Terveyden johtaminen ja puuttumisen juridiikka (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Terveyden johtaminen ja puuttumisen juridiikka (1 pv)

01.06.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 11 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto

Miksi esimiehen on tärkeää puuttua alaistensa toimintaan tietyissä tilanteissa? Milloin tähän on syytä? Miksi puuttuminen tulee dokumentoida niin tarkasti?

Näihin kysymyksiin vastaamisen lisäksi seminaarin tavoitteena on antaa osallistujille kokonaiskuva työnantajan mahdollisuuksista ja velvollisuuksista terveyden johtamisen osa-alueella. Koulutuksessa perehdytään terveyden johtamiseen kolmesta näkökulmasta: terveys, talous ja juridiikka. Koulutus tarjoaa suoraan käytäntöön otettavia toimintatapoja ja työkaluja.

Kouluttajina toimivat yli kymmenen vuoden HR-kokemuksen omaava lakimies ja sertifioitu Business Coach Henna-Riikka Huhta, jolla on pitkä kokemus kouluttamisesta, sekä terveyden johtamiseen erikoistunut erittäin kokenut Business Coach Tiina Alahautala.

Seminaari on tarkoitettu kaikille, jotka toimivat henkilöstöhallinnossa asiantuntijaroolissa. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
• Henkilöstöpäällikkö
• Henkilöstöjohtaja
• Esimies
• HR-asiantuntija
• Henkilöstölakimies
• Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntija ja lakimies.

Asiantuntijat:
Henna-Riikka Huhta, Senior Advisor, OTM, Certified Business Coach, HR Legal Services Oy
Tiina Alahautala, Senior Consultant, KTM, Business Coach, HR Business Partners HRBP Oy

08:30 Ilmoittautuminen, aineistojen jako ja aamiainen

09:00 Tervetuloa Edilex Pro -koulutukseen

09:05 Johdatus päivän teemaan, työkyky ja puuttuminen

• Esimiehen työoikeus ja toimintaperiaatteet: Mitä esimiehen ja työnantajan edustajien tulee ymmärtää eri normeista? Mitkä ovat tulkinta- ja toimintaperiaatteet, jotka vaikuttavat arjessa?
• Milloin ja miten saa puuttua? Esimiehen työnjohto- ja valvontaoikeuden käyttäminen, esimiehen ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet puuttumisen näkökulmasta.

10:30 Kahvitauko

10:45 Työkyky ja puuttuminen – jatkuu

• Miksi esimiehen velvollisuus on puuttua? Ajatuksia ennakoivasta puuttumisesta ja eri puuttumisen tavoista.
• Työkyvyn alentuminen ja esimiehen toimintavelvollisuudet. Varhainen tuki ja työkykyneuvottelut, milloin työkyvyn alentaminen mahdollistaa työsuhteen päättämisen ja mitä eri vaihtoehtoja työnantajan tulee käsitellä ennen sitä?
• Tapausharjoituksia ja esimerkkejä sekä oikeustapauksia

11:45 Lounas

12:30 Terveyden johtaminen yrityksissä

• Tekemättömän työn kustannukset
• Työnantajan kustannukset sairauspoissaoloista ja työkyvyttömyyseläkkeistä sekä työterveyshuollosta – menevätkö rahat tällä hetkellä hukkaan

14:00 Kahvitauko

14:15 Terveyden johtaminen yrityksissä – jatkuu

• Millä investoinneilla ja interventioilla on todettu vaikuttavuutta terveyteen?
• Miten suunnitella ja toteuttaa toimiva terveyden johtamisen malli?
• Tutkimustietoa, esimerkkejä ja kehitysehdotuksia

15:15 Loppukeskustelu ja yhteenveto

15:30 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Aamiainen, lounas sekä iltapäiväkahvi

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki
Voit osallistua myös verkon välityksellä.

Aika:
01.06.2016

Lähikoulutus 690 eur + alv
Webinaari 620 eur + alv
Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.