Tuottavuuden parantamisen workshop – Nokian Renkaiden tehtaalla (1 pv)
Lean Lion järjestää nyt koulutuksen:

Tuottavuuden parantamisen workshop – Nokian Renkaiden tehtaalla (1 pv)

26.04.2017, Nokia Renkaat, Nokia Pirkkalaistie 7, Nokia 28 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Tuotanto ja logistiikka

Vastaava tilaisuus myytiin syyskuussa 2016 hetkessä loppuun, joten toimi nopeasti!

Kiinnostaisiko sinua konkreettiset case-esimerkit tuottavuuden parantamisesta täällä Suomessa? Haluaisitko oppia kuinka pullonkaula tunnistetaan ja aukaistaan? Haluaisitko nähdä Lean asioistakin tunnetun Nokian Renkaiden tuottavuus casen esittelyn tehtaan lattiatasolla? Entä nähdä ja kuulla vuoden 2014 Lean-teko 1. palkinnon voittajan Aikawa Fiber Technologiesin menestystarinan?

Hyvä, koska tässä useita esiintyjiä sisältävässä workshop-päivässä käydään lävitse konkreettisien esimerkkien ja harjoitusten avulla Lean johtamista ja tuottavuuden parantamista täällä Suomessa. Näiden case esimerkkien ja harjoituksien lisäksi teemme yhdessä juuri teidän organisaation haasteisiin liittyviä harjoitustöitä!

Kenelle
Julkisen ja yksityisen sektorin toimihenkilöille ja ylemmille toimihenkilöille sekä tuottavuuden parantamisesta kiinnostuneille henkilöille. Voit työskennellä esimerkiksi tuotantoon, projektien hallintaan, logistiikkaan, markkinointiin, myyntiprosesseihin tai strategiaan liittyvissä tehtävissä. Voit myös olla yrityksen johdossa, päällikkötasolla, tuotannon esimiehenä tai kehitysinsinöörinä.

09.00 Tuottavuus-workshop
– Lean-johtaminen käytännössä
– Mitä se on ja kuinka sovellan sitä omalla työpaikallani?

Lyhyen perehdytyksen jälkeen harjoitellaan asiaa käytännössä!
– Lean johtamisen kaksi osa-aluetta
– Lean mittariston luominen sinun yritykseesi

Harjoitus

Pasi Vastamäki

10:30 Tauko

10.40 Tuottavuus-workshop jatkuu

– Arvoketjun (VSM) pullonkaulan tunnistaminen
– Pienen kotitehtävän esittely!
– Arvoketjuanalyysin tekeminen käytännössä
– Case: Kuinka yrityksen tuotannon tuottavuutta parannettiin yli 20%?

12:45 Lounas

13:30 Nokian Renkaiden tuottavuus-casen esittely tehtaan lattiatasolla!

Kari Laine, Kehityspäällikkö

15:00 Tauko

15:15 Vuoden 2014 Lean-teko 1. palkinnon voittaja Aikawa Fiber Technologies Oy:n menestystarina!

Antti Kettunen Plant Manager, Europe Operation
70 vuoden aikana yritys on kokenut sekä paperiteollisuuden huiman nousun että paperin kulutuksen vähentymisen aiheuttaman murroksen. Tuotannon jatkuminen ja säilyminen Suomessa ovat olleet vaakalaudalla, mutta peräänantamattoman yhteistyön ansiosta 110 henkilön työt jatkuvat Varkaudessa. Lean-filosofiaan perustuvan AFT – Virtaa! –projektin ansiosta entistä tuottavammin ja tehokkaammin. Vuonna 2014 Aikawa Fiber Technologies palkittiin Suomen Lean-yhdistyksen Vuoden Lean-teko kilpailussa 1. palkinnolla!

16:15 Päivä päättyy

Paikka:
Nokian Renkaat Oy, Pirkkalaistie 7, 37100 Nokia

Aika:
26.04.2017

650 eur

Kurssi pitää sisällään kaikki tarvittavat materiaalit, kahvit ja lounaan.

Jos yrityksestäsi tulee 2 osallistujaa niin hinta on -10 % / hlö.
Jos yrityksestäsi tulee 3 tai useampia henkilöitä niin hinta on -20 % / hlö.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta.