Työkyvyn alentuminen työsuhteen päättämisperusteena (1/2 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Työkyvyn alentuminen työsuhteen päättämisperusteena (1/2 pv)

15.11.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 26 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Työhyvinvointi

Mitkä ovat työnantajan keinot, jos työntekijän työkyky on alentunut? Milloin työkyvyn aleneminen voi ollapäättämisperuste? Miten tulee menetellä, jos irtisanomista harkitaan? Tiedottaja Pekka on masentunut. Hän on ollut sairaslomalla monta kuukautta. Pienessä yrityksessä Pekan työpanosta kaivataan kipeästi.

Toimistosihteeri Päivin työnkuva on muuttunut vaativammaksi sähköisen toimintaympäristön myötä. Hän pitää yhä enemmän ja enemmän lyhyitä sairaslomia ja valittaa uupumusta. Miten työnantajan tulee selvittää, pystyvätkö Pekka ja Päivi jatkamaan työssään?

Erilaiset työkyvyn alentumistilanteet aiheuttavat epävarmuutta työnantajan oikeuksista ja velvollisuuksista. Milloin saa irtisanoa ja milloin ei? Millaisia toimia tulee tehdä ennen mahdollista irtisanomista? Miten päättäminen tulee hoitaa? Tässä koulutuksessa selvennetään alentuneeseen työkykyyn liittyviä työoikeudellisia ongelmia oikeuskäytännön ja työelämän tapausten näkökulmasta.

• HR-johdolle ja -asiantuntijoille
• esimiehille
• luottamusmiehille ja pääluottamusmiehille
• työoikeusjuristeille
• työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttajat
Salla Pyymäki, AA, FM, asianajotoimisto Roihu Oy
Nikolas Elomaa, OTK, TELA

08:30 Ilmoittautuminen ja aineistojen jako

09:00 Tervetuloa Edilex Pro -koulutukseen

09:05 Alentuneen työkyvyn määrittely ja työnantajan puuttumiskeinot
Nikolas Elomaa, johtaja, TELA

– Milloin työkyky on työoikeudellisessa mielessä alentunut?
– Millaisin keinoin työnantaja voi reagoida työkyvyn alentumiseen ennen irtisanomista?
– Mikä merkitys ennen irtisanomista suoritetuilla toimenpiteillä on?

10:30 Tauko

10:45 Työsuhteen päättäminen
Salla Pyymäki, asianajaja, Asianajotoimisto Roihu Oy

– Milloin työkyvyn alentuminen voi olla päättämisperuste?
– Milloin ei voi irtisanoa?
– Menettely työsuhdetta päätettäessä

12:30 Yhteenveto ja loppukeskustelu

12:45 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Aamiainen

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki

Voit osallistua myös verkon välityksellä.

Aika:
15.11.2016

Lähikoulutus 450 eur + alv
Webinaari 400 eur + alv / yksi webinaariosallistuja

Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:
150 eur + alv / osallistuja

Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta.
Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.