Lean Six Sigma Yellow Belt (2 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Lean Six Sigma Yellow Belt (2 pv)

07.-08.11.2017, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 27 heinäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Tarvitsetko apua Lean Six Sigma -projektitiimin sitouttamiseen? Haluatko tarjota tiiviin paketin Lean Six Sigmasta kiinnostuneille?

Lean Six Sigma Yellow Belt -koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka osallistuvat tai ovat osallisia Lean Six Sigma -projekteissa. Kurssi tarjoaa yleiskuvan metodiikasta, tiimityökaluja ongelmanratkaisuun sekä pohjatietoja dataperusteiseen parantamiseen.

Koulutus tarjoaa perustiedot Leanista ja Six Sigmasta sekä perehdyttää menetelmän perustyökaluihin. Koulutus sopii myös jatkuvan parannuksen ideaa ja konseptia soveltaville yrityksille laadun peruskurssiksi. Kurssi vastaa kysymykseen, kuinka onnistutaan ongelmanratkaisussa? Ilman ongelmanratkaisutekniikoita lähes 95 % ongelmanratkaisuista epäonnistuu.

Koulutuksen tavoitteet:

– Tutustua laadun perustyökaluihin ja Lean Six Sigma Black Belt ja Green Belt -projekteissa käytettäviin tiimityökaluihin
– Ymmärtää, miksi dataperusteinen ongelmanratkaisu on tehokasta
– Antaa laaja yleiskuva laatutekniikasta ja sen roolista kehitystoiminnassa

Sisältö:

Kaksipäiväisessä koulutuksessa keskitytään Lean Six Sigman perusteisiin, käsitteisiin ja peruskonsepteihin. Lean Six Sigma Yellow Belt -koulutuksen käynyt henkilö tuntee DMAIC -prosessin ja sen keskeiset mittaus-, analyysi-, parannus- ja ohjausvaiheen työkalut ja menetelmät. Koulutus sopii erinomaisesti Lean Six Sigma -projekteihin osallistuville henkilöille. Kurssi auttaa ymmärtämään ja omaksumaan dataan perustuvaa ongelmanratkaisua ja Lean Six Sigma -metodiikkaa. Erinomainen laatutekniikan peruskurssi!

Koulutus vastaa kysymyksiin: Miksi tehdään prosessikaavio? Miten dataa kerätään? Miksi mittalaitteiden suorituskyky on keskeistä? Mitä hukka on ja kuinka se konkretisoidaan? Kuinka dataa voi analysoida? Mitä datasta löydetään ja mitä ei? Kuinka kokeilemme toimiiko parannus? Miten saamme parannuksen ylläpidettyä?

Kouluttaja:
Matti Pesonen
, Quality Knowhow Karjalainen Oy

Ohjelma:

1. päivä
08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi
09:00 Johdatus Lean Six Sigma -ajatteluun

– Ongelmanratkaisustrategia, DMAIC
– Lean vs. Six Sigma
– Mikä tekee Six Sigmasta erilaisen?
– Mitä muuta Six Sigma on?
– Hukan lajit
12:00 Lounas
13:00 Ongelman määrittely

– Määritystyökalut ja prosessi
– SIPOC
– Prosessikuvaus ja arvovirtakuvaus (VSM)
14:30 Kahvi

Sibeliustalo, Lahti

Aika:
07.-08.11.2017

Koulutuksen hinta on 1150 euroa + Alv 24 %. Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.