Tuotejohtaminen 2.0 (3 pv)
Prodman järjestää nyt koulutuksen:

Tuotejohtaminen 2.0 (3 pv)

27.-29.09.2016, Valotalo, Helsinki Radiokatu 20, Helsinki 5 syyskuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Kehittäminen , Tuotanto ja logistiikka

MITÄ: Resepti, jolla johdat tuotteesi menestykseen.

Kaikki haluavat kehittää menestystuotteita, mutta silti reilusti yli puolet uusista tuotteista epäonnistuu. Näiltä tuotteilta puuttuu menestysresepti. Voittavien tuotteiden aineksiin kuuluu mm. pitkäjänteinen tuotestrategia, loistava asiakaskokemus sekä markkinoiden ja asiakastyytyväisyyden aktiivinen seuranta.

Tuotejohtaminen 2.0 -valmennus on kolmen päivän tehokurssi, joka antaa tuotepäälliköille sekä muille tuotteiden kehittäjille ja markkinoille tiedot, taidot ja työkalut onnistumisiin niin uusien tuotteiden kehittämiseen kuin vanhojenkin tuotteiden ylläpitämiseen. Tuotejohtaminen 2.0 on testattu resepti, joka on auttanut jo satoja tuotejohtajia.

MIKSI: Yksikään tuote tai palvelu ei itsekseen ajelehdi menestykseen. Siihen tarvitaan suunta, strategisia valintoja ja paljon työtä, eli tuotejohtamista. Ja siinä työssä onnistuakseen on tuotejohtamisen taitojen ja työkalujen osaaminen välttämätöntä.

Kurssi vastaa mm seuraaviin kysymyksiin:
– Miten kuulemme ja huomioimme – ei vain yhden asiakkaan – vaan valitun
markkinan äänen?
– Kuinka rakenna roadmapin, joka auttaa valitsemaan oikeat ominaisuudet kehitettäviksi.
– Miten autamme asiakasta ostamaan digitalisoituvassa maailmassa?
– Kuinka taltutamme operatiivisen kiireen ja miten saada koko organisaatio tukemaan tuotetta
– Kannattaako hakea kasvua uusista tuotteista, uusilta markkinoilta vai parempaa
kannattavuutta nykyisestä portfoliosta?

KENELLE: Tuotepäälliköille ja -omistajille sekä tuotteista/palveluista vastaaville
– Valmennus on suunnattu tuotepäälliköille, tuotemarkkinointipäälliköille, product ownereille sekä muille tuotteista ja palveluista vastaaville johtajille. Valmennus on erityisen hyödyllinen tuotepäälliköille, jotka haluavat oppia tuotejohtamisen uudet käytännöt ja ymmärtää tuotejohtamisen koko pelikentän tuotestrategiasta aina elinkaaren hallintaan.

PALAUTE: Aikaisemmat kurssilaiset ovat antaneet seuraavaa palautetta:
’’Ammattimaista esiintymistä, selkeää ja helppo seurata. Esitykset sopivan mittaisia ja selkeästi mietitty ja jaettu kahden esittäjän välillä. Materiaalia tulen varmasti käyttämään heti käytännön töissä testakseni niitä omien tuotteideni kanssa.’’
’’Aihealueet kohtasivat odotukset. Hyvin jäsennellyt aihealueet ja mielenkiinto säilyi koko koulutuksen ajan.’’
’’Työkalupakki erittäin tervetullut’’
’’Hyvin sovitettu kokonaisuus, jossa ei menty liian syvälle, mutta ei myöskään mikään pintaraapaisu.’’

VALMENTAJAT: Osaavat ja kokeneet kouluttajat takaavat asiakastyytyväisyyden
– Tuotejohtamisen valmentajat Prodman Oy:n Harri Pendolin ja Antti Suvanto ovat valmentaneet satoja suomalaisten huippuyritysten tuotepäälliköitä.
– Pitkä kokemus kouluttamisesta, tuotejohtamisesta ja uuden liiketoiminnan kehittämisestä näkyy valmennusten loistavassa asiakaspalautteessa.
– Tuotejohtaminen 2.0 on Suomen johtava valmennus teknologia-alan tuotejohtajille.

Tiistai 27.9.2016 klo 08:30 – 16:30

– Strategisen tuotejohtamisen perusteet
– Johdatus tuotestrategiaan
– Tuotejohtamisen organisointi ja johtaminen
– Ryhmätyö: Pitch – Uuden liiketoimintamahdollisuuden löytäminen ja esittely

Keskiviikko 28.9.2016 klo 08:30 – 16:30
– Markkinamahdollisuus
– Tuotesuunnittelu ja vaatimusten hallinta
– Ryhmätyö: Liiketoimintamallin luominen

Torstai 29.9.2016 klo 08:30 – 16:00
– Tuotemarkkinointi
– Hinnoittelu
– Ryhmätyö: Uuden tuoteidean testaaminen MVP:n (minimum viable product) avulla
– Tuotteen elinkaarimalli ja tuotteen tukeminen
– Yhteenveto – Tuotepäällikön huoneentaulu!

Valotalo, Radiokatu 20, 00240 Helsinki
(Hyvät julkiset liikenneyhteydet + runsaasti edullista paikoitustilaa.)

Aika:
27.-29.09.2016

2 250 eur/hlö
+ alv 24 %. Sisältää materiaalin, tuotepäällikön työkalupakin sekä aamupalat, lounaat ja iltapäiväkahvit.