fbpx
IT-palveluiden hallinnan standardisarja (2 pv)
Kansainvälisesti suuren suosion saanut koulutus!
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

IT-palveluiden hallinnan standardisarja (2 pv)

EUR

15.-16.11.2017, Taitotalon kongressikeskus, Helsinki Valimotie 8, Helsinki 14 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Työturvallisuus

Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.

Sarjan keskeisimmän osan, vaatimusstandardin ISO/IEC 20000-1, uusi versio on julkaistu huhtikuussa 2011. Tämä osa on entistä paremmin yhteensopiva mm. ISO 9001 -laadunhallintastandardin ja ISO/IEC 27001-tietoturvallisuuden hallintastandardin kanssa.

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on antaa yleiskuva ISO/IEC 20000 -standardisarjasta ja sen eri osista sekä perehdyttää osallistujat erityisesti vaatimusosan ISO/IEC 20000-1:2011 rakenteeseen, prosesseihin ja vaatimusten yleisen tason tulkintaan.

Standardi ISO/IEC 20000-1:2011 on oltava ja standardi ISO/IEC 20000-2:2011 olisi hyvä olla mukana koulutuksessa. Lisätietoja ja tilaukset Suomen Standardisoimisliitosta, puh. (09) 149 9331/myynti tai netistä (www.sfs.fi). Standardit eivät sisälly koulutuksen hintaan.

Kenelle koulutus sopii?
Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille.

IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat
laatupäälliköt
arvioijat ja auditoijat
esimiehet
työnjohtajat


OHJELMA

1. päivä

08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

08:30 Koulutuksen avaus

Koulutuksen sisältö ja tavoitteet

Mitä on IT-palveluiden hallinta? Mikä on ISO/IEC 20000?

Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä

Standardin kytkennät muihin standardeihin ja malleihin, kuten ISO 9001, ISO/IEC 27001, ITIL, COBIT ja CMMI

10:00 Kahvi

10:15 Luku 4

Palveluiden hallintajärjestelmän yleiset vaatimukset

Luku 5

Palveluiden kehittäminen ja käyttöönotto (transitio)

12:00 Lounas

13:00 Ryhmä- / yksilötyö

13:30 Luku 6

6.1 Service level management
6.2 Service reporting
6.3 Service continuity and availability management
6.4 Budgeting and accounting for services
6.5 Capacity management
6.6. Information security management

14:00 Kahvi

14:15 Luku 6 jatkuu

15:15 Ryhmä- / yksilötyö

16:00 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy


2. päivä

08:15 Aamukahvi

08:30 Luvut 7-9

7.1 Business relationship management
7.2 Supplier management
8.1 Incident and service request management
8.2 Problem management
9.1 Configuration management
9.2 Change management
9.3 Release and deployment management

10:00 Kahvi

10:15 Luvut 7-9 jatkuu

11:30 Yksilötyö

12:00 Lounas

13:00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja -sertifiointi

14:00 Kahvi

14:15 Yhteenveto ja keskustelua

15:45 Tentti

16:00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka:
Taitotalo kongressikeskus
Valimotie 8
00380 Helsinki

Aika:
15. – 16.11.2017. Klo 8.30 – 16.00

Hinta:
1 115 eur
(+ alv 24 %)

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja