Infor järjestää nyt koulutuksen:

Visuaalisen viestinnän koulutusohjelma (7 pv)

Visuaalisen viestinnän koulutusohjelmassa (VISU) saat kattavan kokonaiskuvan digiajan visuaalisen viestinnän mahdollisuuksista ja ratkaisumalleista. Perehdyt erilaisten visuaalisten elementtien hyödyntämiseen ja saat uusia, raikkaita ideoita siitä, miten voit tukea viestintääsi typografian, värien, kuvien ja erilaisten taittoratkaisujen avulla. Opit myös hyödyntämään tehokkaammin alihankintayhteistyötä.

Teoria ja käytäntö ainutlaatuisessa paketissa
VISUn käytännönläheisten koulutuspäivien aikana sukellamme visuaalisuuden pyörteisiin alan huippuammattilaisen kanssa. Kiehtovien casejen ja inspiroivien vinkkien lomassa käärimme hihat ylös ja pureudumme osallistujien aineistoihin ja visuaalisiin elementteihin. Pääset siis heti viemään kuulemasi ja oppimasi suoraan arjen työhön.

Koulutuspäivien jälkeen ymmärrät, mitä kaikkea visuaalinen ilme pitää sisällään ja miten se heijastuu julkaisuihin, tiloihin, verkkoon, brändeihin ja toimintamalleihin. Osaat myös ylläpitää ja rakentaa visuaalista ilmettä.

Koulutus visuaalisesta ilmeestä kiinnostuneille
Koulutusohjelma on suunniteltu sinulle, joka vastaat talosi visuaalisesta ilmeestä tai sen osista, kuten erilaisista painotöistä, markkinoinnista tai verkkopalveluista. Haluat kehittää ajatteluasi ja syventää osaamistasi visuaalisessa viestinnässä niin tilaajan kuin tekijänkin näkökulmista. Tässä koulutuksessa alan huippuammattilaiset tekevät aloittelijoista ja kokeneemmistakin konkareista todellisia visuaalisen viestinnän ammattilaisia.

Parasta koulutuksessa osallistujien mielestä:
“Käytännönläheisyys. Mielenkiintoiset kouluttajat, jotka olivat alansa todellisia ammattilaisia.”
“Aihe kokonaisuudessaan on mielenkiintoinen ja ajankohtainen, voin konkreettisesti hyödyntää koulutuksen antia työssäni. Parasta antia tarjosivat valokuvauksen perusteet, infografiikka, visuaalisuus somessa ja visuaalisen aineiston juridiikka.”
“Täysillä keskittyneet kouluttajat”
“Kokonaisuus oli todella hyvä ja monipuolinen”

Visuaalisen ilmaisun perusteista näyttäviin visuaalisiin verkkoratkaisuihin

1. päivä: Visuaalisen suunnittelun perusteet
Päivän aikana käydään läpi visuaalisen elementtien, sommittelun ja tarinallistamisen tärkeydet visuaalisessa suunnittelussa. Saat tietoa, miten yhteensovittaa erilaisia elementtejä ja miten hallita niitä. Ymmärrät kuvien, otsikoiden ja tekstin sommittelun tärkeyden.

– ulkoasu: värit, fontit, sommittelu
– brändin näkyvyys
– kuvat ja kuvittaminen
– houkuttelevat otsikot
– mielenkiintoinen ilme
– erilaisten elementtien yhdistäminen
– tarinallistamisen tärkeys

2. päivä: Kuvien ja videoiden käyttö somessa
Kuvien on tutkittu toimivan erityisen hyvin sosiaalisen median kanavissa, mutta minkälaisilla kuvilla viesti välittyy parhaiten? Entä kuinka niitä saa käyttää ja missä vaiheessa on hyvä tarkistaa lakipykälät? Koulutuspäivän aikana käydään läpi useita esimerkkejä kuvien käytöstä ja tehosta somepalveluissa. Ymmärrät, mikä on kuvien merkitys esim. Facebookissa tai Twitterissä, ja miten organisaatiosi voi hyötyä Instagramin ja Pinterestin käytöstä. Tutustut myös Snapchatin ja Periscopen periaatteisiin.

– visuaalisuuden toimivuus somessa
– kuvien merkitys eri somekanavissa
– tekijänoikeus ja kuvapankit
– brändin näkyvyys somessa
– Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat, Periscope, Instagram, LinkedIn

3. päivä: Valokuvauksen perusteet
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon valokuvaamisessa? Miten viestit kuvan avulla? Miten saat kuvattavan henkilön ilmaisemaan haluamiasi tunteita? Päivän aikana opit rajauksen ja erilaisten valaistusten merkityksen kuvassa. Ymmärrät kuvan viestinnällisen vahvuuden. Saat vinkkejä, miten saada kuvattava rennoksi ja tuottamaan haluamiasi tunnetiloja. Päivän aikana hyppäät valokuvauksen mielenkiintoiseen maailmaan työskentelemällä kuvaustyöpajassa ”kädet savessa”.

