Esimies vuorovaikuttajana (1 pv)
Suomen Liikekirjat järjestää nyt koulutuksen:

Esimies vuorovaikuttajana (1 pv)

04.04.2017, Radisson Blu Marina Palace Hotel, Turku Linnankatu 32, Turku 20 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Esimiehelle hyvä itsetuntemus ja tilannetaju ovat edellytyksiä sujuvaan vuorovaikuttamiseen. On tärkeää tunnistaa itsensä vuorovaikuttajana ja ymmärtää ihmisten erilaisuutta sekä työyhteisön toimivuuteen vaikuttavia tekijöitä.

Esimies vuorovaikuttajana -koulutuspäivässä aihetta käsitellään teorian ja runsaiden käytännön esimerkkien kautta. Käymme läpi mm. työyhteisöjen tyypillisimpiä ongelmatilanteita ja etsimme niihin toimivia ratkaisuja vuorovaikutuksen näkökulmasta.

Ihmiset kokevat palautteen yhdeksi tärkeimmistä työmotivaation lähteistä, ja toimiva palautteenantokulttuuri onkin terveen työyhteisön tunnusmerkki. Myös tähän kehitystyöhön saat välineitä valmennuksesta.

Asiantuntija:
Kouluttajana on PsK, BBA, esimiestyön ja johtamisen kehittäjä Liisa Lempinen, jolla on yli 15 vuoden kokemus aikuisten osaamisen kehittämisestä. Muiden valmentamisen lisäksi hän on toiminut esimiehenä ja johtajana asiantuntijaorganisaatioissa.

Ohjelmassa klo 09.00–16.00

– Ihmisten erilaisuus ja esimiehen vuorovaikutustaidot
– Miten esimies oppii johtamaan ja kehittämään itseään?
– Tunneäly ja tunteet työyhteisössä
– Mikä sytyttää tai sammuttaa työnilon?
– Ongelmanratkaisutaitojen ja päätöksenteon ABC

Työyhteisön ongelmatilanteiden onnistunut ratkaisu -workshop:
– huonosta ilmapiiristä hyvään tekemisen meininkiin
– passiivisesta tiimistä innostuneeksi uudistajatiimiksi
– miten esimies voi parantaa arvostustaan?
– puuttuako vai ei?
– miten hankalan persoonan kanssa toimitaan onnistuneesti?

Jatkuvan palautteenantokulttuurin rakentaminen

Korjaavan palautteen antaminen -simulaatio:
– alisuoriutuminen
– negatiivinen asenne
– huono käytös

Voimaannuttava positiivinen palaute

Radisson Blu Marina Palace (Linnankatu 32), Turku

Aika:
04.04.2017

Koulutuspäivän hinta on 530 eur + alv 24 %.
Hinta sisältää kattavan koulutusmateriaalin ja koulutuspäivien tarjoilut.

Peruutusehdot:
Koulutuspaikan varaus on mahdollista peruuttaa maksuttomasti 14 päivää ennen tilaisuuden alkua. Laskutus tapahtuu sen jälkeen. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.