Lean suunnittelijoille (1 pv)
TÄYNNÄ!
Vision järjestää nyt koulutuksen:

Lean suunnittelijoille (1 pv)

22.09.2016, Tekniskan Salit, Helsinki Eerikinkatu 2, Helsinki 8 syyskuun, 2016 Sampo Korppoo

Projektinhallinta , Tuotanto ja logistiikka

Lean on johtamisfilosofia, joka tähtää hukan poistamiseen, asiakkaan kokeman arvon maksimointiin ja jatkuvaan parantamiseen. Jotta rakentamisen tuottavuus voi parantua, on muutosten lähdettävä liikkeelle jo suunnittelupöydältä. Tule oppimaan, mistä Leanissa on kyse ja kuinka siihen liittyviä oppeja voidaan hyödyntää suunnittelutyön kehittämisessä.

Siirtyminen kohti Leanin mukaista toimintaa mahdollistaa lukuisia hyötyjä kuten työn laadun ja tuottavuuden paranemisen sekä läpimenoaikojen lyhenemisen. Kyseessä on jatkuva muutosprosessi, jossa pyritään kehittymään pienin askelin kohti parempaa saavuttaen yhä enemmän hyötyjä pitkäjänteisesti työskentelemällä.

Rakennusalalla korostuvien aikataulusuunnittelun ja aikaisen integraation menetelmien ja työkalujen lisäksi Lean tulee nähdä erityisesti ajattelutapana. Asiakasarvon ja prosessin virtauttamisen ymmärrys luo pohjan muutokselle, jota erilaiset Lean -työkalut auttavat viemään eteenpäin.

Ymmärrystä ja käytännön työkaluja kokeneemmille osaajille
Koulutuksessa esitellään yleiskuva
Leanista ja sen perusperiaatteista. Opetuksessa paneudutaan suunnittelussa sovellettaviin keskeisiin työkaluihin sekä ennen kaikkea Lean-ajattelun kokonaisvaltaisen ymmärryksen syventämiseen. Havainnollistamisessa hyödynnetään useita käytännön esimerkkejä ja vuorovaikutteisia menetelmiä.

Koulutuksessa käydään läpi muun muassa
• Leanin 14 periaatetta
• Virtaus- vs resurssitehokkuus
• Last Planner
• Target Value Design –prosessi
• Suunnittelun ohjaus ja johtaminen

Koulutuspäivä on tarkoitettu Leanista ja sen tarjoamista mahdollisuuksista kiinnostuneille. Koulutus sopii erityisesti sellaisille henkilöille, jotka joko työskentelevät arjessaan Leanin parissa tai uskovat sen olevan todennäköistä tulevaisuudessa.

Kouluttajina alan asiantuntijat
Koulutuspäivän toteuttavat
yhteistyössä Mittaviiva Oy ja Vison Oy. Kouluttajina ja alustajina toimivat Visonilta Lauri Merikallio ja Anders Nordström sekä Mittaviivalta Anssi Koskenvesa. Kouluttajillamme on vuosien kokemus Leanista rakennusalalla ja sen soveltamisesta käytäntöön.

Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2, 6.krs. Helsinki

Aika:
22.09.2016 klo 09.00-15.30, tarjolla aamukahvit ja suolainen kahvileipä klo 08.30 alkaen

Koulutuspäivän hinta on 350 eur sisältäen tarjoilut ja sähköisessä muodossa jaettavan monipuolisen materiaalin. Hintaan lisätään alv 24 %.