Uudistuva tietosuojalainsäädäntö (1/2 pv)
Suomen Liikekirjat järjestää nyt koulutuksen:

Uudistuva tietosuojalainsäädäntö (1/2 pv)

14.09.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 17 elokuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia , Työturvallisuus

Mikä muuttuu ja miten varaudun käytännössä?
EU:n uusi tietosuoja-asetus
tuo runsaasti uusia vaatimuksia kaikille henkilötietoja kuluttajaliiketoiminnassa käsitteleville yrityksille ja organisaatioille. Asetuksessa on kahden vuoden siirtymäaika, mutta yritysten on tärkeää jo tässä vaiheessa tunnistaa muutostarpeet ja ryhtyä kehittämään tietosuojatoimintaansa uusien vaatimusten tasolle.

Koulutus tarjoaa tiiviin tietopaketin siitä, mitä muutoksia ja vaatimuksia uusi lainsäädäntö tuo yrityksille. Miten lakimuutoksiin tulisi varautua ja kuinka huolehtia siitä, että toiminta täyttää myös nykyisen henkilötietolain vaatimukset. Aihetta käsitellään käytännönläheisesti esimerkkien tukemana.

Osallistujilla on mahdollisuus lähettää ennakkoon kysymyksiä koskien oman yrityksensä tietosuojan toteuttamista.

Kaikille organisaation tietosuojakysymyksistä vastaaville: yritysjohdolle, markkinointi- ja kehitysjohdolle, IT-ammattilaisille ja lakimiehille.

Asiantuntijat:
Kouluttajina toimivat liikejuridiikan asiantuntija, OTK, VT Tapio Pesonen Prevent Lakipalvelut Oy:stä ja case-puheenvuoron esittää ratkaisuarkkitehti, DI Lauri Larmo Houston Analytics Oy:stä

OHJELMA 14.09.2016, klo 9–13

Uusi tietosuoja-asetus – käsittelyssä keskeisin sisältö
• Tilivelvollisuus
o mikä on tietotilinpäätös?
• Tietosuojavastaavan rooli
o tuleeko minun yrityksessäni olla tietosuojavastaava?
• Ilmoitusvelvollisuus viranomaisille
• Seuraamukset määräysten rikkomisesta
• Lasten henkilötietojen rekisteröinti

Mikä muuttuu suhteessa nykyiseen henkilötietolakiin?
• Miten asiakkaille tulee kertoa henkilötietojen käsittelystä?
• Tuleeko suoramarkkinointiin muutoksia?
• Mitä pitää muistaa tietojen käsittelyä ulkoistettaessa?

Miten tästä eteenpäin? – siirtymäaika ja valmistautuminen
• Oman yrityksen tietosuojakartoitus ja kehityssuunnitelma

Parhaat tekniset tietosuojakäytännöt ja tietosuojaan liittyvä auditointi
Lauri Larmo, ratkaisuarkkitehti, Houston Analytics Oy

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Aika:
ke 14.09.2016, kello 9–13

Koulutuspäivän hinta on 420 eur + alv 24 %. Hinta sisältää kattavan koulutusmateriaalin ja koulutuspäivien tarjoilut.

Peruutusehdot:
Koulutuspaikan varaus on mahdollista peruuttaa maksuttomasti 14 päivää ennen tilaisuuden alkua. Laskutus tapahtuu sen jälkeen. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.