Taloushallinto ja verotus

Tarvitsetko taloushallintoon ja verotukseen liittyvää koulutusta? Mitä ajankohtaisia muutoksia kirjanpidossa, tuloverotuksessa ja arvonlisäverotuksessa tapahtuu? Mitä kirjataan tuloslaskelmaan ja taseeseen? Miten laaditaan konsernitilinpäätös? Milloin suomalaisella yrityksellä on riski joutua verovelvolliseksi ulkomailla? Mitä sudenkuoppia on EU-tavarakaupassa? Mitkä tekijät vaikuttavat varaston arvoon? Miten arvioidaan yrityksen menestystä? Tai ehkä haluat saada enemmän irti Excelin käytöstä. Olit sitten yrittäjä, esimies, controller, reskontranhoitaja tai muu taloushallinnon ammattilainen tai toimistotyöntekijä, löydät valmennuksistamme sopivan.

Esimiehen taloustaidot

Yritystoiminnassa ja ammattimaisessa esimiestyössä tarvitaan talouden perusteiden hallintaa. Monilla esimiehillä ei kuitenkaan ole taloushallinnon koulutusta. Työ helpottuu, kun voit luottaa omaan talouden tuntemukseesi esimies- ja asiantuntijataitojesi ohella. Koulutuksissamme opit perusasiat yritystaloudesta, tulkitsemaan talouden tunnuslukuja ja ymmärtämään taloussanastoa. Lisäksi ymmärrät, mitä yrityksen tärkeimmät raportit kertovat ja mitä niistä tulisi nähdä.

Yritys- ja yhteisöjohdolle ja heitä tukeville talous-, tuotanto-, toiminta- ja markkinointihenkilöille tarkoitettu kassavirtojen mallinnuskoulutus tehostaa johtamista, säästää aikaa ja rahavaroja sekä auttaa hallitsemaan riskejä entistä paremmin. Kassavirtojen mallinnuksen tarkoituksena on turvata kassavirran häiriötön jatkuvuus sekä auttaa tasoittamaan virtojen kausivaihteluita.

Rahoitustarve

Käyttöpääomatarve määräytyy yrityksen johtamisen, toimintamallin ja -ympäristön yhteisvaikutuksesta. Käyttöpääomatarve on kyettävä rahoittamaan. Puuttuva rahoitus johtaa maksukyvyttömyyteen ja konkurssiin. Liiallinen rahoitus taas johtaa tehottomuuteen ja turhiin korkokuluihin. Miten toimitasuunnitelmasta lasketaan rahoitustarpeet? Mitkä ovat budjetoinnin periaatteet?

Arvonlisäverotus

Arvonlisäverokoulutuksissamme saat kattavat tiedot viimeisimmistä uudistuksista ja odotettavissa olevista muutoksista. Myös tuoreimmat Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisut käsitellään käytännönläheisesti. Mitkä ovat vähennysoikeuden yleiset edellytykset? Mitä rajoituksia vähennysoikeudessa on? Mitä arvonlisäveroriskejä kansainvälisessä kaupassa on? Mitkä ovat laskutusvaatimukset arvonlisäverotuksessa?
Valmennuksissamme yhdistyy luento-osuuksia, käytännönläheisiä esimerkkejä ja harjoituksia. Valmentajina toimivat omien osa-alueidensa asiantuntijat. Katso ajantasaiset koulutukset kalenteristamme.