. Valmennus sopii erinomaisesti myös esimiehille ja muille henkilöille, jotka vastaavat asiantuntijoiden myyntitaitojen kehittämisestä. Asiantuntijoiden myyntivalmennuksia järjestetään myös organisaatioiden sisäisinä valmennuksina.

Hyöty osanottajalle
Autamme osallistujia ymmärtämään asiantuntijuuden ja myynnin läheisen yhteyden ja vahvistamaan kykyä vaikuttaa asiakkaisiin tehokkaasti. Valmennuspäivän jälkeen osallistujat osaavat:
– arvostaa ammattimaista myyntityötä ja arvioida myyntitaitojen merkitystä oman työn kannalta
– tunnistaa systemaattisen myyntiprosessin vaiheet,
– tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa oman osaamisensa myyjinä
– hyödyntää omaa asiantuntemusta vaikuttavasti myyntityössä ja asiakaspalvelussa
Valmennuksemme auttaa osallistujia astumaan ulos omalta mukavuusalueeltaan ja tarjoamaan aktiivisesti omia palveluita asiakkaille.

Valmentaja
Vastuuvalmentaja KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Jarilla on myös pitkä kokemus valmentamisesta ja hän on kouluttanut lukuisia asiantuntijoita paremmiksi myyjiksi.

Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme mm. seuraavasti:
”Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. J-Impactin valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.”
”Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.”
”Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.”
”Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva.
”Mielenkiinto säilyi alusta loppuun! Laadukasta! Ammattitaitoista! Rahalle vastinetta! Suosittelen!”
”Hyvä kokonaispaketti myyntityöhön osallistuvalle asiantuntijalle.”

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tilaisuuden avaus

09.15 Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointitehtävä

09.30 Asiantuntijan myyntitaidot
– Myyntitaitojen merkitys asiantuntijatyössä
– Oman osaamisen myymisen taito
– Palveluasenne ratkaisee!

Harjoitus: Oman vastuualueen tarkastelua myyntitaitojen näkökulmasta

10.30 Tauko

10.45 Mitä ajattelen itsestäni ja myyntityöstä?
– Oman identiteetin tarkastelua
– Mikä myyntityössä epäilyttää?
– Myyntityöhön kohdistuvat yleisimmät väärinkäsitykset
– Ammattimaisen myyntityön todellinen sisältö ja merkitys
– Oman mukavuusalueen rajojen ylittäminen

Harjoitus: Oman myyjäprofiilin määrittely

12.00 Lounas

13.00 Onnistuneen myyntityön vaiheet
– Oman asiakaskunnan analysointi
– Asiakkaiden tarpeiden kartoitus
– Oman asiantuntijuuden hyödyntäminen luottamuksen rakentamisessa
– Aktiivinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus

14.15 Kahvi

14.30 Onnistuneen myyntityön vaiheet jatkuu
– Asiakkaan tarpeen mukaisen palveluratkaisun laatiminen
– Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
– Vastaväitteiden käsittely
– Hinnan myyminen
– Kaupan päättäminen

15.30 Oman myyntiosaamisen kehittäminen

16.00 Loppukeskustelu

16.30 Valmennuspäivä päättyy

Hotel Haven, Unioninkatu 17, Helsinki

Tilaisuuden hinta on 790,00 /hlö + alv 24 %, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan sekä kahvitarjoilut.

Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta Sampo Korppoo, puh: 041 510 6466, s-posti: sampo.korppoo@ratekoulutus.fi

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50 % osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti. Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.