Radikaali fasilitointi – toiminnallisen valmentamisen next step (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Radikaali fasilitointi – toiminnallisen valmentamisen next step (1 pv)

24.08.2016, Radisson Blu Plaza Hotel, Helsinki Mikonkatu 23, Helsinki 10 elokuun, 2016 Sampo Korppoo

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Oivalluttava ja osaava valmentaja, energisoivaa!

Parempaa ohjauksellisuutta.

Fasilitointi on ryhmäprosessien, -tilanteiden ja luovuuden valjastamista yhteiseen tekemiseen.

Fasilitoinnin työkalut muovaavat asiantuntijasta monipuolisemman, vuorovaikutteisen ja sopeutuvan ammattilaisen. Ryhmässä asuu viisaus; on aika ottaa siitä kaikki irti ja yhteiseen käyttöön.

Moni asiantuntija on myös oman alansa kouluttaja. Fasilitointi on taito, joka tekee asiantuntijasta monipuolisemman, vuorovaikutteisen ja sopeutuvan ammattilaisen, jolla on laaja työkalupakki. Erilaisten menetelmien lisäksi keskitymme tarvittaviin taitoihin sekä kuinka vetää hyviä purkukeskusteluita. Kokeneelle fasilitaattorille tuomme lisää uskallusta ja inspiraatiota, millaisia kaikkia menetelmiä onkaan olemassa.

radikaali-fasilitaattori-2

Radikaali fasilitaattori yhdistää perinteisten työkalujen lisäksi toiminnalliset menetelmät tekemisen tueksi. Ota rohkeasti next step!

• Oletko ohjaaja tai valmentaja?  Oman alasi asiantuntija ja kouluttaja?
    • Tarvitsetko työssäsi ohjauksellista otetta?
    • Haluatko vahvistusta osaamiseesi, olla mestaritason fasilitoija?
    • Tiedätkö, mitä on toiminnallinen valmentaminen?
    • Kaipaatko ideoita ja työkaluja ryhmäsi vetämiseen?

Radikaali fasilitointi löytää ratkaisuja ja ohjaa tuloksen tekemiseen.

Kenelle

• Työpaikoille, joissa kokouskulttuuri ja yhdessä tekeminen tarvitsevat tehokkaita työkaluja ja piristystä.
    • Kaikille, jotka kouluttavat tai vetävät ryhmäprosesseja työpaikallaan tai harrastustoiminnassa.
    • Koulutus sopii esim. tuotekehittäjille, projektipäälliköille, tiimivetäjille, kouluttajille, fasilitaattoreille.

Fasilitaatio on loistava tapa löytää esimerkiksi kokouksissa ja työpajoissa uusi yhdessä tekemisen tapa ja paremmat tulokset.

Hyvin vedetty ryhmäprosessi vapauttaa osallistujat,  paitsi tekemään merkityksellistä työtä, myös oppimaan ja ideoimaan turvallisesti ja tuottavasti yhdessä. Tässä valmennuksessa panostetaan erityisesti siihen, että menetelmät ja oppi siirtyvät työn arkeen.

KouluttajaJani_2

Kouluttajana toimii ideoija & oivalluttaja Jani Turku (TkL, Results Coach), Ideapakka.fi

Jani on toiminnallisen kouluttamisen ja ideoinnin erityisasiantuntija, joka on erikoistunut osallistaviin menetelmiin, joilla saadaan ihmiset oivaltamaan.

Tässä valmennuksessa:

• Tunnistat ja huomioit onnistuneen ideointi- ja fasilitointiprosessin elementit
    • Osaat rakentaa monipuolisen, innostavan ja mielekkään kokonaisuuden
    • Hallitset uusia aktivointikeinoja
    • Omistat konkreettisen työkalun eli Radikaalin fasilitaattorin Ideapakan

Valmennuksen toimintatapa on konkreettinen, toiminnallinen ja osallistujien tarpeisiin sopeutuva. Takana on valmentajien tietotaito että Ideapakan menetelmäosaaminen.

Valmennuksen tavoitteena on hahmottaa sekä ideoinnin ja fasilitoinnin prosessi kokonaisuutena että hallita paremmin fasilitaattorin tietoja ja taitoja, purkukeskustelun dynamiikkaa ja käytettäviä menetelmiä laajemmin.

Bonus, toimi heti.

Ideapakka ja suojapussi, kaikille osallistujille. Arvo 70€. ideapakka-logo-R-blue

Jani kertoo lisää: www.ideapakka.fi/blogi/kevatkilpailu/

Ideapakka on Suomen parhaita kouluttajan työkaluja, joita käytetään apuna mm. seuraavissa aihealueissa: fasilitointi, ideointi, yksilöiden ja tiimien valmennus sekä palvelumuotoilu.

08.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

09.00 Valmennus alkaa

Fasilitointi ja luovat ryhmäprosessit

• Mitä fasilitoint on – perusteiden pikakertaus
    • ABCD Framework – toimivan fasilitointiprosessin rakenne
    • Fasilitaattorin rooli ja oma osallisuus
    • Tavoitteiden asetanta, työpaja mukautuu osallistujien tavoitteisiin.

11.30 -12.15 Lounas

ABCD Frameworkin syventäminen

• Menetelmän valinta tavoitteen mukaan
    • Tukitaidot fasilitaattorin onnistumiseen
    • Purkukeskustelut, niiden tyypit sekä oppimisen syventäminen

14.00 – 14.15 Kahvi

Käytännön sovellukset ja kokeilu

• Erilaisten fasilitointitarpeiden erityispiirteet kuten kokoukset, ideointi yms.
    • Osallistujien tavoitteet ja niiden soveltaminen
    • Ideapakan menetelmiin tutustumista ja niiden soveltamista ja kokeilua

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Radisson Blu Plaza, Mikonkatu 23, Helsinki

Osallistumismaksu:
    697 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset:
    Kaksi tai useampi osallistuja samasta organisaatiosta 597 eur/hlö

Bonus: Ideapakka,  Arvo 70€ – voit ostaa näitä myös paikan päällä.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.