Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Lean IT Foundation (2 pv)

IT-organisaatiot etsivät jatkuvasti uusia tapoja, joilla parantaa asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja arvoa liiketoiminnalle. Lean IT on tapa muuttaa organisaatio asiakaslähtöiseksi ja tehokkaaksi. Lean IT Foundation -koulutuksemme kattaa kaikki tarvittavat elementit Lean IT:n käytäntöön viemiseksi. Koulutuksen aikana opit Lean-käsitteitä ja miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä. Sen käytyäsi sinulla on riittävä tietotaito Lean IT -muutosohjelmaan osallistumiseksi.

Koulutus johdattaa Lean IT:n pehmeämpiin näkökulmiin, muutosten vaikutuksista ihmisten käyttäytymiseen ja asenteihin. Koulutuksen jälkeen osaat Lean-käsitteitä ja hahmotat, miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä. Koulutus lähestyy aihetta case studyjen kautta, mikä edesauttaa Lean IT:n ymmärtämistä.

Teemme myös harjoitustehtäviä. Harjoitukset liittyvät IT-maailmaan, mutta ne eivät vaadi sinulta mitään teknistä osaamista.

Jos osallistut koulutukseen koulutuskortilla, veloitamme koulutuskortiltasi kolme (3) koulutuspäivää.

Kenelle
Palvelupäälliköt, IT-päälliköt, prosessipäälliköt ja muut jotka johtavat laadunparannusprojekteja. Asiantuntijat, service desk -henkilöt ja kaikki, jotka osallistuvat oman prosessinsa laaadunparantamiseen. Muut jotka ovat kiinnostuneet ITIListä, parhaista käytännöistä, palvelunhallinnasta, laadunparantamisesta.

Esitiedot
Ennakkovaatimuksia ei ole, mutta yleinen IT-tuntemus helpottaa asioiden omaksumista.

Sertifikaatti
Koulutuksen jälkeen
sinulla on valmiudet osallistua Lean IT Foundation certification -testiin. Testissä on 50 monivalintakysymystä, ja sen läpäisemiseen tarvitaan 50 %, 25 oikeaa vastausta. Testissä ei saa käyttää kirjoja apuna. Testin pituus on 60 minuuttia.

Jos osallistut testiin, lisäämme kurssin hintaan testin hinnan 215 eur + alv.

Kurssin materiaalit
Koulutuksen opetuskieli on suomi, koulutusmateriaali on englanniksi.

Koulutuksen käytyäsi:
– Ymmärrät Lean-konseptin ja miten Lean-ajattelua voi soveltaa IT:ssä
– Osaat analysoida asiakkaan arvoa ja kääntää asiakastarpeita (voice of customer) prosesseihin
– Ymmärrät Lean-käsitteitä kuten customer value, value streams, flow, pull, perfection
– Osaat diagnosoida ja parantaa prosesseja value stream mapping -menetelmällä
– Tunnet Kaizen-menetelmän ongelmanratkaisuun
– Osaat hyödyntää DMAIC-laadunparannusmenetelmää
– Tunnistat prosessia parantavia aktiviteettejä
– Ymmärrät Lean-organisaation käyttämiä käytäntöjä ja asenteita
– Voit osallistua Lean IT Foundation Certification -testiin


OHJELMA

1. Päivä
– Introduction to Lean
– Customer
– Process
– SIPOC
– Value stream mapping

2. Päivä
– Performance
– Organization
– Problem-solving with Kaizen
– Behaviour and Attitude
– Kertaus
– Sertifiointitesti

—————————–

Koulutuspaikka:
Tieturi Oy, Tammasaarenkatu 5, 00180 Helsinki

Aika:
24.-25.11.2016

Hinta:
1 490 eur
+ alv

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.