Taitava fasilitaattori – saavuta ja ylitä tavoitteet loistavalla suunnittelulla ja fasilitoinnilla (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

15.09.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 5 elokuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Taito Training järjestää nyt fasilitoinnin tehopäivän.

Hyvällä tilaisuuden suunnittelulla ja fasilitoinnilla saat aikaan huikeita tuloksia!

Tilaisuuden suunnittelu- ja fasilitointitaitojen kehittäminen on avain tuloksellisiin kehittämispalavereihin, onnistuneisiin työpajoihin sekä toiminnallisiin kokouksiin.

Hyvä fasilitaattori osaa sekä rakentaa että toteuttaa onnistuneen tilaisuuden ja auttaa osallistujia ja organisaatiota saavuttamaan tavoitteet.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat:

– rakentaa onnistuneen tilaisuuden

– tukea ja ohjata sekä erilaisten yksilöiden että ryhmien toimintaa tehokkaammin

– suunnitella ja aikatauluttaa fasilitointiprosessin vaiheet

– toimia tavoitteellisena fasilitaattorina

– soveltaa monipuolisia työskentelymenetelmiä käytännön toteutuksessaTaitava_fasilitaattori_web

Päivä on tarkoitettu erilaisia erilaisia tilaisuuksia suunnitteleville ja vetäville / fasilitoiville henkilöille.

Hyvä suunnittelu takaa onnistuneen lopputuloksen. Tämän koulutuksen jälkeen saat tehot irti erilaisista ryhmätilanteista! Toteutus

Koulutuksessa käytetään monipuolisia koulutusmenetelmiä kouluttajavetoisista alustuksista erilaisiin harjoituksiin ja ryhmätöihin. Tavoitteena on että osallistujat saavat kokemuksia, esimerkkejä, uusia ajatuksia ja toimintamalleja suoraan hyödynnettäväksi omassa työssään.

Koulutuspäivissä on mukana kaksi kouluttajaa. Tämä takaa käyttöösi mahdollisimman monipuolisen osaamisen sekä antaa mahdollisuuden pienryhmien ohjaamiseen ja henkilökohtaisempaan palautteeseen heti koulutuspäivän aikana.

Kouluttajat

Anniina Hukari

Anniina on pedagogisesti pätevöitynyt DI, jolla on yli 14 vuoden kokemus fasilitointi-, koulutus-, ryhmätyö- sekä esiintymistaitojen koulutuksesta ja ohjaamisesta eri kohderyhmille. Anniinalla on vahva osaaminen koulutusten ja tapahtumien suunnittelusta, fasilitoinnista, arvioinnista, kehittämisestä ja toteutuksesta teollisuuteen, kuntasektorille sekä oppilaitoksiin.

Riikka Rissanen

Riikka on kasvatustieteen maisteri ja yhteisötyönohjaaja, joka on työskennellyt yli 16 vuotta erityisesti tekniikan alan opetushenkilökunnan koulutustaitojen kehittämisen parissa. Riikka on erittäin kokenut fasilitaattori sekä kouluttaja. Riikan vahvuusalueita ovat koulutusten johtaminen, ohjaus ja koulutuskokonaisuuksien sekä -tilaisuuksien suunnittelu ja toteutus.

Tarjoamme yhteensä yli 30 vuotta fasilitointikokemusta käyttöösi!

Päivän ohjelma

08:30-09:00 Aamukahvi

Onnistuneen tllaisuuden suunnittelu ja rakentaminen

• Onnistuneen tilaisuuden rakentamisen vaiheet

• Ennakkosuunnittelun tärkeys

• Hyvä suunnitelma toteutuksen tukena

Taitava fasilitaattori

• Mitä fasilitointi on

• Faslitaattorin taidot

• Fasilitaattorin rooli ja fasilitaattorina toimiminen

Ryhmän toiminnan virittäminen ja tukeminen

• Ryhmän virittäminen vauhtiin

• Ryhmän toiminnan tukeminen

• Innostavan ilmapiirin rakentaminen

• Erilaiset osallistujat ryhmän jäseninä

• Kaikkien osallistaminen

Fasilitointiprosessi

• Fasilitointiprosessin vaiheet

• Vaiheiden tarkoitus

• Vaiheiden suunnittelu ja aikataulutus

Työkaluja fasilitointiprosessin eri vaiheisiin

• Sopivia työkaluja prosessin eri vaiheisiin

• Työkalujen valinta ja soveltaminen

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Koulutuksen hinta on 590 €. Mikäli organisaatiosta tulee useampi osallistuja tai ilmoittaudut samalla useampaan koulutukseen, koulutuksen hinta on 550 €/osallistuja. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan. Hintoihin ei sisälly alv (24 %).

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.