Hyvän tarjouksen laatimisen perusteet – Tarjoajan peruskurssi (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Hyvän tarjouksen laatimisen perusteet – Tarjoajan peruskurssi (1 pv)

19.10.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 18 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Menestyvän tarjouksen laatiminen edellyttää hyvää hankintalainsäädännön tuntemusta; hankintayksiköllä on velvollisuus hylätä tarjoukset, jotka eivät vastaa tarjouspyyntöä. Tarjoajan peruskurssilla opit, mitä seikkoja sinun tulee tarjoajana tietää, kun laadit tarjousta julkisia hankintoja koskevaan tarjouskilpailuun. Aihealueita käsitellään tuoreen oikeuskäytännön valossa.

Kouluttajinamme seminaarissa ovat Eversheds Asianajotoimiston julkisiin hankintoihin erikoistuneet asiantuntijat! Keskitymme kurssilla erityisesti tarjouksen laatimisessa esiin tuleviin kysymyksiin. Näitä kysymyksiä ovat esimerkiksi:
• Hilma – hankintailmoitukset; mikä on hankintailmoituksen merkitys julkisissa hankinnoissa? Mikä on kynnysarvojen merkitys tarjoajan näkökulmasta?
• Mikä on hankintamenettelyn merkitys tarjouksen tekemisessä? Miten eri hankintamenettelyt eroavat toisistaan? Mitä puitejärjestelyllä tarkoitetaan tarjoajan näkökulmasta?
• Milloin suorahankinta on mahdollinen? Mikä on asemani tarjoajana, jos hankintayksikkö tekee edustamaltani yritykseltä suorahankinnan?
• Millainen on hyvä tarjous?
• Mitkä ovat kelpoisuusvaatimuksia: pitääkö kaikki kelpoisuusvaatimukset täyttää, entä mikä merkitys on vähimmäisvaatimuksilla? Voinko täyttää kelpoisuusvaatimukset ryhmittymänä? Onko alihankinta relevantti vaihtoehto? Voiko kelpoisuusvaatimukset täyttää myöhemmin?
• Millainen tarjous on tarjouspyynnön mukainen: mikä on hankinnan kohde ja mikä teknisten eritelmien merkitys? Milloin tarjoaja voi täsmentää tarjousta?

Julkisiin hankintoihin osallistuville tarjoajille. Erityisesti koulutus soveltuu seuraaville:
• Creditan asiakas
• Kehityspäällikkö
• Tuotepäällikkö
• Talouspäällikkö
• Asiakkuuspäällikkö

Kouluttajat
Marko Mononen
, AA, OTT, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Anne Petäjäniemi-Björklund, AA, VT, LL.M (Eur), Eversheds Asianajotoimisto Oy

08:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

09:00 Tervetuloa Edilex Pro –koulutukseen!

09:05 Mitä hankintayksikkö on hankkimassa?
• Hankintamenettelyn vaiheittaisuus
• Hankintailmoitus ja tarjouspyyntö sekä pienhankinnat
• Hankinnan kohde
• Tekniset eritelmät ja ilmaisu ”tai vastaava”
• Hankinnan keinotekoinen jakaminen
• Tarjouksen täsmentäminen
• Tarjouspyyntöä vastaamaton tarjous ja tarjouksen hylkääminen

11:30 Lounas

12:30 Mitkä ovat tarjoajan kelpoisuusvaatimukset?
• Kelpoisuutta koskevat selvitykset
• Harkinnanvaraiset poissulkemisperusteet
• Pakolliset poissulkemisperusteet
• Käytettävissä olevien resurssien ajankohta
• Muiden tahojen voimavarojen käyttö: ryhmittymä ja alihankinta
• Tarjoajan sulkeminen tarjouskilpailun ulkopuolelle

13:15 Kahvitauko

13:30 Hankintamenettelyjen vaikutus tarjouksen tekemiseen, uudet joustavat hankintamenettelyt sekä uuden hankintalain vaikutukset tarjouksen tekemiseen
• Avoin, rajoitettu menettely sekä neuvottelumenettely ja kilpailullinen neuvottelumenettely
• Puitejärjestely
• Suorahankinta
• Eurooppalainen tarjousasiakirja
• Sähköinen asiointi hankintayksiköiden ja tarjoajien välillä

15:00 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki
Voit osallistua myös verkon välityksellä.

Aika:
19.10.2016

Lähikoulutus 740 eur + alv
Webinaari 690 eur + alv / yksi webinaariosallistuja

Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:
200 eur
+ alv / osallistuja

Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.