Onnistunut julkinen rakennushanke – ajankohtaisseminaari (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Onnistunut julkinen rakennushanke – ajankohtaisseminaari (1 pv)

30.08.2017, Tekniskan Salit, Helsinki Eerikinkatu 2, Helsinki 24 heinäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Rakentaminen

Miten kasvattaa kunnianhimoa laadun ja kustannustehokkuuden suhteen verorahoitteisissa hankkeissa?

Miten saada rakentamisen hinta ja laatu kohtaamaan?

Julkisissa rakennushankkeissa on kehitetty kustannusten hallintaan jo hyviä malleja. Monissa hankkeissa voitaisiin ottaa oppia esimerkiksi Tampereen tunnelihankkeessa hyödynnetystä allianssimallista.

Hinnan ohella pitäisi voida varmistaa laatu. Kuinka monta homekoulua maahan vielä tarvitaan? Pitäisikö rakentajalle asettaa ikuinen takuuvastuu? Ovatko sopimusmallit aikansa eläneet? Miten kehittää sopimuksia rakennushankkeiden onnistumisen tueksi?

Julkisten rakennushankkeiden tilaajille, rakennusalan yritysten johdolle ja rakennusalan liittojen sekä konsulttitoimistojen edustajille suunnattu seminaari pureutuu kipeän ajankohtaiseen aiheeseen.

Seminaari vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Miksi julkisten rakennushankkeiden budjetit ja aikataulut eivät pidä? Mitä asialle voisi tehdä?
– Miten parantaa laatua niin hankintojen kuin projektien johtamisen osaamisella?
– Millaisia kokemuksia allianssimallin soveltamisesta on saatu julkisissa rakennushankkeissa?
– Ovatko sopimusmallit aikansa eläneet? Miten kehittää sopimuksia rakennushankkeiden onnistumisen tueksi?

Tilaisuudessa kuullaan puheenvuorot:
– julkisten rakennushankkeiden aikataulu- ja kustannusongelmista selvityksen tehneeltä työ- ja elinkeinoministeriön entiseltä kansliapäälliköltä Erkki Virtaselta,
– Helsingin yliopiston kiinteistöjohtajalta Teppo Salmikiveltä
– julkisiin hankintoihin ja vaativiin kilpailutuksiin erikoistuneelta asianajotoimisto Roihun Tuomas Aholta
– johtaja Pekka Petäjäniemeltä Liikennevirastosta
– Keski-Suomen Uusi sairaala -hankkeen projektijohtajalta Mikko Jylhältä
– Senaatti-kiinteistöjen lakimieheltä Tomi Flinkiltä

Kouluttajat:
– Tomi Flink, lakimies, Senaatti-kiinteistöt
– Tuomas Aho, osakas, asianajaja, Asianajotoimisto Roihu
– Pekka Petäjäniemi, johtaja, projektien toteutus, Liikennevirasto
– Mikko Jylhä, projektijohtaja, Uusi sairaala -projekti, Keski-Suomen Sairaala Nova
– Teppo Salmikivi, kiinteistöjohtaja, Helsingin yliopisto
– Erkki Virtanen, selvitysmies, ent. kansliapäällikkö

Ohjelma:

8:30 Ilmoittautuminen, aamukahvi

9:00 Tervetuloa!

9:05 Miksi julkisten rakennushankkeiden budjetit eivät pidä? Mitä asialle voisi tehdä?
Erkki Virtanen
, selvitysmies, ent. kansliapäällikkö

9:30 Laadun tekeminen ytimessä. Miten parantaa laatua niin hankintojen kuin projektien johtamisen osaamisella.
Teppo Salmikivi
, kiinteistöjohtaja, Helsingin yliopisto

10:10 Case Keski-Suomen Uusi sairaala
Mikko Jylhä
, projektijohtaja, Uusi sairaala -projekti, Keski-Suomen Sairaala Nova

10:30 Innovaatiokumppanuudesta allianssiin
Tuomas Aho
, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Roihu

11:00 Tauko

11:20 Onnistunut julkinen infrahanke – allianssista tehoa?
Pekka Petäjäniemi
, johtaja, Liikennevirasto

11:50 Ovatko sopimusmallit aikansa eläneet? Miten kehittää sopimuksia rakennushankkeiden onnistumisen tueksi?
Tomi Flink
, lakimies, Senaatti-kiinteistöt

12:15 Aamupäivän koonti

12:25 Lounas

13:15 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
Aamukahvi, lounas

Tekniskan salit, Eerikinkatu 2, 00100 Helsinki

Huom! Koulutuksesta ei järjestetä lainkaan webinaaria!.

Aika:
30.08.2017

Lähikoulutus 390 eur
+ alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin, Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
(Alennuksia ei voi yhdistää).

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 14 vrk ennen koulutusta. 14 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. 7 vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa (14 vrk) ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.