Opi keskustelemaan turvallisuudesta! (1 pv)
3T Ratkaisut järjestää nyt koulutuksen:

Opi keskustelemaan turvallisuudesta! (1 pv)

01.11.2016, Crowne Plaza, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 30 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Työturvallisuus

Hyvään turvallisuuskulttuuriin kuuluu avoin ja asiallinen keskustelu työhön ja turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä.

Yhden päivän koulutuksessa pääpaino on turvallisuuteen liittyvien eri viestintätapojen opiskelussa ja harjoittelussa. Jotta viestinnässä voi onnistua, on tunnettava yksilön l. inhimilliseen turvallisuustekijään (iTu) ja työyhteisöön liittyvät perusasiat. Lisäksi on ymmärrettävä omat vahvuudet ja kehittämiskohdat viestijänä.

Viestintää systematisoimalla saadaan tehoja irti. Systemaattisia ja tavoitteellisia perusmenettelyjä viestinnän varmistamiseksi ovat esimerkiksi riskinottoon puuttumiskeskustelut ja havainnointiin perustuvat turvallisuuskeskustelut sekä ryhmille tarkoitetut osallistavat turvatuokiot. Päivän aikana käydään läpi mm., miten turvallisuuskeskustelukulttuuri saadaan juurtumaan osaksi arkea. Mukana on myös yritysesimerkkejä.

”Opi keskustelemaan turvallisuudesta” -päivä on hyvää jatkoa ”Opi johtamaan inhimillistä turvallisuustekijää” -koulutuspäivälle, mutta päivään voi osallistua myös itsenäisesti.

Käytyään koulutuksen
• henkilö kykenee hallitummin käynnistämään systemaattisten turvallisuudenviestintätapojen käyttöönoton työpaikallaan
• osaa ottaa paremmin huomioon ihmisen ja työyhteisön turvallisuuden johtamisessa
• saa valmiuksia itse turvallisuuskeskusteluihin
• pystyy rohkaisemaan muita turvallisuudesta keskusteluihin.

Osallistuja saa käyttöönsä aiheeseen liittyvän verkkokurssin, jota voi hyödyntää 3 kk:n ajan asioiden kertaamiseen ja uuden oppimiseen sekä lyhyen turvallisuuskeskusteluohjeen.

Kohderyhmä:
Työturvallisuus-, työhyvinvointi- ja HR-asiantuntijat ja esimiehet erityisesti teollisuuden työpaikoilla, muta sopii myös muille toimialoille, joissa tapaturman riski on olemassa.

Asiantuntija:
Kouluttajana toimii johtava asiantuntija, FT, psykologi Marita Hyttinen, 3T Ratkaisut Oy
• Turvallisuuspsykologian teoriassa ja käytännössä hallitseva asiantuntija
• Pitkä kokemus työturvallisuus- ja työhyvinvointitehtävistä eri toimialoilla
• Väitöskirja turvallisuuspsykologian alalta
• Innostava ja selkeä valmentaja

OHJELMA klo 08:30-15:30, ilmoittautuminen ja aamukahvi tarjolla 08:00 lähtien

1. Johdanto

2. Miksi viestiä turvallisuudesta?

3. Turvallisuusviestinnän keskeiset menettelyt

4. Onnistuneen turvallisuuskeskustelun ominaisuudet

5. Turvallisuuskeskustelujen treenausta

6. Omat vahvuudet ja kehittämiskohdat keskustelemisessa

7. Miten käynnistää työpaikalla turvallisuuskeskustelumenettely

8. Päätös

Tarjoilut:
• Aamukahvi klo 08.00-8.30
• Lounas klo 11.00-11.45
• Iltapäiväkahvi klo 13.30-13:45

Crowne Plaza, Helsinki, Mannerheimintie 50

Aika:
01.11.2016 klo 08.00-15.30

585 eur
+ alv 24 %. Jos yrityksestä osallistuu tapahtumaan enemmän kuin yksi henkilö, myönnetään alennusta 25 % toisesta osallistujasta alkaen. Osallistumismaksu laskutetaan kurssipäivän jälkeen.

Hintaan sisältyy ohjelma, aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi, verkkokurssi (3kk), sisältäen 3T Opetusmultimediat, meidän työpaikka, riskinottoon puuttuminen, turvallisuuskeskustelu, turvallisuustuokio, puheeksiotto