Neuvottelumenettelyt käytännössä (1 pv)
Vision järjestää nyt koulutuksen:

Neuvottelumenettelyt käytännössä (1 pv)

14.06.2016, Tekniskan Salit, Helsinki Eerikinkatu 2, Helsinki 9 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Hankintalain uudistus kannustaa laajempaan neuvottelumenettelyjen käyttöön! Koulutamme kiinteistö- ja rakennushankkeissa työskenteleviä osaajia neuvottelumenettelyjen läpivientiin kymmenien neuvottelumenettelyjen kokemuksella käytännön esimerkein. Tule oppimaan, miten neuvottelumenettelyä sovelletaan käytännössä!

Neuvottelumenettely on muun muassa allianssi- ja yhteistoimintamalleissa käytetty hankintamenettely, jonka tavoitteena on parantaa tilaajan ja palveluntuottajien välistä vuorovaikutusta, edistää heidän välisen luottamuksen rakentamista ja luoda arvoa joka osapuolelle. Neuvottelumenettely ei kuulu vain allianssiin, vaan se tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia myös muihin toteutusmuotoihin ja pienempiin hankintoihin.

Koulutuspäivä tarjoaa tiiviin kokonaispaketin neuvottelumenettelyiden käytännön soveltamisesta erilaisissa julkisissa hankinnoissa:
– Miksi juuri neuvottelumenettely?
– Neuvottelumenettelyn hyödyt ja toteuttaminen eri toteutusmuodoissa
– Hankintalakiuudistuksen vaikutus neuvottelumenettelyn käytössä
– Neuvottelumenettelyprosessi ja sen läpivieminen erilaisissa hankkeissa
– Tilaajien ja palveluntuottajien valmistautuminen neuvotteluihin.

Oikein toteutettuna neuvottelumenettely tuo lisäarvoa tilaajalle ja auttaa tarjoajia laatimaan parempia tarjouksia. Neuvotteluissa voidaan keskustella hankinta-asiakirjoista, käsitellä hankkeen riskejä ja mahdollisuuksia sekä miettiä yhdessä käytettäviä teknisiä ratkaisuja.

Kaikille neuvottelumenettelystä kiinnostuneille
Koulutuspäivä on tarkoitettu kaikille kiinteistö- ja rakennushankkeita tai –palveluita kilpailuttaville tilaajille ja rakennuttajille sekä rakennuttajakonsulteille ja neuvottelumenettelyyn osallistuville palveluntuottajille.

Kouluttajina alan ammattilaiset
Koulutuspäivän järjestää johtava integroitujen projektitoimitusten ja julkisten hankintojen asiantuntija Vison Oy. Kouluttajina ja alustajina ovat Visonin osakkaat Antti Piirainen ja Jani Saarinen. Vierailevana hankintalain asiantuntijana ja luennoitsijana esiintyy Hannes Snellmann Asianajotoimisto Oy:n asianajaja, VT, KTM Mika Pohjonen.

08.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

08.30 Avaus

Miksi neuvottelumenettely ja missä sitä voidaan hyödyntää?
– Mitä neuvottelumenettely tarkoittaa?
– Neuvottelumenettelyn käytön edellytykset ja hyödyt

Hankintaprosessi ja neuvottelumenettelyn kulku
– Hankintaprosessi neuvottelumenettelyssä
– Hankinnan suunnittelu ja neuvottelumenettelyn kulku

10.00 Tauko

10.15 Uuden hankintalain mahdollisuudet neuvottelumenettelyllä
Mika Pohjonen, Hannes Snellman

11.30 Lounas

12.15 Neuvottelumenettelyn hyödyntäminen eri urakkamuodoissa
– Allianssimallissa
– Ryhmäpohdinta: Miten valmistaudun neuvotteluihin?

13.30 Kahvitauko

Neuvottelumenettelyn hyödyntäminen eri urakkamuodoissa
- Projektinjohtourakassa
– Kokonaisurakassa
– Ryhmäpohdinta: Miten valmistaudun neuvotteluihin?

15.15 Kysymyksiä ja vastauksia

15.30 Päätös

Tekniskan Salit – Suuri kokoussali, Eerikinkatu 2, 6. krs., Helsinki

Aika:
14.06.2016

Koulutuspäivän hinta on 450 eur + alv. Hinta sisältää tarjoilut ja sähköisessä muodossa jaettavan monipuolisen materiaalin. Materiaali sisältää niin teoreettista ja lainopillista opetusmateriaalia kuin myös käytännön esimerkkejä todellisista hankkeista.