Lead Auditor (2 pv)
Laatukeskus järjestää nyt koulutuksen:

Lead Auditor (2 pv)

09.-10.11.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 26 tammikuun, 2016 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

Tavoitteena on täydentää ja syventää ISO 9000 auditointi -kurssilla annettuja tietoja. Kurssien yhteissisältö vastaa kansainvälisiä arviointikursseihin kohdistuvia vaatimuksia.

Kurssin painopisteet ovat arviointikohteiden suunnittelussa, loppuraportin laadinnassa, loppukokouksen pitämisessä sekä haastattelutekniikan hiomisessa. Viitestandardina käytetään lähinnä ISO 9000 -standardia. Kirjallinen loppukoe kattaa perus- ja jatkokursseilla käsitellyt asiat. Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää molempien kurssien käymistä ja kokeen läpäisemistä.

1. päivä

08.45 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
09.00 Kurssin avaus
12.00 Lounas
14.30 Kahvitauko
17.00 Ensimmäinen kurssipäivä päättyy

Päivän aikana käsiteltävät aiheet:
• Arvioijan / pääarvioijan pätevyysvaatimukset, pätevöinti ja pätevyyden ylläpito
• Auditoinnin vaiheet ja pääarvioijan tehtävät
• Harjoitustyöt
o Laatukäsikirjan arviointi
o Auditin keston määrittäminen ja ohjelman laadinta
o Tarkistuslistan laadinta
• Kertaus: poikkeamien luokittelu ja raportointi, auditointitekniikat, prosessien auditointi

2. päivä

08.30 Päivän ohjelman aloitus
12.00 Lounas
13.30 Kahvitauko
16.00 Kurssin päättyminen

Päivän aikana käsiteltävät aiheet:
• Harjoitusauditin suunnittelu, suorittaminen ja raportointi
• Kokeen valmistelu
• Kirjallinen loppukoe

Kouluttajat:
Pääarvioija, DI Timo Pajunen, TJP Advisory Service
Laatukonsultti, pääarvioija, ins. Veikko Virtanen, Audit Pro Espoo

Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberin tie 4, Vantaa

Aika:
09.-10.11.2016

1390 eur/1210 eur
(Laatuyhdistyksen jäsen). Ilmoittautuminen viimeistään 14 vrk ennen koulutusta.

Peruutusehdot
Ilmoittautumisesi on sitova. Myöhemmin kuin 14 vrk ennen kurssia tehdyistä peruutuksista perimme 50 % kurssin hinnasta. Jos varattu paikka jätetään peruuttamatta, veloitamme koko hinnan. Jos olet estynyt osallistumasta, organisaatiosi voi vaihtaa osallistujaa kuluitta ilmoittamalla siitä Laatukeskukseen ennen koulutuksen alkua.