Taakankiinnittäjän ja merkinantajan pätevyyskoulutus (ISO 23853) (1 pv)
Inspecta Academy järjestää nyt koulutuksen:

Taakankiinnittäjän ja merkinantajan pätevyyskoulutus (ISO 23853) (1 pv)

17.10.2016, Kuljetusliike Matti Janhunen Oy, Tampere Lakalaivankatu 7, Tampere 12 heinäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Työturvallisuus

Nostotyöhenkilöstön pätevyyskoulutusohjelma on ISO-standardien mukainen koulutuskokonaisuus nostotöiden suorittamiseen ja valvontaan osallistuville ja toiminnasta vastaaville henkilöille. Koulutus toimii osana työnantajalta edellytettävää työhön perehdyttämistä, jossa osallistujat oppivat oikeita ja turvallisia työtapoja. Koulutukseen osallistuvat saavat myös mahdollisuuden todistaa osaamisensa ja hakea virallista pätevyyttä (akkreditointia) osaamiselleen.

Tällä hetkellä koulutusohjelmasta on suoritettavissa kaksi osaa:

Osa 1: Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus (ISO 23853)

Osa 2: Nostotyönvalvojan koulutus (ISO 23813)

Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus on yksipäiväinen ja sisältää teoriakoulutuksen lisäksi käytännön harjoittelua nosturien kanssa. HUOM! Tämä koulutus on Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin hyväksymä kuorma- ja linja-autonkuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutus. Jos suoritat Trafin jatkokoulutuksen, ilmoittaudu vähintään 10 pv ennen koulutusta ja ilmoita siitä ilmoittautumislomakkeen ”Lisätietoja” -kohdassa. (Hinta: norm. koulutushinta + 70 eur)

Nostotyönvalvojan koulutus on kaksipäiväinen, joista ensimmäisen päivän sisältö on sama kuin taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutuksessa. Toisena päivänä perehdytään syvällisemmin nostojen suunnitteluun, valvontaan ja lainsäädännön vaatimuksiin.

Kunkin osan suorittamisen yhteydessä akkreditointia hakevat osallistujat suorittavat pätevyyskokeet. Pätevyyskokeisiin sisältyy teoriakoe sekä näyttökoe. Kokeet läpäisseille ja kriteerit täyttäville akkreditointia hakeneille osallistujille myönnetään standardin SFS-ISO 15513 (2011) mukaisesti akkreditointi ja Inpectan sertifikaatti osoituksena pätevyydestä. Kansainvälisten ISO-standardien perusteella myönnettävien akkreditointien merkitys ymmärretään myös ulkomailla.

Huom! Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutukseen mahtuu vain 15 henkeä, joten varaa paikkasi ajoissa!

Huomioitavaa:
Nostotyöharjoitusta varten osallistujien tulee ottaa mukaan kelin mukainen vaatetus, turvakengät, kypärä, huomioliivit ja hanskat.

Kouluttajat (paikalla kaksi kouluttajaa per koulutus):
Jukka Laaksonen, johtava asiantuntija, Inspecta Tarkastus

17.10.2016 Kuljetusliike Matti Janhunen Oy, Lakalaivankatu 7, 33840 Tampere

Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus (1 päivä); 795 eur
Nostotyönvalvojan koulutus (2 päivää); 1195 eur
Nostotyön valvojan koulutus (1 päivä), mikäli osallistuja on suorittanut aikaisemmin taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutuksen; 695 eur.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme
50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.