Tiimivastaavan ajokortti® (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tiimivastaavan ajokortti® (1 pv)

30.05.2017, Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 3 huhtikuun, 2017 Sampo Korppoo

Tervetuloa kehittymään taitavaksi tiiminvetäjäksi!

Tiimivastaavalla on tiimin toiminnan ja kehittymisen kannalta tärkeä rooli. Toimintaa pitää pystyä koordinoimaan usein myös ilman esimiesasemaa.

Jo useita kertoja järjestetystä Tiimivastaavan ajokortti® -koulutuksesta saat hyödyllistä tietoa tehtäväsi tueksi.

Koulutuksen hyödyt:
– opit tunnistamaan ja vastaamaan tiimin jäsenten, muiden tiimien ja johdon odotuksiin
– opit vahvistamaan tiimivastaavan roolin ja työtehtävien rakentamista
– saat malleja ongelmatilanteiden ratkaisuihin
– saat työkaluja tiimin toiminnan koordinointiin

Kenelle:
Tiimivastaavan ajokortti® soveltuu kaikille tiimin toiminnasta ja kehittämisestä vastaaville tai sellaiseen tehtävään valmistautuville henkilöille. Koulutuksessa huomioidaan myös ilman esimiesasemaa toimivan vetäjän työn erityispiirteet.

Tiimivastaavan ajokortti -koulutukseen osallistuneiden palautetta:
– Koulutus oli erittäin silmiä avaava ja antoi hyviä konkreettisia vinkkejä erilaisissa hankalissa tilanteissa toimimiseen. Kouluttajana olet erittäin innostava ja vedät koulutettavat erinomaisesti mukaan jakamaan omia kokemuksiaan ja keskustelemaan näkemyksistään.
– Pysyt todella ihanasti aikataulussa. Olet valoisa ja mukaantempaava. Ja tiedät ja tunnet asiasi, joten pysty samaistumaan kaikkiin paikallaolleisiin.
– Olet ihana ja selkeäsanainen vetäjä.Pysyt aikataulussa ja asiassa, etenet loogisesti suunnitelman mukaisesti. Esimerkit omasta elämästäsi ja arjestasi saavat ymmärtämään asian paremmin. Sinulle on helppo puhua, kuuntelet ja kommentoit kivasti.
– Herätti paljon ajatuksia. Mieleen jäi erityisesti ihmisten “leimaaminen” ja “leiman” mukaan toimiminen.
– Tajuta, että muillakin on samanlaisia haasteita. Ryhmätyöt ja varsinkin luonnelappujen kanssa tehty harjoitus avasi silmäni, miten kohtelemme ihmisiä pelkän mielikuvan perusteella, antoi ajattelemisen aihetta, oma käytös, tulkinnat ym.

Asiantuntija:
Johtajuusvalmentaja, Sertifioitu Business Coach, MBA Sanna Leino, Mind Studio Coaching

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Ensimmäisen päivän ”opit ja kopit”, välitehtävän läpikäyminen
Oivalluksia arkeen

– miten autat tiimin jäseniä kiireen keskellä
– miten motivoit tiimiä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn
– käytännön harjoituksia

Ratkaisukeinoja ongelmatilanteisiin
– ongelman omistajuus ja vastuun ottaminen
– viiden kysymyksen ratkaisumalli
– käytännön harjoituksia

12.30 Palautteen antaminen ja saaminen
– palautekeskustelu tiimivastaavan työkaluna
– spontaani palaute ja puheeksi ottaminen

Tiimin kehittäminen
– tehokkuuden ja tuloksellisuuden kehittäminen
– operatiivisen toiminnan kehittäminen – tiimisopimuksen päivittäminen

Omien vahvuuksien hyödyntäminen ja kehittämistavoitteet, loppukeskustelu

Palaute ja todistukset

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
30.05.2017

Jäsenetuhinta: 650 eur + alv 24 %
Normaalihinta: 850 eur + alv 24 %
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.