– henkilökuvan eri rajausvaihtoehdot
– eri valaistusolosuhteiden hallinta
– mitä kuvalla halutaan viestiä

4. päivä: Tarina videolle
And action! Miten tarina purkitetaan ja mitä tarinoita kannattaa ennen kaikkea videokuvata? Koulutuspäivän aikana saat selville videoiden eri käyttömahdollisuuksia ja –tarkoituksia. Opit laatimaan ja hyödyntämään nykyaikaista kuvauskäsikirjoitusta videoinnissa. Onko sitä vielä? Lisäksi päivän aikana käydään läpi, mitä tulee ottaa huomioon kännykkäkuvaamisessa. Millaisia visuaalisia elementtejä kannattaa käyttää videolla, jos markkinointibudjetti ei pursua?

– videoiden eri käyttömahdollisuudet ja -tarkoitukset
– ideasta käsikirjoitukseksi
– käsikirjoituksen terävöittäminen: rajaus, mitta, elementit
– visuaaliset elementit videoinnissa
– musiikin merkitys

5. päivä: Infografiikan suunnittelu ja toteutus
Monimutkainen ja -ulotteinen tarina välittyy havainnoimalla. Infografiikka tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia esimerkiksi markkinointiin ja mainontaan tai digitaaliseen viestintään. Päivän loputtua olet saanut käyttöösi myös toimivia mallipohjia sekä ideoita, joita voit hyödyntää suoraan työelämässäsi. Löydät parhaat käytännöt tietomassojen visualisointiin juuri omiin tarpeisiisi. Saat ammattilaiselta palautetta infografiikan käytöstä valitsemassasi esimerkissä sekä vinkkejä hyödynnettäväksi seuraavana työpäivänäsi.

– Tiedon visualisointi
– Milloin dataa on järkevää esittää visuaalisesti?
– Miten lähestyä tiedon visuaalista esitystapaa? Aikataulu, kohderyhmä, käytettävissä oleva tila
– Osaatko lukea kuvaa? Ymmärrätkö näkemäsi?
– Yksinkertaistaminen on vaikeinta – mutta lukija kiittää!

6. päivä: Lehden suunnittelu tavoitteellisesti ja käyttäjälähtöisesti
Mitä asioita pitää ottaa huomioon, kun suunnittelee lehteä? Mitä lehdellä pyritään saavuttamaan ja kenen tarpeisiin lehti vastaa? Päivän aikana ymmärrät, miten suunnitella lehteä käyttäjä- ja tavoitelähtöisesti. Saat vinkkejä ja neuvoja kettärään lehden suunnitteluun. Lisäksi saat yhteispalautetta omasta lehdestäsi ja vinkkejä sen päivittämiseen.

– näkökulmana käyttäjälähtöisyys
– näkökulmana tavoitteellisuus
– ketterä suunnittelu

7. päivä: Digiajan visuaaliset elementit
Hukkuuko verkkojulkaisusi bittimaailmaan? Miten visuaalisuus täydentää verkkosivuston käytettävyyttä ja sisältöä? Koulutuspäivässä käydään läpi digijulkaisun erilaisia vaihtoehtoja sekä visuaalisia elementtejä monikanavaisessa viestinnässä. Saat vastauksia siihen, miten kehittää verkkosivun tai uutiskirjeen ulkoasua houkuttelevammaksi. Opit, miten asioita kannattaa ryhmitellä verkkojulkaisussa esim. linkit, rakenne ja värit, ja miten visuaalisuus näyttäytyy mobiililaitteissa. Päivän aikana saat arvion oman organisaatiosi verkkojulkaisun visuaalisesta ilmeestä.

– visuaalinen rakenne verkossa
– kuvien ja animaatioiden käyttö verkossa
– visuaalisuus tabletissa ja mobiilissa

——————————-

Koulutuspaikka:
Koulutus pidetään Inforin koulutustiloissa, Tammasaarenkatu 5, 00180 Helsinki, HTC Santa Maria, 2. kerros, Ruoholahti.

Aika:
31.10.2017 – 13.02.2018

1. päivä 31.10.2017
2. päivä 1.11.2017
3. päivä 4.12.2017
4. päivä 5.12.2017
5. päivä 17.1.2018
6. päivä 18.1.2018
7. päivä 13.2.2018

Hinta
4 325 eur
(+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen,
projektityöohjauksen, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut.

Päiviä voi ostaa myös yksittäin, jolloin hinta on 674 eur/ pv (+alv. 24 %) Tai kaksipäiväisenä seuraavat päivät:
3. ja 4. päivä tai 6. ja 7. päivä. Tällöin kahden päivän hinta on 1274 eur (+ alv. 24 %).