Opi johtamaan inhimillistä turvallisuustekijää (1 pv)
3T Ratkaisut järjestää nyt koulutuksen:

Opi johtamaan inhimillistä turvallisuustekijää (1 pv)

650 eur /hlö + alv 24 %

16.05.2017, Scandic Grand Marina Hotel, Helsinki Katajanokanlaituri 7, Helsinki 20 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Kun pyritään erinomaiseen turvallisuustasoon, ”inhimillisen turvallisuustekijän” (iTu) huomioonotto on välttämätöntä. Ihmistä ei voi johtaa, ellei tiedä, miten ihminen ajattelee ja tuntee, mikä hänen toimintaansa vaikuttaa, miksi hän tekee virheitä tai ei toimi ohjeiden mukaan. Ihminen on jatkuvien valintatilanteiden edessä. Turvallisuuden kanssa kilpailee moni tekijä ympäristössä ja ihmisessä itsessään.

Koulutuksessa tutustutaan ihmiseen turvallisuusnäkökulmasta ja annetaan eväitä inhimillisen turvallisuustekijän johtamiseen ja yksilön turvallisuustietoisuuden ja -toimijuuden vahvistamiseen.

Käytyään koulutuksen
– henkilö kykenee toimimaan monipuolisemmin turvallisuusasiantuntijan ja -valmentajan roolissa
– osaa ottaa paremmin huomioon ihmisen turvallisuuden johtamisessa
– pystyy toteuttamaan itsenäisesti joitakin käytösperusteisia (Behaviour/People Based Safety) turvallisuusaktiviteetteja työpaikallaan.

Osallistuja saa käyttöönsä aiheeseen liittyvän verkkokurssin, jota voi hyödyntää 3 kk:n ajan asioiden kertaamiseen ja uuden oppimiseen sekä kaksi iTu-työkirjaa, jotka sisältävät harjoitteita yksilö-, pari- ja ryhmätyöskentelyyn.

Kohderyhmä:
Työturvallisuus-, työhyvinvointi- ja HR-asiantuntijat ja esimiehet, erityisesti teollisuudessa ja muissa tuotannollisissa tehtävissä

Kouluttaja:
Kouluttajana toimii johtava asiantuntija, FT, psykologi Marita Hyttinen, 3T Ratkaisut Oy
• Turvallisuuspsykologian teoriassa ja käytännössä hallitseva asiantuntija
• Pitkä kokemus työturvallisuus- ja työhyvinvointitehtävistä eri toimialoilla
• Väitöskirja turvallisuuspsykologian alalta
• Innostava ja selkeä valmentaja

OHJELMA klo 08:30-16:00 (ilmoittautuminen ja aamukahvi tarjolla klo 8:00 lähtien)

Käsiteltäviä aiheita:
– Inhimillinen turvallisuuskulttuuri
– Millainen ihminen on ja kuinka se näkyy turvallisuudessa?
– Oman esimerkin tutkiskelu ja vaikutus
– Miten saada ihminen toimimaan turvallisemmin, tietoisemmin ja aktiivisemmin?
– Keskeisiä menettelyjä, joilla johtaa inhimillistä turvallisuustekijää

Tarjoilut:
Aamukahvi + suolainen pala, lounas, iltapäiväkahvi + makea pala

Aika:
Tiistai 16.5.2017 klo 08:00-16:00. Ilmoittautumiset viimeistään 1.5.2017

Paikka:
Hotelli Scandic Grand Marina, Katajanokanlaituri 7, 00160 Helsinki.
Hotellissa on sekä ulkopysäköintipaikkoja että pysäköintihalli. Saapuminen Katajanokalle raitiovaunulla: Kävele Helsingin rautatieasemalta Keskuskatua pitkin Stockmannille ja nouse raitiovaunuun numero 4. Jää pois neljännellä pysäkillä (Kauppiaankatu). Kävele hieman takaisinpäin ja käänny Kauppiaankadulle. Kävele korttelin verran kohti merta ja näet Scandic Grand Marina -hotellin vasemmalla.

Hinta ja ehdot:
650 eur
/hlö + alv 24 %. Koulutukset toimivat myös paketteina. Jos osallistut kahteen tai useampaan 3T Ratkaisut Oy:n koulutukseen, saat yhteissummasta -10 % alennuksen!
Jos yrityksestä osallistuu samaan tapahtumaan enemmän kuin yksi henkilö, myönnetään alennusta 25 % toisesta osallistujasta alkaen. Osallistumismaksu laskutetaan kurssipäivän jälkeen.

Yhteen tilaisuuteen otetaan enintään 15 henkilöä.

Hintaan sisältyy:
1. Ohjelma
2. Aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi
3. iTu-työkirja A ja B
4. Verkkokurssi (3 kk), sisältäen 3T:n e-opit:
• Nolla tapaturmaa
• Turvallisuuskulttuurin kehitysaskeleet
• iTu – Inhimillinen turvallisuustekijä
• Turvallisuuskeskustelut
• Tapaturman uhrin tarina
5. Todistus

Ilmoittautuminen koulutukseen on sitova. Jos osallistuminen perutaan ennen ilmoittautumisajan umpeutumista, peruutus on maksuton. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme puolet koulutuksen hinnasta, ja koko hinnan, jos osallistuja peruuttaa tulonsa alle kolme päivää ennen koulutuksen alkua tai jättää kokonaan saapumatta koulutukseen. Ilmoittautujan tilalle voi ilman lisämaksua nimetä samasta organisaatiosta toisen osallistujan peruutustilanteissa. Peruutuksen tulee tapahtua sähköpostitse koulutuksen assistentille (evita.riipinen@3tratkaisut.fi).