Kuinka vältän surkean rekrytoinnin (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Kuinka vältän surkean rekrytoinnin (1 pv)

19.09.2017, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 16 syyskuun, 2017 Sampo Korppoo

Työhyvinvointi

Yksi hyvä muna ei tee tusinaa, mutta mätä omena pilaa boolin kuin boolin. Virherekrytointien välttäminen on varmin tapa taata toiminnan tuloksellisuus. Onnistunut rekrytointi on yritykselle haasteellinen investointi.

Pieleen mennyt rekrytointi maksaa yritykselle tuhansia ja tuhansia euroja esimerkiksi heikentyneenä työilmapiirinä, heikompana myyntinä, huonompana laatuna ja pahimmassa tapauksessa jopa menetettyinä asiakkaina. Usein huippurekrytointi onkin toteutunut jo silloin, kun olemme onnistuneet rajaamaan haitalliset ehdokkaat pois joukosta. Tästä syystä rekrytointityön laadulle kannattaa antaa suurta painoarvoa prosessin alusta loppuun! Virheet on mahdollista poistaa.

Mitä saat

Rekrytoinnista vastuussa olevat henkilöt ovat usein hyvin tietoisia siitä, millaista osaajaa yrityksessä kaivataan. Uusimmat tutkimukset ja kokemukset yrityksistä kuitenkin kertovat, että rekrytoija on suuressa vaarassa joutua erilaisten harhojen ja väärien oletusten valtaan heti prosessin alkuvaiheessa.

• Mitä nämä harhat ja sudenkuopat ovat? Kuinka ne voidaan välttää?
  • Mitä punaisia varoitusvaloja voimme nähdä vilkkuvan jo haastatteluvaiheessa?
  • Millä konkreettisilla tavoilla ja keinoilla etenemme kohti parasta mahdollista rekrytointia?

Koulutuksessa käymme läpi uusinta tutkimustietoa ja perustelemme sen avulla, mitä käytännön toimia niiden perusteella kannattaa ottaa käyttöön jo tänään. Oikealla prosessilla ja oikeilla menetelmillä surkean rekrytoinnin todennäköisyys on minimoitavissa!

Kenelle

Päivä sopii esimiehille, jotka hoitavat rekrytointeja omassa organisaatiossaan sekä niille, jotka ovat vastuussa tiimien rakentamisesta ja organisaation osaamisen johtamisesta.

KouluttajatWille Raitolampi, tutkimusjohtaja, VIKTOR Work-Life Metrics Oy - työelämävalmennus, esimiestyö, rekrytointi  Jussi Leinonen, toimitusjohtaja, VIKTOR Work-Life Metrics Oy - työelämävalmennus, johtajuus, rekrytointi

Koulutuspäivien valmentajana toimii toimii työelämän tutkimus- ja valmennusyritys VIKTOR Work-Life Metrics Oy:n toimitusjohtaja Jussi Leinonen ja tutkimusjohtaja Wille Raitolampi. Molemmat valmentajat ovat olleet vastuussa sadoista rekrytoinneista työuransa aikana.

Koulutus toteutetaan valmennustyyppisesti. Heräte-esitysten lisäksi teemme päivässä pariharjoitteita, ryhmäkeskusteluja ja vertailemme parhaita käytäntöjä eri yrityksistä. Valmistaudu siis keskustelemaan ja olemaan aktiivinen – mitä enemmän annat itsestäsi, sitä enemmän saat!

Ennen koulutusta lähetämme ennakkokyselyn sähköpostitse jokaiselle valmennukseen osallistujalle. Kyselyn avulla pystymme tekemään päivästä henkilökohtaisemman ja mielenkiintoisemman kaikille, joten vastaathan kyselyyn ajatuksella.

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Koulutus alkaa

Valmistautuminen haastatteluun ja rekrytointiprosessi:

• Mikä menee rekrytoinnissa usein vikaan?
  • Toimet ennen rekrytoinnin aloittamista?
  • Toimet ennen haastattelun aloittamista?

10:15 Tauko

H-hetki: haastattelutilanne

• Kun hyvä fiilis ei riitä – Mitä seurata haastateltavassa
  • Haluammeko antajia, vai ottajia?
  • Vaaran merkit – Tunnista tiimityöhön sopimattomat
  • Kuumottaa vai kaveerata?
  • Mitä on tärkeä saada selville haastattelussa?
  • Haastattelenko yksin, kaksin, vai ryhmässä?
  • Yllättävät elementit haastattelutilanteen tehostajina

11:30 – 12:15 Lounas

Haastattelun jälkeen

• Kuinka vertailla haastateltuja yksilöitä?
  • Thin Slicing ja päätöksenteko
  • Mitä harhoja tulee välttää haastattelun jälkeen?
  • Onnistumisen tripla: Pätevyys, sopivuus, kiinnostus

14:00 Iltapäiväkahvi

Rekrytointi tulevaisuudessa:

• Mitä teknologioita voimme käyttää hyväksi rekrytoinnissa?
  • Miten alan suomalaiset ammattilaiset näkevät tulevaisuuden rekrytoinnissa?
  • Miten robotisaatio ja digitalisaatio ja työn murros vaikuttavat rekrytointiin?
  • Päivän oppien kertaus ja avain-asiat

16:00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Cumulus Resort Airport Congress Center, Robert Huberin tie 4, Vantaa

Ajankohta: 19.9.2017

Hinta: 597 eur/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi hlöä tai enemmän 497 eur/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.