Oikeat ominaisuudet – Miten kehität menestystuotteen (1 pv)
Prodman järjestää nyt koulutuksen:

Oikeat ominaisuudet – Miten kehität menestystuotteen (1 pv)

15.11.2016, Valotalo, Helsinki Radiokatu 20, Helsinki 4 marraskuun, 2016 Sampo Korppoo

Kehittäminen , Tuotanto ja logistiikka

MITÄ: Miten määrität tuotteeseesi oikeat ominaisuudet

Jokainen tuotekehitysprojekti tasapainoilee rajallisten resurssien ja toivotun toiminnallisuuden välillä. Mitä voidaan ja toisaalta kannattaa tehdä, jotta tuote menestyisi. Näihin kysymyksiin paneudutaan. Oikeat ominaisuudet valmennuksessa, jossa päivän aikana paneudutaan esimerkkituotteen avulla vaatimustenhallintaan. Käytännönläheinen valmennus opettaa poimimaan oikeat vaatimukset ja priorisoimaan, oli tuotekehitys sitten scrummia, kanbania tai vesiputousta.

MIKSI: Maailmassa on miljoonia epäonnistuneita sovelluksia ja ohjelmistoja. Osa on huonosti toteutettuja, mutta suurimmassa osassa jäljet johtavat huonoon vaatimusmäärittelyyn. Käyttäjän tarpeita ei ole ymmärretty tai ainakaan osattu kommunikoida tuotekehitykseen. Joskus aikataulut eivät ole pitäneet kun on yritetty lisätä kaikki mahdollinen toiminnallisuus ja joskus taas kaikista tärkeimmät ominaisuudet on unohdettu.

Kun halutaan kehittää menestystuotteita, tarvitaan taitoa ymmärtää asiakkaan tarpeet, valita niistä tärkeimmät ja kehittää niiden ympärille loistava asiakaskokemus. Oikeat ominaisuudet valmennuksessa opit
– Miten ja mistä vaatimuksia tuotteellesi pitäisi kerätä
– Kuinka vaatimuksia työstetään eteenpäin, jotta niiden arvo ja kustannus ymmärretään.
– Erilaisia tapoja backlogien ja muiden vaatimuslistojen priorisoimiseen
– Mitä eroa on vaatimuksilla, user storeilla ja backlog itemeilla
– Miten valita juuri ne oikeat ominaisuudet tuotteeseesi

KENELLE: Tuotepäälliköille ja Product Ownereille
– Valmennus on suunnattu tuotepäälliköille, product ownereille sekä muille tuotteiden ja palveluiden ominaisuuksien määrittelijöille. Erityisen hyödyllinen valmennus on niille, joiden tehtävä on asiakasvaatimusten, strategisten kehityskohteiden ja bugien kerääminen ja priorisointi tuotekehitykselle.

MITEN: Esimerkkien avulla ja käytännönläheisesti
– Oikeat ominaisuudet valmennus lähestyy vaatimustenhallintaa kuvitteellisen esimerkin kautta. Tarina alkaa asiakasvaatimsuten keräämisestä ja jatkuu vaatimusten määrittämiseen, priorisointiin ja mittaamiseen. Osanottajat pääsevät harjoittelemaan parhaita käytäntöjä sekä keskustelemaan niiden sopivuudesta eri tilanteisiin.

VALMENTAJAT: Kokeneet kouluttajat takaa asiakastyytyväisyyden
Tuotejohtamisen valmentaja ja konsultti Prodman Oy:n Harri Pendolin on ollut kehittämässä niin matkapuhelimen ohjelmistoja, isoja B2B-verkkojärjestelmiä, kuin maailman ensimmäistä Facebook televisiosovellustakin. Yli 15 vuoden kokemuksella tuotehallinnasta ja vaatimusmäärittelystä Harri pystyy lähestymään asiaa konkreettisesti ja esimerkkien kautta. Kouluttajataustaa Harrilla on usean vuoden ajalta ja lähes 500 tuotepäällikköä on osallistunut hänen pitämilleen kursseille.

Tiistai 15.11.2016 klo 09:00 – 16:00

09:00 Aamukahvi ja päivän esittely
Johdatus vaatimusmäärittelyyn
Erilaiset vaatimukset ja niiden lähteet
Vaatimusten työstäminen asiakastarpeista tuotekehitykseen

12.00-13:00 Lounas

Vaatimusten arvottaminen
Asiakasarvo ja kustannus
Vaatimusten testaaminen, kehittäminen ja lopettaminen

16:00 Yhteenveto ja lopetus

Valotalo, Radiokatu 20, 00240 Helsinki
Hyvät julkiset liikenneyhteydet + runsaasti edullista paikoitustilaa

Aika:
15.11.2016

600 eur
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, tuotepäällikön työkalupakin sekä aamukahvin, lounaan ja iltapäiväkahvin ja pullan.