Ketterä Projektinjohtaminen – ohjelmisto- ja tietojärjestelmäprojektien hallinta (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

25.04.2017, Business Meeting Park Forum, Helsinki Forum, Mannerheimintie 20 B, Helsinki 19 huhtikuun, 2017 Sampo Korppoo

Projektinhallinta , Tieto- ja viestintäteknologia

Ketteriin projekteihin siirrytään liiketoiminnan ehdoilla

Liiketoimintahyödyt jäävät vähäisiksi mikäli ketteryyteen ei siirrytä liiketoimintalähtöisesti. Ketteriin menetelmiin siirtyminen ei ole pelkästään projektimenetelmien muutosprosessi, vaan sillä haetaan ennen kaikkea liiketoimintahyötyjä. Projektien lisäksi ketteryydellä on vaikutuksia koko yrityksen organisaation toimintaan. Nämä vaikutukset on huomioitava ja suunniteltava hyvissä ajoin ennen ketterien menetelmien käyttöönottoa.

Ketteryys ei ole pelkästään Scrumia. Koulutuksen aikana käydään läpi yleisimmät ketterät menetelmät projektipäällikön näkökulmasta sekä annetaan käytännön vinkkejä siihen miten ketteriin projekteihin kannattaa siirtyä. Kurssilla käsitellään myös sitä miten ketteryyttä voi soveltaa perinteisiin menetelmiin perustuvia projekteja.
Lisää tehoa projekteihin. Ketterät menetelmät ovat kehitetty alun perin tehostamaan ohjelmisto- ja tietojärjestelmäprojekteja ja tämän koulutuksen pääpaino onkin näissä projekteissa. Ketteriä menetelmiä sovelletaan kuitenkin yhä enemmän myös muun tyyppisiin projekteihin ja monia koulutuksen aikana läpikäytyjä käytäntöjä voidaankin soveltaa myös muihin kuin pelkästään ohjelmisto- ja tietojärjestelmäprojekteihin.

Mitä saat
• Hyvä yleiskuva ketteristä menetelmistä sekä ketterien menetelmien sijoittumisesta projektinhallinnan pelikenttään
• Ymmärrystä ketteriin menetelmiin siirtymisessä koko yrityksen organisaatio huomioiden
• Enemmän tehokkuutta ketteriin projekteihin
• Käytännön tietoa siitä mitä ketterät projektit merkitsevät koko yritykselle

Kenelle
Päivä sopii ennen kaikkea ohjelmisto- ja tietojärjestelmäprojekteja johtaville projektipäälliköille, mutta myös kenelle tahansa joka haluaa syventää ymmärrystään erilaisten ketterien mallien valinnassa tai haluaa hyvän yleiskuvan ketteristä menetelmistä.

Koulutuspäivän valmentajana toimii Hannu Blomqvist, Equ Pro.Hannu Blomqvist
Hannulla on yli 20 vuoden käytännön kokemus projektien ja ohjelmien johtamisesta. Hän on johtanut laajoja kansainvälisiä monitoimittajaprojekteja, joilla on ollut useita osapuolia useasta yrityksestä ja monesta kansallisuudesta. Hänellä on kokemusta hyvinkin eri tyyppisistä projekteista eri toimialoilta, mm. ICT-, telecom-, tuotekehitys-, käytöönotto- ja menetelmänkehitysprojekteista. Hänellä on kokemusta sekä yksityis- ja julkishallinnon projekteista. Hannu tuntee hyvin sekä projektijohtamisen perinteisemmät että ketterät menetelmät.
Hannu on kokenut projektinhallinta-alan kouluttaja ja puhuja kansallisissa ja kansainvälisissä tilaisuuksissa ja on luennoinut aiheesta myös Aalto-Yliopistossa. Hänellä on PMI:n myöntämä projektinhallinnan PMP® –sertifikaatti ja Scrum Master sertifikaatti.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa
Miksi ketterä?
-Ketterien menetelmien hyödyt
-Millaisiin projekteihin ketteryys sopii?
-Ketterät menetelmät projektinhallinnan pelikentässä
– Yrityksen sopeutuminen ketteryyteen
Siirtyminen ketteriin menetelmiin
-Vaiheittainen muutos ketterään projektiin
-Yrityksen kokonaisvaltainen muutos kohti ketteryyttä
Case esimerkkejä
Yhteenveto

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Business Meeting Park Forum, Mannerheimintie 20 B, Helsinki

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 497 eur/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.