Käyttöpääoman hintalappu ja johtaminen (1 pv)
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Käyttöpääoman hintalappu ja johtaminen (1 pv)

26.05.2016, Ajantieto Oy:n koulutustilat, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs. (kamppi, Graniittitalo), Helsinki 6 maaliskuun, 2016 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Käyttöpääomalla on aina hintansa. Käyttöpääomantarve on kyettävä rahoittamaan. Puuttuva rahoitus johtaa maksukyvyttömyyteen ja konkurssiin. Liiallinen rahoitus johtaa tehottomuuteen ja turhiin korkokuluihin. Käyttöpääomatarve määräytyy yrityksen johtamisen, toimintamallin ja -ympäristön yhteisvaikutuksesta.

Koulutuspäivämme auttaa tunnistamaan ja hyödyntämään käyttöpääoman optimoinnin mahdollisuudet liiketoimintajohdon näkökulmasta.

Asiantuntija:
KTM Kai Tihilä

Kai Tihilä on talousjohtamisen ja taloushallinnon prosessien asiantuntija, joka on hyvin perehtynyt myös yrityskauppoihin sekä kuluttajatuoteliiketoimintaan. Kai Tihilä on ollut johtotehtävissä mm. Paulig Group, Amer Sports Oyj, Kone Oyj:ssä.

Ohjelma kello 9–16

Liiketoimintamallit ja yrityksen pääomitus
– Liiketoiminnan reunaehdot
– Riskien hallinta
– Kokonaiskustannusajattelu
– Käyttöpääomalaskennan perusteet
– Kiertoajat ja tunnusluvut

Käyttöpääomatarve
– Ennakointi
– Käyttöpääoma, investoinnit ja epävarmuus
– Suhdanteet
– Kansainvälinen toiminta
– Käyttöpääomatarve yrityksen elinkaaren eri vaiheissa

Optimointi
– Myyntisaamiset ja ostovelat
– Oma toimintamalli, make-buy –ratkaisut
– Maksuehdot – merkitys ja herkkyystarkastelu
– Asiakasyhteistyö, sopimukset, riskien hallinta
– Toimittajayhteistyö, ostoprosessit
– Moderni varastonohjaus
– Johtaminen ja johdon yhteispeli

Ajantiedon koulutustilat, Kamppi Graniittitalo, Antinkatu 3 D 7.krs, 00100 Helsinki

Aika:
26.05.2016

650 eur
+ alv 24 %. Hinta sisältää koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin kolme viikkoa ennen kurssia tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 75 eur + alv 24 %. Myöhemmin kuin viikko ennen kurssia tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta, käyttämättömästä kurssipaikasta veloitetaan koko hinta. Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.