Tehokas koulutussuunnittelu – suunnittele paremmin, toteuta kiinnostavammin (2 pv)
Taito Training järjestää nyt koulutuksen:

14.-15.11.2017, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 19 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Taito Training järjestää nyt huippupalautetta saaneet koulutusten ja valmennusten suunnittelun ja toteutuksen tehopäivät. Tervetuloa mukaan!

Miten rakennetaan innostava koulutus- tai valmennustilanne?

Miten saat koulutuksen pääviestit perille?

Miten varmistat, että koulutuksen tavoitteet saavutetaan?

Toimivan toteutuksen taustalla on aina huolellinen suunnittelu. Asiasisällön lisäksi on huomioitava monta muuta tekijää.

Tämän päivän jälkeen osaat
– Suunnitella koulutuskerrasta toimivan ja kiinnostavan kokonaisuuden.
– Tukea osallistujien oppimista mahdollisimman monipuolisesti ja yksilöllisesti.
– Rytmittää ja aikatauluttaa koulutuksen onnistuneesti ja varmistaa että osallistujat pysyvät virkeinä ja innostuneina.
– Suunnitteluprosessin, jonka avulla koulutussuunnittelusi onnistuu varmasti.
– Käyttää koulutussuunnittelun työkaluja.
– Valita ja soveltaa koulutustilanteeseen sopivia aktivointi- ja koulutusmenetelmiä.
– Tehostaa asiantuntijuuden jakamista ja verkostoitumista.
– Arvioida koulutuksen onnistumista

Tehopäivät on tarkoitettu kouluttajille, kouluttaville asiantuntijoille, opettajille, koulutuspäälliköille, koulutuksen suunnittelijoille, koordinaattoreille, kehitysasiantuntijoille, hr –vastaaville, esimiehille sekä muille, jotka haluavat kehittää koulutussuunnitteluosaamistaan, tehostaa osallistujien oppimista ja rakentaa laadukkaita, hyvin toimivia koulutuksia.

Tarjoamme yhteensä yli 30 vuotta koulutusosaamista ja kouluttajakoulutuskokemusta käyttöösi!

Toteutus
Koulutuksessa käytetään monipuolisia koulutusmenetelmiä kouluttajavetoisista alustuksista erilaisiin harjoituksiin ja ryhmätöihin. Tavoitteena on, että osallistujat saavat kokemuksia ja esimerkkejä, uusia ajatuksia, ideoita ja toimintamalleja suoraan hyödynnettäväksi omassa työssään.

Kouluttajat
Päivän kouluttajina toimivat Anniina Hukari ja Riikka Rissanen.

Anniina Hukari
Anniina on pedagogisesti pätevöitynyt DI ja coach, jolla on yli 14 vuoden kokemus koulutus-, fasilitointi-, ryhmätyö- sekä esiintymistaitojen koulutuksesta ja ohjaamisesta eri kohderyhmille. Anniinalla on vahva osaaminen koulutusten ja tapahtumien suunnittelusta, fasilitoinnista, arvioinnista, kehittämisestä ja toteutuksesta teollisuuteen, kuntasektorille
sekä oppilaitoksiin.

Riikka Rissanen
Riikka on kasvatustieteen maisteri ja yhteisötyönohjaaja, joka on työskennellyt yli 16 vuotta erityisesti tekniikan alan opetushenkilökunnan koulutustaitojen kehittämisen parissa. Riikka on erittäin kokenut kouluttaja sekä fasilitaattori. Riikan vahvuusalueita ovat koulutusten johtaminen, ohjaus ja koulutuskokonaisuuksien sekä -tilaisuuksien suunnittelu ja toteutus.

Olemme innostuneita ja innostavia koulutusammattilaisia. Meillä on molemmilla reilusti yli 15 vuoden kokemus kouluttajana toimimisesta sekä aihepiirin kouluttamisesta ja haluamme jakaa osaamisemme kanssasi.

Laajenna asiantuntemustasi koulutusten suunnitteluun ja toteutukseen. Ota askel eteenpäin ja ilmoittaudu mukaan innostavaan koulutukseen!

OHJELMA Päivä 1: Tehoa suunnitteluun

08.30-09.00 Aamukahvi

Haluatko tehostaa osallistujien oppimista?
– Aikuinen ihminen oppijana
– Aivot oppimisessa ja muutoksessa
– Muistin toiminnan huomiointi ja tukeminen
– Erilaisten osallistujien huomiointi
– Oppimisprosessin tukeminen

Millainen on hyvä kouluttaja ja miten hän toimii?
– Kouluttajan erilaiset roolit
– Kouluttajana kehittyminen ja oman toiminnan arviointi

Miten rakennetaan toimiva koulutustilanne?
– Kiinnostavan ja toimivan koulutuskerran rakentaminen
– Koulutussuunnitteluprosessi ja sen vaiheet
– Koulutussuunnittelun työkalut käyttöösi
– Onnistuneen koulutustilanteen peruselementit
– Oppimisprosessin kuljettaminen ja yhteyksien rakentaminen

Miten koulutuksen onnistumista voi arvioida?
– Koulutuksen arvioinnin tasot
– Tapoja ja työkaluja koulutuksen onnistumisen arviointiin

16.00 Päivä päättyy

Päivä 2: Tehoa toteutukseen

08.30-09.00 Aamukahvi

Miten saada osallistujat innostumaan?

Miten säilyttää kiinnostus päivän loppuun saakka?
– Osallistujien kiinnostuksen herättäminen ja säilyttäminen
– Koulutuksen monipuolistaminen ja rytmittäminen
– Osallistujien vireystilan ylläpitäminen
– Kouluttajan toiminta ja osallistujan motivaatio

Osaatko valita tilanteeseen sopivat koulutusmenetelmät?
– Erilaisten osallistujien aktivointikeinot
– Erilaisia koulutusmenetelmiä
– Koulutustilanteeseen sopivien menetelmien valinta ja soveltaminen käytännössä
– Menetelmien valinnassa ja rakentamisessa huomioitavia tekijöitä
– Ajankäytön suunnittelu

Miten rakennetaan toimiva vuorovaikutus koulutustilanteeseen?
– Vuorovaikutuksen syntymiseen ja kehittymiseen vaikuttavia tekijöitä
– Vuorovaikutuksen lisääminen koulutustilanteessa
– Toimivan vuorovaikutuksen rakentaminen käytännössä

16.00 Päivä päättyy

Radisson Blu Royal, Helsinki

Aika:
14.-15.11.2017

997 eur
/osallistuja. Mikäli organisaatiosta tulee useampi osallistuja tai ilmoittaudut useampaan kokonaisuuteen, koulutuksen hinta on 897 eur/osallistuja. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounaan. Hintoihin ei sisälly alv (24%).

Toteutamme koulutusta myös organisaatioille räätälöitynä. Olethan yhteydessä jos haluat tilata organisaatiollenne rakennetun oman koulutuksen.