Some-vastaavan (eli yhteisömanagerin) työkalupakki (2 pv)
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Some-vastaavan (eli yhteisömanagerin) työkalupakki (2 pv)

17.-18.05.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 24 maaliskuun, 2016 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Viestintä

Onko tehtäväsi nyt tai tulevaisuudessa huolehtia yrityksesi läsnäolosta sosiaalisessa mediassa? Tuntuuko siltä, että tuottamasi sisältö voisi herättää enemmän vastakaikua? Onko Facebook-mainostyökalu vielä vajaakäytöllä? Entä onko Instagram kirjattu suunnitelmaan ilman käytännön toimenpiteitä? Jos vastasit edes yhteen kysymykseen myönteisesti, tämä kurssi on juuri Sinulle.

Hyöty?
Yritys ja erehdys
toimii aikansa, mutta nopeamminkin voi menestyä! Varaa siis kalenteristasi pari päivää aikaa ja käytä ne keräten taskujen täydeltä uusia käytännöllisiä työkaluja. Kurssilla nimittäin käydään läpi tärkeimmät ja toimivimmat yhteisömanagerin työkalut ja perehdytään siihen, miten suuri yleisö saadaan kiinnostumaan ja pysymään kiinnostuneena juuri Sinun viestistäsi.

Työkalut ja menetelmät esitellään oikeassa ympäristössään case-esimerkkien tukemana. Saat lisäksi mukaasi kattavan materiaalipaketin, josta myöhemminkin löydät tarvittavat vinkit palveluiden käyttöä selkeyttämään.

Koulutus on jaettu kahteen päivään: ensimmäinen päivä vietetään teorian ja case-esimerkkien parissa, toisena päivänä kääritään hihat ja ryhdytään hommiin.

Markkinointiviestinnän suunnittelijoille
ja toteuttajille, joiden vastuulla on yrityksen sosiaalisen median läsnäolo käytännössä ja joka päivä. Tällä kurssilla ei kerrata sadatta kertaa sitä, mikä Facebook on, vaan sukelletaan suoraan asian ytimeen: millainen on sosiaalisen median menestysresepti tuotannon tasolla.

HUOM! Ennakkotietona vaaditaan jonkin verran kokemusta sosiaalisen median palveluiden käytöstä, vähintään yksityishenkilönä mutta mieluiten myös yrityksen nimissä.

Kouluttajat
Kouluttajina toimivat
sosiaalisen median asiantuntijat Marika Siniaalto ja Anu Laitila Grapevinesta. Kouluttajat suunnittelevat ja toteuttavat Grapevinen asiakasyritysten some-läsnäoloa joka ikinen työpäivä. Sinulla on siis mahdollisuus poimia helmet heidän yhteenlasketusta yli 10 vuoden kokemuksestaan sosiaalisen median parissa. (Ks. lisää www.grapevine.fi).

Edellisten koulutusten kommentteja:
”Lisäinspiraatiota omaan työhön, kannustava ja hyviä ideoita kaikkien kanavien käyttöön.”
”Napakymppi omiin tarpeisiini!”
”Hyviä käytännön vinkkejä someen.”

SISÄLTÖ JA AIKATAULU

08.30-09.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09.00 Koulutus alkaa
11.30-12.15 Lounas
14.00-14.15 Kahvi
16.00 Koulutuspäivä päättyy

1. PÄIVÄ:

Sosiaalisen median menestysresepti
o Miksi some ja sisältömarkkinointi on tärkeää?
o Lyhyt some-strategiaoppi
o Miten rakennetaan myyntisuppilo somessa?
o Mitä mitataan ja miksi?

Sisällöntuotannon ja käytännön läsnäolon salaisuudet
o Sisällön suunnittelu
o Suunnitelman tasot: yleisestä yksittäiseen
o Sisällöntuottajan työkalut

Tärkeimmät some-kanavat ja läsnäolo näissä
o Facebook
o Twitter
o Instagram
o Pinterest
o LinkedIn
o Slideshare
o Case-esimerkkejä

Yritysblogi
o Miksi bloggaaminen on tärkeää?
o Miten toimiva blogi rakennetaan?
o Hyvän blogiartikkelin anatomia ja vinkkejä bloggaamiseen
o Case-esimerkkejä

Mittaaminen teoriasta käytäntöön
o Some-mittarit
o Muut mittarit
o Analysointiesimerkkejä

Facebook-mainosten lyhyt oppimäärä
o Mainoskampanjan suunnittelu ja toteutus
o Mainostyökalun toiminta käytännössä
o Kampanjan mittarit, seuranta ja analysointi

Seuranta ja läsnäolo arjessa
o Miksi ja mitä pitäisi seurata?
o Työkaluja seurannan ja läsnäolon avuksi

Yhteenveto ja aikaa kysymyksille / keskustelulle

2. PÄIVÄ:

Toinen päivä on työpajapäivä.

Työpajapäivän sisältö
o Somemainonta käytännössä: työkalut ja toimintamallit tutuiksi
o Someprofiilien analytiikka käytännössä: mitä mittarit kertovat ja mistä ne löytyvät
o Edellisen päivän käytännön kysymysten käsittely
o Somestrategia-harjoitukset ryhmissä
o Harjoitusten kautta opitaan tehokas ja toimiva tapa luoda yrityksen some-strategia ja käytännön suunnitelma.
o Huom! Emme käsittele osallistujayritysten strategioita, vaan ideana on saada kuva siitä, mitä asioita pitää oman organisaation kanssa käydä läpi, jotta strategian luominen etenee järkevästi ja tuloksellisesti.

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

Aika:
17.-18.05.2016

1150 eur
+ alv 24 %. Jos samasta organisaatiosta osallistuu 2 tai useapi henkilö, niin hinta on 1050 eur/hlö. Julkishallinnon edustajille osallistumismaksu on 950 eur + alv 24 %.

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.