Tuloksia verkossa – sisältömarkkinointi, sosiaalisen median strategia & hakukoneoptimointi (2 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

20.-21.06.2016, , 27 tammikuun, 2016 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Viestintä

Verkon valloittaminen on helpompaa, kun ymmärtää sen lainalaisuuksia: sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja sosiaalisen median strategiaa. Kurssilla saat näkemyksen siitä, miten nämä usein erillisinä käsitellyt osa-alueet kytkeytyvät yhteen kokonaisvaltaiseksi strategiaksi, joka tuo tuloksia verkossa. Kurssin tehtävissä pääset kehittelemään omaa verkkostrategiaasi ammattilaisen ohjauksessa.

Kurssilla opit:
1. luomaan asiakassuhteita verkossa
2. miten lisäät verkkosivuston näkyvyyttä sisältöjen avulla
3. mistä elementeistä sosiaalisen median strategia syntyy
4. hakukoneoptimoinnin logiikan.

Verkkostrategia
Kurssi tarjoaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen
sisältölähtöisestä verkkostrategiasta. Lisäksi kurssin tehtävänannoissa osallistujat pääsevät kehittelemään käytännössä omaa verkkostrategiaansa, jonka luomisessa kouluttaja tukee ja neuvoo.

Markkinointistrategia verkossa
Verkossa perinteiset markkinointistrategiat
toimivat heikosti. Mainoksia klikataan harvoin – sen sijaan käyttäjät hakeutuvat kiinnostavien sisältöjen pariin. Sisältömarkkinointi, jossa keskitytään mainosviestien tyrkyttämisen (push) sijaan käyttäjien houkutteluun (pull), on noussut tärkeimmäksi tavaksi luoda asiakassuhteita verkossa.

Sisällöntuotanto ja sen leviäminen sosiaalisessa mediassa ovat avainasemassa, kun sivustolle halutaan kävijöitä. Ihmiset luottavat yhä enemmän vertaissuosituksiin ja yhä vähemmän mainontaan. Kestävä sosiaalisen median strategia luo pohjaa verkkonäkyvyyden kasvattamiselle.

Laadukas verkkosisältö pärjää hakukoneissa
Laadukas sisältö pärjää
parhaiten myös hakukoneissa. Viime aikoina Googlen algoritmeja on kehitetty niin, että ”sosiaaliset signaalit” ovat hakukonenäkyvyyden kannalta tärkeämmässä roolissa. Hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja sisältöstrategia kietoutuvat kokonaisuudeksi, jonka kaikkien osien huomioiminen on tärkeää, jos haluaa saavuttaa tuloksia verkossa.

Kurssi verkkoviestinnästä kiinnostuneille
Sisältölähtöisen verkkostrategian ymmärtäminen
on nykyisin tärkeää miltei kenelle tahansa, joka haluaa menestyä verkossa. Kurssi soveltuu kaikille verkkoviestinnästä kiinnostuneille, yritysten tiedotus-, viestintä- ja markkinointitehtävissä toimiville, sisällöntuottajille ja asiakaskontaktissa oleville.

Asiantuntija:
lkka Olander
. Ilkka on sosiaalisen median, verkkojulkaisemisen ja visuaalisen suunnittelun sekä verkossa vaikuttamisen edelläkävijä asiantuntija.

08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Sisältömarkkinointi – iso kuva
• ”Content is the king” – internet-markkinoinnin kulmakivi
• Ymmärrä kuluttajaa verkossa
• Yritykset mediataloina
• Case-esimerkkejä: yritysblogit ja -mediat

Sisältöstrategia
• Sisältöstrategian elementit
• Organisaation tavoitteita tukeva sisältö
• Julkaisuaikataulu, äänensävy, roolit
• Sisältöpolku ja ansaintalogiikka
• Julkaisuvälineet
• Kieliasu, kuvitus, media ja artikkelien muotoilu
• Case–esimerkkejä

Sosiaalisen median strategia
• Sosiaalisen median strategian elementit
• Millaista sisältöä jaetaan ja mistä puhutaan?
• Kanavien valinta
• Äänensävy, päivitysten aikataulutus
• Verkostojen luominen
• Roolit ja strategian jalkauttaminen
• Kanavakohtaisia vinkkejä: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ym.

Hakukoneoptimointi sisällöntuottajalle
• Löydettävyyden merkitys
• Hakukoneiden logiikka
• Sisällön optimointi: avainsanalista ym.
• Tekninen optimointi: metatiedot ym.
• Sosiaaliset signaalit ja hakukoneet
• Toimivia reseptejä optimointiin
• Hakukoneoptimoinnin tulevaisuus

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
Kahvit klo 08.30, klo 14.00 ja lounas noin klo 11.30–12.30

Corellia Helsinki Oy, Vilhonkatu 5a, 2 krs, Helsinki

Aika:
20.-21.06.2016

1190 eur
. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.