SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat –seminaari (1 pv)
IITC järjestää nyt koulutuksen:

SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat –seminaari (1 pv)

09.05.2017, Hotel Clarion, Helsinki Tyynenmerenkatu 2, Helsinki 25 huhtikuun, 2017 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Hyödynnetäänkö teidän organisaatiossa SharePoint-ohjelmistoa tai Office 365 –pilvipalvelua parhaalla mahdollisella tavalla?

Sharepoint-ohjelmisto ja sen pilvipalvelu Office 365 ovat käytetyimpiä välineitä tietotyön tehostamisessa ja esimerkiksi Intranetien alustana tai dokumenttien hallinnassa. Monessa yrityksessä ja julkishallinnon organisaatiossa SharePoint-ohjelmisto on kuitenkin otettu käyttöön vaillinaisesti. Käyttäjiä ei ole sitoutettu, hallinta tuntuu vaikealta, räätälöinnit tuottavat tuskaa eikä tekniikkakaan aina pelaa niin kuin pitäisi. Mutta on niitä menestystarinoitakin!

SharePoint ja Office 365 HPR –seminaari kertoo kaunistelematta niin hyvää, pahaa kuin rumaakin SharePoint ja Office 365 -toteutuksiin liittyen. Tässä on vuoden tärkein SharePoint ja Office 365 -tapahtuma!

08:30 ILMOITTAUTUMINEN JA AAMUKAHVI
Ilmoittautuminen ja seminaarisalit sijaitsevat hotellin kongressisiivessä. Aamun alkuun on tarjolla kahvia, teetä ja pientä suolaista

09:00 AVAUS: SHAREPOINT JA OFFICE 365 HYVÄT, PAHAT JA RUMAT
Missä SharePoint ja Office 365 menevät tällä hetkellä? Mitä hyvää, pahaa ja rumaa SharePointista ja Office 365:stä on löytynyt viimeisen vuoden aikana?
Juha Anttila, IITC

09:30 KEYNOTE: TUMMIA PILVIÄ – VERKON TIETOTURVA
Mikko Hyppönen on F-Securen tutkimusjohtaja. Hän on tutkinut verkkorikollisuutta yli 25 vuoden ajan. Hyppönen on luennoinut aiheesta sekä Oxfordin, Stanfordin että Cambridgen yliopistoissa. Hän toimii myös Internet Archiven haittaohjelmamuseon kuraattorina.
Nyt Mikko Hyppönen kertoo SharePoint ja Office 365 -väelle näkemyksiään verkon tietoturvasta. Oletko sinä valmis kuulemaan?
Mikko Hyppönen, F-Secure

10:20 KAHVITAUKO
Tarjolla kahvia, teetä ja verkostoitumista.

10:40 CASE: OP INTRANET JA UUDET PALVELUT (Sali 1)
Venla Virkajärvi, OP

10:40 SHAREPOINT FRAMEWORK (Sali 2)
Sovelluskehityksen uudet tuulet. SharePoint sovelluskehitys mullistuu SharePoint Frameworkin myötä ja sisältää nykyisin myös avoimen lähdekoodin työkaluja ja kirjastoja. Ota tuntumaa uuteen tapaan mukauttaa SharePointia niin pilvessä kuin paikallisessakin ympäristössä.
Olli Jääskeläinen, Onsight

11:20 CASE: OUTOTEC JA OFFICE 365 KÄYTTÖÖNOTTOPROJEKTI (Sali 1)
Kuinka innostettiin käyttäjät uuteen järjestelmään? Kuinka muutoksen läpivientiä tuettiin?
Kirsi Sahlstén, Outotec Oyj

11:20 MIKÄ TEKEE SHAREPOINTISTA INTRANETIN? (Sali 2)
Mitä SharePointiin pitää käytännössä tehdä, jotta se soveltuu intranetin alustaksi? Vakiotoiminnoilla pärjää pitkälle, mutta mitä kannattaa lisätä tai mukauttaa – ja miksi? Tule kuulemaan, kuinka SharePointista houkutellaan esiin salonkikelpoinen intranet, pilvessä ja paikallisena!
Katja Jokisalo, Onsight

12:00 LOUNAS
Lounas ja samalla mahdollisuus verkostoitua ja vaihtaa ajatuksia esiintyjien kanssa.

13:00 CASE: HAAGA-HELIA (Sali 1)
Käyttöönottoprojektin toteutus oppilaitoksessa. Miten kaikki sujui ja mitä tärkeitä valintoja matkan varrella tehtiin.
Krista Karusalmi, Haaga-Helia

13:00 OFFICE 365 TEAMS JA GROUPS (Sali 2)
Ei – näitä kahta ei tarvitse vertailla keskenään. Molempia tarvitaan ja ne toimivat yhdessä, mutta miten ne suhtautuvat työn tekemiseen ja muihin Office 365:en tarjoamiin palveluihin?
Jussi Roine, Onsight

13:40 CASE: HRAKS JA OFFICE 365 (Sali 1)
Aina ei tarvitse tehdä kaikkea raskaimman kaavan mukaan.
Elsa Taskinen ja Laura Heikkilä, HRAKS

13:40 PILVISTRATEGIA LAATIMINEN (Sali 2)
Mistä osista hyvä pilvistrategia koostuu? Miten strategian voi käytännössä laatia? Mitä pilvistrategiassa tulee erityisesti ottaa huomioon? Missä määrin pilvi- ja mobiilistrategia liittyvät toisiinsa?
Juha Anttila, IITC

14:20 KAHVITAUKO
Kahvia ja teetä, sekä energiaa iltapäivään.

14:40 TIETOSUOJA PILVIPALVELUISSA
Mitä pian voimaan tuleva EU-tietosuoja-asetus tarkoittaa käytännössä? Miten General Data Protection Regulation (GDPR) on huomioitu Microsoftin palveluissa ja erityisesti Office 365:ssä? Mitä valmistelutoimenpiteitä kannattaisi nyt tehdä?

15:20 CLOSING KEYNOTE: SHAREPOINT JA OFFICE 365 VINKIT 2017->2018
SharePoint ja Office 365 vinkit vuodelle 2017! Mitä on odotettavissa vuonna 2018 ja kuinka siihen voisi valmistautua?
Jussi Roine, CTO, Onsight

16:00 VERKOSTOITUMINEN + COCKTAILS
Verkostoidu puhujien ja muiden osallistujien kanssa. Kysele ja kerro omista kokemuksistasi. Opi uutta ja nauti huikeista näkymistä hotellin 16. kerroksen tiloista yli kaupungin ja meren.

17:30 TAPAHTUMA PÄÄTTYY

Lisätietoja:
Juha Anttila, puh. 040-7551199, email: info@sharepoint-hpr.fi, web: www.sharepoint-hpr.fi

Paikka:
Clarion Hotel Helsinki, Tyynenmerenkatu 2, 00220 Helsinki (Jätkäsaari)

Aika:
09.05.2017

745 eur
+ alv 24 %.
Osallistumismaksu sisältää tarjoilut ja esitysmateriaalit.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa maksutta 30 vrk ennen tilaisuutta. Tämän jälkeen emme palauta osallistumismaksua, mutta tilaisuuden osallistujan voi vaihtaa tai osallistumisen voi siirtää seuraavaan tapahtumaan.