Menesty myynnissä julkiselle sektorille – myös uuden hankintalain aikana (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Menesty myynnissä julkiselle sektorille – myös uuden hankintalain aikana (1 pv)

01.06.2017, Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 25 huhtikuun, 2017 Sampo Korppoo

Lakitieto

Suomen julkisen sektorin vuosittaiset hankinnat ovat arvoltaan yli 30 miljardia euroa. Ne ovat myös kasvamassa ja laajenemassa uusille toimialoille. Lisäksi vuoden alussa voimaan tullut uusi hankintalaki parantaa erityisesti pk-yritysten asemaa kilpailutuksissa. Siksi viimeistään nyt kannattaa ottaa oma osansa tästä kakusta.

Tilaisuudessa kuulet:
• Mitä rajoituksia ja mahdollisuuksia hankintalaki ja sen muutokset tuovat yritykselle
• Miten oma yrityksesi voi toimia proaktiivisesti julkisten hankintojen markkinoilla
• Miten rakennat julkisilla markkinoilla menestyvän myyntiorganisaation
• Kuinka kannattaa toimia kilpailutusprosessin eri vaiheissa ja laaditaan voittava tarjous.

Päivän aikana julkisiin hankintoihin paneudutaan nimenomaan yrityksen näkökulmasta, ja se soveltuu sekä markkinoille aikoville että siellä jo toimiville yrityksille.

Koulutuksessa käydään lävitse, kuinka hankintalaki vaikuttaa yrityksen toimintamahdollisuuksiin ja kuinka siihen tulleet muutokset kannattaa huomioida omassa toiminnassaan. Kurssi kannustaa yrityksiä ottamaan entistä aktiivisemman roolin ja antaa työkaluja julkisilla markkinoilla menestymiseen. Kurssi soveltuu sekä markkinoille pyrkiville että siellä jo toimiville yrityksille.

Tilaisuuden kouluttajana toimii johtava yritysasiantuntija, KTM Harri Koskinen Liikkeenjohdon Asiantuntijakeskuksesta. Harrilla on kahdenkymmenen vuoden ja satojen voitettujen kilpailutusten kokemus julkisista hankinnoista, ja hän tukee nykyisessä asiantuntijaroolissaan yrityksiä menestymään ko. markkinoilla.

Asiantuntijana:
Johtava yritysasiantuntija, KTM Harri Koskinen Liikkeenjohdon Asiantuntijakeskuksesta

09.00 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.15 Seminaarin avaus

09.20 Pystytkö hyödyntämään julkisten hankintojen myyntipotentiaalin?
• julkisten hankintojen hyvät ja huonot puolet yrityksen kannalta
• mahdollistavatko yrityksesi resurssit menestymisen julkisilla markkinoilla
• onko tuotteellasi riittävästi kilpailuetua voittaaksesi

10.30 tauko

10.45 Mitä rajoituksia ja mahdollisuuksia hankintalaki ja sen muutokset tuovat yritykselle?
• uuden hankintalain keskeiset kohdat
• hankintamenettelyjen erot yrityksen kannalta
• yrityksen toimintamahdollisuudet hankintaprosessin eri vaiheissa

12.00 lounas

12.45 Miten laadit voittavan tarjouksen?
• miten vaikutat tarjouspyynnön sisältöön
• tarjouksen laadinta – tiedettä ja taidetta
• toimintavaihtoehdot kilpailutuksen ratkettua

14.15 kahvitauko

14.30 Miksi proaktiivisuus kannattaa myös julkisille asiakkaille myynnissä?
• monimuotoinen asiakaskunta ja sen haltuunotto
• aktiivinen myyntityö lisää menestysmahdollisuuksiasi
• näin rakennat julkisilla markkinoilla menestyvän myyntiorganisaation

16.00 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
01.06.2017

Jäsenetuhinta: 395,00 eur + alv 24 %
Normaalihinta: 495,00 eur + alv 24 %
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.