Laatujärjestelmä uuden ISO 9001:2015 standardin pohjalta (1 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Laatujärjestelmä uuden ISO 9001:2015 standardin pohjalta (1 pv)

05.04.2017, Scandic Tampere Koskipuisto, Tampere Koskikatu 5, Tampere 18 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

ISO 9001 standardi antaa hyvän pohjan toiminnan laatujärjestelmän rakentamiseksi kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille toimialasta riippumatta. Koulutuksessa käsittelemme ja selkeytämme uuden standardiversion keskeiset vaatimusalueet ISO 9001:2015 pohjalta sekä laatujärjestelmän rakentamista ja ylläpitämistä käytännönläheisesti. Koulutus sopii hyvin laatuasioiden ja -ajattelun johdannoksi tai kertaukseksi. Koulutus on suunnattu yrityksen johdolle ja keskijohdolle sekä kaikille toiminnan kehittämisestä vastaaville ja siihen osallistuville henkilöille.

KOULUTTAJA
Liikkeenjohdon konsultti Kay Grahn

OHJELMA klo 09.00–16.00
Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako klo 08.30
Lounas klo 12.00–13.00
Iltapäiväkahvi klo 14.00
Koulutus päättyy klo 16.00

ISO 9001 laadunhallintastandardi
• Standardin tarkoitus ja tausta
• Muutokset ISO 9001:2008 ja 2015

Organisaation toimintaympäristö
• Vaikutustekijät ja sidosryhmät
• Laatujärjestelmän soveltamisala
• Prosessimainen toimintatapa

Johdon vastuu ja sitoutuminen
• Laatujohtamisen vastuualueet
• Laatupolitiikka ja –tavoitteet
• Tuotteiden ja palvelujen riskienhallinta
• Roolit ja vastuut organisaatiossa

Laatujärjestelmän suunnittelu
• Toiminnan ja tuotteiden/palvelujen laatutekijät ja tavoitteet
• Riskien ja mahdollisuuksien hallinnan toimintaohjelmat
• Muutosten suunnittelu

Tukitoiminnot
• Resurssit: ihmiset, infrastruktuuri, seuranta ja mittaaminen, organisaation tietämys ja osaaminen
• Dokumentointivaatimukset

Opertatiivinen toiminta
• Tuote-/palveluvaatimusten määrittely, suunnittelu, ulkoistetut toiminnot, tuotanto- ja toimitusprosessit, poikkeavan tuotteen ohjaus

Suorituskyvyn arviointi
• Mittaaminen (tuotteet/palvelut, asiakastyytyväisyys, toimintaprosessit), analysointi ja seuranta
• Sisäinen auditointi, johdon katselmus

Parantaminen

Laatujärjestelmän rakentaminen
• Keskeiset tekijät, vaiheet ja työkalut, sertifiointiprosessi

Cumulus Koskikatu, Koskikatu 5, 33100 Tampere

Aika:
05.04.2017

550 eur
+ alv laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen. Koulutus, materiaali, kahvit ja lounas sisältyvät hintaan.

Peruutusehdot:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.