Uusi vuosilomalaki 1.4.2016 – lain tulkinta esimerkkilaskelmin (1/2 pv)
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Uusi vuosilomalaki 1.4.2016 – lain tulkinta esimerkkilaskelmin (1/2 pv)

25.05.2016, Ajantieto Oy:n koulutustilat, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs. (kamppi, Graniittitalo), Helsinki 9 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Vuosilomalain muutos 1.4.2016 palauttaa työntekijän omavastuu lomalla sairastamiseen. Samalla vuosiloman ansaitseminen muuttuu perhevapaiden ajalta. Tunnetko muutosten sisällön ja tiedätkö, miten tämä muuttaa loman ansaintaa ja lomapalkan laskentaa?

Lakimuutos palautti vuosilomalakiin vuosiloman siirto-oikeuden omavastuupäivät, kun työntekijä sairastuu vuosilomallaan. Siirto-oikeuden ehdot eivät kuitenkaan ole samat kuin ennen edellistä muutosta voimassaolleet. Omavastuupäivistä huolimatta jokaiselle työntekijälle turvataan vähintään neljän viikon vuosiloma, jos vuosilomaa on ansaintavuodelta kertynyt vähintään 24 arkipäivää.

Vuosilomalakin on muuttunut myös siten, että vuosiloman kertymistä rajoitetaan kuuteen kuukauteen äitiys-, isyys- ja vanhempainvapaan ajalta.  Mitä tämä tarkoittaa käytännössä palkanlaskennassa? Millaisia muutoksia on tehtävä tietojärjestelmiin? Mitä tulee tietää, kysyä jatkossa?

Asiantuntija:
Konsultti, DI Jukka Tiihonen, Palkkataito Oy

OHJELMA kello 09.00 – 11.30

– Vuosilomalain muutos 1.4.2016: mikä muuttuu?
– Loman ansainta ja työssäolon veroinen aika
– Loman ansainta perhevapaiden ajalta
– Loman antaminen
– Loman aikana sairastuminen, omavastuu 1.4.2016 alkaen
– Siirtymäsäännökset, milloin voimaan?
– Vaikutus lomapalkan laskentaan
– Vaikutus tietojärjestelmiin
– Esimerkkilaskelmia
– Kysymyksiä

Ajantiedon koulutustilat, Kamppi Graniittitalo, Antinkatu 3 D 7.krs, 00100 Helsinki

Aika:
25.05.2016, kello 09.00 – 11.30

295 eur
+ alv 24 %. Hinta sisältää koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin kolme viikkoa ennen kurssia tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 75 eur + alv 24 %. Myöhemmin kuin viikko ennen kurssia tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta, käyttämättömästä kurssipaikasta veloitetaan koko hinta. Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.