Lean IT Foundation (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Lean IT Foundation (2 pv)

28.-29.05.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 3 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Lean IT on tapa muuttaa organisaatio asiakaslähtöiseksi ja tehokkaaksi. Lean IT Foundation -koulutuksemme kattaa kaikki tarvittavat elementit Lean IT:n käytäntöön viemiseksi.

Lean IT -koulutuksen aikana opit Lean-käsitteitä ja miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä. Sen käytyäsi sinulla on riittävä tietotaito Lean IT -muutosohjelmaan osallistumiseksi.

Koulutus johdattaa Lean IT:n pehmeämpiin näkökulmiin, muutosten vaikutuksista ihmisten käyttäytymiseen ja asenteihin. Koulutuksen jälkeen osaat Lean-käsitteitä ja hahmotat, miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä. Koulutus lähestyy aihetta case studyjen kautta, mikä edesauttaa Lean IT:n ymmärtämistä. Kurssin harjoitukset liittyvät IT-maailmaan, mutta ne eivät vaadi sinulta teknistä osaamista

Koulutuksen jälkeen sinulla on valmiudet osallistua Lean IT Foundation certification -testiin.

Lean IT training courses are organized in affiliation with Quint.

Kenelle
Palvelupäälliköt, IT-päälliköt, prosessipäälliköt ja muut jotka johtavat laadunparannusprojekteja. Asiantuntijat, service desk -henkilöt ja kaikki, jotka osallistuvat oman prosessinsa laadunparantamiseen. Muut jotka ovat kiinnostuneet ITIListä, parhaista käytännöistä, palvelunhallinnasta, laadunparantamisesta.

Esitiedot
Ennakkovaatimuksia ei ole, mutta yleinen IT-tuntemus helpottaa asioiden omaksumista.

Lean IT Foundation sertifioitumistesti
Voit halutessasi suorittaa koulutuksen jälkeen Lean IT Foundation -sertifiointitestin. Testin hinta 215 euroa + alv. lisätään kurssimaksun. Sertifiointitesti on 2. koulutuspäivän päätteeksi. Jos olet kurssilla etäosallistujana, voit suorittaa myös testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana.

– Testissä on 40 monivalintakysymystä
– Testin läpäisy vaatii 65% oikeita vastauksia, eli 26 kpl
– Testi on englanniksi
– Tietolähteitä ei saa käyttää (closed book)
– Testiaika on 60 min

Olemme niin varmoja koulutuksemme laadusta, että lupaamme sinulle sertifiointitestin uusinnan veloituksetta, jos et läpäise sitä.

Kurssin materiaalit
Koulutusmateriaali ja testi ovat englanniksi. Materiaali on Quintin tuottama ja APMG:n virallisesti hyväksymä maailmanlaajuisesti käytetty paketti.

Ta­voi­te:
– Ymmärrät Lean-konseptin ja miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä
– Osaat analysoida asiakkaan arvoa ja kääntää asiakastarpeita (voice of customer) prosesseihin
– Ymmärrät Lean-käsitteitä kuten customer value, value streams, flow, pull, perfection
– Osaat diagnosoida ja parantaa prosesseja value stream mapping -menetelmällä
– Tunnet Kaizen-menetelmän ongelmanratkaisuun
– Osaat hyödyntää DMAIC-laadunparannusmenetelmää
– Tunnistat prosessia parantavia aktiviteettejä
– Ymmärrät Lean-organisaation käyttämiä käytäntöjä ja asenteita
– Voit osallistua Lean IT Foundation Certification -testiin

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

1. Päivä
– Introduction to Lean
– Customer
– Process
– SIPOC
– Value stream mapping

2. Päivä
– Performance
– Organization
– Problem-solving with Kaizen
– Behaviour and Attitude
– Kertaus
– Sertifiointitesti

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Voit osallistua koulutukseen myös etänä.

28.-29.05.2020

1 550 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuskortilla maksavilta veloitetaan 180 euroa + alv. materiaalikustannus.

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.