Power BI tutuksi (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Power BI tutuksi (1 pv)

28.02.2017, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 31 tammikuun, 2017 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

(4,6)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Kurssi vastasi täysin odotuksia. Osittain jopa ylitti odotukset! Opin käyttämään Power BI Desktopia! Hyvä yleiskuva uuteen asiaan, mielenkiintoinen!

• - Sisällön mielenkiintoisuus ja hyödyllisyys 4,6 - Kouluttajan aiheen hallinta ja asiantuntevuus 4,9

Miksi
    Microsoft on panostanut paljon tiedonhallinnan, raportoinnin ja visualisoinnin työkaluihin. Miten Power BI ja Excel Power -työkalut liittyvät toisiinsa? Mitä eroa on ilmaisella Power BI:lla, Power BI Desktopilla ja maksullisella Power BI Pro:lla? Miten saan näistä koottuna yritykselle modernin ja fiksun raportointiratkaisun?

Koulutuksessa saat erinomaisen yleiskatsauksen ja ymmärryksen tarjolla olevista BI-työkaluista. Koulutus koostuu luennosta, josta saat eväät rakentamaan koko yrityksen raportoinnin. Lisäksi koulutuksessa tehdään harjoituksia, jotta pääset kokeilemaan heti työkalujen mahdollisuuksia käytännössä.

Muistathan ottaa mukaan kannettavan tietokoneen, johon on ladattu maksuton Power BI Desktop (www.powerbi.com → Get Started Free → Power BI Desktop for Windows).

Kenelle
    Koulutus sopii organisaatioiden raportoinnin kehittäjille, raportoinnista vastaaville, talousjohdolle, controllereille ja muille, jotka haluavat saada selkeän yleiskatsauksen Power BI -työkalusta ja sen soveltuvuudesta yrityksen raportointitarpeisiin.

Kuka
    Asiantuntijana toimii teknologiajohtaja, tietokirjailija, KTM Jarkko Suominen Powen Oy:sta.

Jarkko on Business Intelligence -guru ja erittäin suosittu kouluttaja, jolla on pitkä kokemus monipuolisten raportointiratkaisujen suunnittelusta ja toteutuksesta Microsoftin BI-tuotteita hyödyntäen. Jarkon periksiantamattomuus heijastuu myös vapaa-ajalla. Jarkko on Suomen menestyneimpiä perhokalastajia ja aina valmis antamaan vinkkejä myös perhokalastukseen.

OHJELMA tiistai 28.2.2017

Aikataulu:
    Ilmoittautuminen ja aamukahvi
    09:00 Koulutus alkaa
    12:30 Lounas
    14:00 Iltapäiväkahvi
    16:00 Koulutus päättyy

Sisältö:
    Johdanto

– Microsoft BI: Katsaus BI-työkaluihin
    – Power BI ja Power BI Pro – erot ja lisensointi
    – Ilmainen Power BI Desktop ja Power BI Service – erot ja käyttötarkoitukset
    – Peruskäsitteet: data, raportit, dashboards (koontinäytöt) ja mittarit

Tietomallin luonti Power BI Desktopilla
    – Datan saanti ja tietolähteet
    – Datan tuonti, muokkaus ja yhdistäminen
    – Tietomallin luominen
    – Katsaus DAX-kieleen

Raporttien koostaminen ja visualisointi
    – Raporttisivut
    – Eri visualisointivaihtoehdot
    – Erilaista visualisointia: Customs Visuals
    – Suodatuksen eri tasot
    – Porautuminen

Jakaminen ja dashboardit Power BI Servicellä
    – Raporttien jakaminen ja julkaisu
    – Dashboardit
    – Datasta enemmän irti: Q&A -kyselyt ja merkitykselliset tiedot
    – Mobiilikäyttö: Windows, iOs, Android
    – Valmiiden Content Packien hyödyntäminen
    – Datan päivityksen ajastus

Cumulus Resort Airport Hotel, Robert Huberin tie 4, Vantaa

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
    2 hlöä tai enemmän 597,00 /hlö

Peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.