Ratekoulutus järjestää nyt koulutuksen:

Digitaalisen ja sosiaalisen median menestysreseptit (2 pv)

Huom! Koulutuspaikka vaihtunut (aikaisemmin Vanajanlinna).

Vastaatko yrityksen läsnäolosta sosiaalisessa mediassa? Sukella Some-markkinoinnin saloihin ja verkotu muiden some-aktiivisten kanssa!

Kaipaatko vertaistukea some-viestintään muilta käyttäjiltä tai uusia ideoita päivittäiseen työskentelyyn? Tuntuuko siltä, että tuottamasi sisältö ei herätä riittävästi vastakaikua? Onko Facebook-mainostyökalu vielä vajaakäytössä tai Instagram kirjattu viestintäsuunnitelmaan ilman käytännön toimenpiteitä? Jos vastasit yhteenkin kysymykseen myöntävästi, tämä koulutus on juuri Sinulle. Tervetuloa somen tehokurssille!

Hyöty?
Tehotyökalut some-viestintään odottavat sinua. Varaa siis kalenteristasi kaksi päivää, ja saat vastineeksi uusia toimivia viestinnän työkaluja. Koulutuksessa käymme läpi tärkeimmät ja toimivimmat yhteisömanagerin työmenetelmät sekä perehdymme keinoihin, joilla suuri yleisö saadaan kiinnostumaan yhä uudelleen juuri Sinun viestistäsi. Samalla tutustut muiden yritysten some-vastaaviin ja saat tärkeää vertaistukea.

Työkalut ja menetelmät esitellään oikeassa ympäristössä case-esimerkkien avulla. Saat mukaasi myös kattavan materiaalipaketin, josta löydät selkeät vinkit palveluiden käyttöön myös jatkossa.

Koulutus on kaksipäiväinen. Ensimmäisenä päivänä keskitymme some-strategiaan, toisena päivänä sisällön tuotantoon ja mittaamiseen. Huom! 2. päivän iltapäivä on pienryhmäkoulutusta, johon voit valita kaksi sinua eniten kiinnostavaa aihetta (ks. aikataulu).

Huom! Aikatauluun voi tulla muutoksia päivän aikana, sillä sisältöä painotetaan osallistujien toiveiden mukaan.

Kenelle?
Markkinointiviestinnän suunnittelijoille ja toteuttajille, joiden vastuulla on yrityksen päivittäinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa. Kurssilla ei kerrata yleistietoa siitä, mitä sosiaalinen media on, vaan sukellamme suoraan asian ytimeen: millainen on sosiaalisen median menestysresepti käytännön tasolla. Lähtötasona riittää, että osallistujalla on jo jonkin verran kokemusta sosiaalisen median palveluiden käytöstä.

Kouluttajat
Kouluttajina toimivat sosiaalisen median asiantuntijat Marika Siniaalto ja Anu Laitila Grapevinesta. Yhteenlaskettuna heillä on jo 20 vuotta kokemusta sosiaalisen median parissa, joten saat käyttöösi ainutlaatuista ja arvokasta käytännön tietoa sosiaalisen median hyödyntämisestä.
(Ks. lisää www.grapevine.fi).


Ohjelma

1. PÄIVÄ:

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Koulutus alkaa

11.30 Lounas

14.00 Kahvi ja välipala

16.00 Koulutuspäivä päättyy


2. PÄIVÄ:

09.00 Koulutus alkaa

11.30 Lounas

14.00 Kahvi ja välipala

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Sisältö:

1. PÄIVÄ:

Aamupäivä: Somestrategian ABC

• Lähtötilanteen analysointi
• Tavoitteiden määrittely
• Kohderyhmät, viestinnän ääni
• Toimintasuunnitelma
• Tavoitteiden asettaminen, seuranta ja mittaaminen
• Resursointi, vastuut, kouluttaminen
• Kriisiviestintä
• Digitaalinen jalanjälki, pelisäännöt ja tietoturva

Iltapäivä: Somestrategia käytännössä – työpaja ryhmissä

Yhteenveto ja aikaa kysymyksille/keskustelulle

2. PÄIVÄ:

Kaikille yhteinen aamupäivä:

Sisällöntuotannon ja käytännön läsnäolon salaisuudet

• Sisällön suunnittelu
• Suunnitelman tasot: yleisestä yksittäiseen
• Sisällöntuottajan työkalut

Mittaaminen teoriasta käytäntöön

• Some-mittarit
• Muut mittarit
• Analysointiesimerkkejä

Seuranta ja läsnäolo arjessa

• Miksi ja mitä pitäisi seurata?
• Työkaluja seurannan ja läsnäolon avuksi

Iltapäivällä pienryhmäkoulutusta, valitse kaksi mieluista aihetta:

TYÖPAJA 1.

Menestyvä Somekampanja

• Kampanjan suunnittelu
• Kampanjan tavoitteet ja mittarit
• Aikajana-arvonnat ja reaktiopostaukset
• Case-esimerkit

TYÖPAJA 2.

Facebook- ja Instagram-mainosten lyhyt oppimäärä

• Mainoskampanjan suunnittelu, toteutus ja optimointi

TYÖPAJA 3.

Toimi oikein Somessa

• Somekilpailut ja arvonnat
• Vaikuttajayhteistyöt
• Asiakaspalvelu somessa
• Immateriaalioikeudet
• Käyttäjien jakama sisältö yrityksen markkinoinnissa

TYÖPAJA 4.

Kriisiviestintä Somessa

• Mikä on viestintäkriisi ja miten siihen voi varautua?
• Mistä kriisit saavat alkunsa?
• Kriisiviestinnän pääperiaatteet ja tavoitteet
• Sosiaalisen median erityispiirteet

Koulutuspaikka:
Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

Aika:
23.-24.11.2017

Hinta:
997 e (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin ja tarjoilut.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 957 e/hlö (+ alv 24 %). Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Sampo Korppoo, p. 041 5106466

Majoitus:
Radisson Blu Royal Hotelin huonehinnat: yhden hengen huone 190e/yö, kahden hengen huone 210e/yö. Osallistujat varaavat ja maksavat majoituksen itse. Varaukset tulisi tehdä 9.11.2017 mennessä soittamalla numeroon p. 020 1234 700 (huonevaraukset). Varaustunnus: Sosiaalisen median menestysreseptit.

Peruutusehdot:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.