Fasilitoinnin luova loistaja (1 pv)
Elevator järjestää nyt koulutuksen:

Fasilitoinnin luova loistaja (1 pv)

04.05.2017, , 18 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Tässä valmennuksessa käsitellään ryhmäprosessien, kuten kokousten, tehostamista fasilitoinnin uusimmilla ideoilla ja työkaluilla. Jos olet kyllästynyt vetämään kokouksia ja työpajoja samoilla vanhoilla kaavoilla ja työkaluilla, tämä valmennus on juuri sinua varten. Tässä valmennuksessa opit vauhdikkaita ja jopa radikaaleja työkaluja, joilla voit korvata perinteisiä tapoja tehdä asioita kokouksissa, työpajoissa ja muissa tilaisuuksissa.

Tässä valmennuksessa opit seuraavat työkalut:
Onnistuneen kokouksen kaava: 1) Aloittaminen, 2) Ymmärryksen luominen 3) Ratkaisujen suunnittelu 4) Sopiminen ja 5) Arviointi
Mix’n’match – Menetelmä eri näkökulmien yhdistämiseen ja yhteisen dialogin luomiseen
Pakotetut yhteydet – Luovuuden kulmakivi
SCAMPER – Työkalu uusien näkökulmien ja ideoiden tuottamiseen
Circle of Ideas – Huikean nopea työkalu vaihtoehtoisten ratkaisujen tuottamiseen
Ratkaisujen metsästys – Tehokas ja osallistava menetelmä ryhmän tietotaidon yhdistämiseen
Shuffle – Salamannopea työkalu ratkaisujen tuottamiseen, vaihtoehtojen arviointiin ja parhaiden ratkaisujen valitsemiseen
Toiminnan ensi askeleet – avain toimintaan

Valmennustapa:
Valmennuksen toimintatapa on työpajatyyppinen. Osallistujat pääsevät työstämään itse valitsemiaan aiheita ja haasteita sekä kokeilemaan valmennuksessa opeteltavia menetelmiä. Tarkoitus on oppia tekemällä ja muuttaa osallistujien osaaminen tekemiseksi. Jokainen osallistuja rakentaa henkilökohtaisen toimintasuunnitelmansa, mikä varmistaa valmennuksen oppien käyttöönoton ja henkilökohtaisen kehityksen.

Valmentaja
Valmennuksen onnistumisesta vastaa Mirko Häyrinen.

Mirko Häyrinen on valmentaja, joka on valmentanut kymmeniä tuhansia ihmisiä ja vetänyt pitkälti yli 2000 tilaisuutta – yksittäisistä kokouksista ja valmennuksista aina kokonaisten konsernien strategioiden jalkautusprosesseihin ja henkilöstökyselyn purkuihin asti.

Mirko on karismaattinen valmentaja, joka vetää vaikuttavia valmennuksia. Mirko sytyttää osallistujissa halun kehittyä ja kukoistaa. Mirko saa osallistujajoukon innostumaan, motivoitumaan ja sitoutumaan. Mirkon erikoisalaa ovat fasilitointivalmennukset, tehokkaan ajankäytön hallinnan valmennukset ja erilaisten tilaisuuksien fasilitointi.

Mirko johtaa Suomen Fasilitoinnin Mestarit –yhteisöä, jossa fasilitoinnin ammattilaiset keskustelevat työryhmän johtamisen haasteista, onnistumisista ja metodologioista sekä kehittävät osaamistaan fasilitoinnin saralla. Mirko on IAF:n (International Association of Facilitators) jäsen ja koulutukseltaan organisaatiopsykologi. Ennen uraansa valmentajana Mirko on toiminut muun muassa kansainvälisen yrityksen toimitusjohtajana.

09.00 Tilaisuuden aloitus, ohjelma ja tavoitteet
– Osallistujat valitsevat valmennuksen painopistealueet

09.50 Miten saan osallistujat motivoitumaan uudenlaisista työskentelytavoista
– Miten asetan konkreettisia tavoitteita