KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun käyttäjälähtöiset menetelmät (1 pv)

Aito asiakaslähtöisyys on paras pohja menestyvän liiketoiminnan kehittämiselle.

Moni yritys ja organisaatio puhuu asiakaslähtöisyydestä, mutta tunnetaanko asiakkaiden nykyisiä ja tulevia tarpeita riittävästi? Palvelumuotoilun käyttäjälähtöiset menetelmät -koulutuksessa tartutaan tähän liiketoiminnan arvokkaimpaan tietoon: mitä asiakas oikeasti haluaa.

Palvelumuotoilu on käyttäjälähtöinen ja empaattinen tapa kehittää palveluita ja liiketoimintaa. Koulutuksessa keskitytään sellaisiin palvelumuotoilussa käytettäviin menetelmiin ja työkaluihin, joiden avulla pyritään tunnistamaan käyttäjien aitoja tarpeita (human centered design).
Palvelumuotoilussa perinteisten markkinakyselyiden sijaan pyritään esimerkiksi asettumaan asiakkaan asemaan, seuraamaan aitoja tilanteita käytännössä tai kehitetään erilaisia kohderyhmiä kuvaavia persoonia.
Koulutuksessa pääset kokeilemaan erilaisia menetelmiä käytännössä. Pääset myös tutustumaan kehittämiseen erityisryhmien näkökulmasta (design for all) ja opettelemaan erilaisia asiakkaita osallistavia menetelmiä.

Koulutuksen jälkeen osaat hyödyntää erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä kehittämisen eri vaiheissa – asiakkaiden tarpeiden tunnistamisesta prototyyppien testaamiseen. Käyttäjälähtöiset menetelmät ja työkalut ovat hyödynnettävissä niin palveluiden, tuotteiden kuin koko liiketoiminnan kehittämisessäkin.

Kenelle
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka soveltavat palvelumuotoilua työssään ja haluavat tutustua tarkemmin erilaisiin käyttäjälähtöisiin menetelmiin.

Kouluttaja
Strateginen muotoilija Irina Kujanpää tekee julkisella alalla asiantuntijatyötä, ja auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan itseään suurempia tavoitteita. Hän toimii myös valmentajana palvelumuotoilun, brändäyksen ja innovatiivisen kehittämisen koulutuksissa. Teollisena muotoilijana uransa aloittanut ja sittemmin palvelumuotoiluun ja strategiseen kehittämiseen keskittynyt Irina uskoo, että muotoilun ajattelumallien ja työkalujen avulla kuka tahansa pystyy löytämään työhönsä uusia näkökulmia.



OHJELMA
tiistaina 12.12.2017


08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Käyttäjälähtöinen muotoilu
– mistä palvelumuotoilussa on kyse

Käyttäjälähtöisyyden hyödyt liiketoiminnalle
Kenelle: Erilaiset kohderyhmät kehittämisen lähtökohtana


11:45 Lounas

12:30 Käyttäjien tarpeiden tunnistaminen
– empaattisiin menetelmiin tutustuminen

Erityisryhmien tarpeet kehittämisen lähtökohtana
Design for all -periaatteen hyödyt kaikille käyttäjille

14:00 Kahvi

14:15 Asiakkaiden osallistaminen
– palautteen keräämisestä kokeilukulttuurin kautta open innovationiin

Yhteenveto
– erilaiset työkalut ja menetelmät kehittämisen eri vaiheissa

16:00 Koulutus päättyy

————————

Ajankohta:
12.12.2017

Koulutuspaikka:
Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, 00100 Helsinki

Hinta:
597 eur /hlö (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 557 eur /hlö (+ alv 24 %).
Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, p. 041 5106466

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.