TÄYNNÄ! Anna Perho: Rähinäklinikka™ (1/2 pv)
Loppuunmyyty! Ilmoittaudu nyt seuraavaan joulukuun koulutukseen
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

TÄYNNÄ! Anna Perho: Rähinäklinikka™ (1/2 pv)

09.11.2017, Radisson Blu Seaside Hotel, Helsinki Ruoholahdenranta 3, Helsinki 2 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Työhyvinvointi

KOULUTUS ON TÄYNNÄ! Seuraava koulutus järjestetään 12.12.2017

Loukkaantumiset ja erimielisyydet ovat väistämätön osa inhimillistä kanssakäymistä, myös työpaikoilla. Oleellista ei ole konfliktien välttely, vaan tapa, jolla ne puretaan.

Rähinäklinikalla käydään läpi ratkaisukeskeisiä tapoja sovitella työpaikalla syntyviä konflikteja.
Klinikalta saat yksinkertaiset työkalut loukkaantumisten ja ilmapiiriongelmien ratkaisemiseen.
Työkalujen järjestelmällinen käyttö ja jokaisen tiimiläisen perehdyttäminen niihin tekee konflikteista vähemmän pelottavia ja kiusallisia. Asiat kiistelevät ja ihmiset sopivat, eikä kenenkään tarvitse menettää kasvojaan.

Neljän tunnin mittaisella miniklinikalla käydään tehokkaasti läpi alla olevat kokonaisuudet. Koulutus sisältää myös pieniä harjoitteita ja kokeiluja.

1. Konfliktien ja loukkaantumisten purkamisen malli

Osio vastaa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten puran konflikteja / loukkaantumisia rakentavalla tavalla?
– Miten selviämme loukkaantumisista siten, että taustalle ei jää kytemään puhumattomia asioita tai tunnetta epäoikeudenmukaisuudesta?
– Miten erimielisyyksistä voidaan rakentaa kivijalka keskinäiselle luottamukselle?
– Miten ottaa esille asiat, joista olisi pitänyt alkaa puhua jo kauan sitten?
– Miten tehdä sopimiskäytännöistä tiimiä lujittava normi?

2. Kriittisen palautteen vastaanottamisen ja antamisen malli

Osio vastaa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten antaa kriittistä palautetta niin, että vastaanottaja ei möksähdä, vaan korjaa toimintaansa toivottuun suuntaan?
– Miten toimia rakentavasti, kun saan itse kriittistä palautetta?
– Millä tavalla palautteen antamisesta rakennetaan tiimin kompetenssia ja luottamusta vahvistava normi?
– Miten tiimiä coachataan parempiin tuloksiin palautekäytännön avulla?
– Miten muutamme tiimin kommunikaatiota jämäkämmäksi ja poistamme siitä piilomerkitykset ja rivien välit?

3. Ongelmapuhe vs. tulevaisuuspuhe

Osio vastaa näihin kysymyksiin:
– Miten selittelyn ja syytösten kehästä päästään puhumaan toivotuista ratkaisuista?
– Millä tavalla tiimit saadaan kulkemaan kohti yhteistä päämäärää?
– Miten ehkäistä tai korjata ilmapiiri- ja ihmissuhdeongelmia esim. organisaatiomuutosten, YT-neuvottelujen tai voimakkaan kasvuvaiheen aikana?
– Miten varmistua siitä, että jokainen saa ideansa ilmoille ja asiansa kuulluksi?

Kouluttajana Anna Perho
– Suosittu puhuja ja kouluttaja, yli 200 puhe- ja koulutuskeikkaa vuodesta 2010
– Julkaissut kolme selfhelp-kirjaa, joissa käsitellään runsaasti ajanhallintaa. Myytyjä kirjoja noin 10 000 kpl.
– Ratkaisukeskeinen valmentaja ja reteaming-kouluttaja
– Yli 20 vuoden kokemus yrittäjänä
– Puheen ja viestinnän ammattilainen
– Antihymisijä, joka uskoo, että aikuiset eivät mene rikki suorasta puheesta.

Torstaina 9.11.2017

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tilaisuuden avaus

Mitä toivoisit?
– Ongelmapuheesta toiveiden kuvailuun
– Eriävistä näkemyksistä kohti yhteisiä tavoitteita
– Muutosvastarinnan murtaminen osallistamalla

10.30 Konfliktien ja loukkaantumisten selvittäminen
– X on loukkaantunut. Miten asia selvitetään niin, ettei kukaan menettäisi kasvojaan?
– X ja Y ovat jyrkästi eri mieltä asiasta Z. Miten parantaa heidän yhteistyötään?
– Kriittisen palautteen vastaanottamisen ja antamisen malli

12.00 Lounas

13.00 Tilaisuus päättyy

Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3, Helsinki

Aika:
9.11.2017

357 eur / hlö
(+ alv). Hintaan sisältyy koulutusaineisto sekä tarjoilut päivän aikana.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 297 eur/hlö (+ alv).
Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Sampo Korppoo, p. 041 5106466, sampo.korppoo@ratekurssit.fi

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

HUOM. KOULUTUS ON TÄYNNÄ! Seuraava koulutus järjestetään 12.12.2017
kurssitnyt.fi/koul/4902