Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)

27.02.2017, Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 8 kesäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Työturvallisuus

Ota haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet haltuun Puhe-Judon™ peruskurssin avulla!

Koulutuksessa:
• Saat helpot ja mieleenpainuvat toimintaohjeet kiihtyneiden ihmisten rauhoitteluun ja uhkatilanteiden hallintaan Puhe-Judon™ avulla
• Ymmärrät, mistä tekijöistä kiihtyminen voi johtua ja voiko näihin tekijöihin vaikuttaa
• Opit ennakoimaan palvelutilanteisiin liittyviä riskejä paremmin.

Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujien haastavien vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteiden hallintaa. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, jossa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut tai vihainen, jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei ratkaise tai rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden eskaloitumisen vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin. Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä. Puhe-Judo™ koulutus on Mielenrauha koulutuspalvelut Oy:n Suomessa omistama tuotemerkki.

Koulutusmateriaali toimitetaan jokaiselle osallistujalle sähköisessä muodossa ennen tilaisuutta.

Asiantuntijana:
Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

11.30 Ilmoittautuminen ja kahvitarjoilu

12.00 Koulutuspäivän avaus
asiantuntija Janne Kettunen, Kauppakamarin Koulutus

12.10 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin
• Kiihtyneiden, vihaisten ja pettyneiden ihmisten kohtaaminen
• Kiihtyneen asiakkaan tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen
• Omien tunteiden hallinta vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
• Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan
• Miten valmistaudun haasteellisiin viestintätilanteisiin
• Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa rauhoittelutilanteessa
asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

14.15 kahvitarjoilu

14.30 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin
• Mistä kaikista tekijöistä kiihtyminen voi johtua ja voiko tekijöihin vaikuttaa
• Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
• Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa rauhoittelussa
• Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus konfliktitilanteen hallintaan
• Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
• Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
• Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet
asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

16.00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
27.02.2017

Jäsenetuhinta 320 eur + alv
Normaalihinta 492 eur + alv
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.