5S haltuun etäkoulutus (1/2 pv)
LeanThinking järjestää nyt koulutuksen:

5S haltuun etäkoulutus (1/2 pv)

08.03.2023, Teams , Teams 22 joulukuun, 2022 Sampo Korppoo

Lean ja ketterät menetelmät

5S avulla saat aikaan viihtyisän ja tuottavan työympäristön.

Tavaroiden, tiedon ja työvälineiden epäjärjestys johtuu usein yhdessä sovittujen järjestyssääntöjen puuttumisesta. 5S-menetelmä sopii käytettäväksi lähes missä tahansa työympäristöissä. Usein 5S onkin ensimmäinen askel kohti tuottavampaa toimintaa, korkeampaa työtyytyväisyyttä sekä parempaa työturvallisuutta.

Epäjärjestys tuotanto- tai toimistotyössä on tyypillinen työn tuottavuutta haittaava tekijä. Tavaroiden, tiedon ja työvälineiden epäjärjestys johtuu usein yhdessä sovittujen järjestyssääntöjen puuttumisesta. Usein työpisteillä toteutetaankin suursiivouksia säännöllisin väliajoin, mutta tuloksista ei saada pysyviä.

Miten työtilat ja ympäristö sitten saataisiin pysymään koko ajan siistinä, tehokkaana ja turvallisena?

Ratkaisu on lean-filosofiaan kuuluvan 5S-menetelmän käyttöönotto. 5S-menetelmä sopii käytettäväksi lähes missä tahansa työympäristöissä. Usein 5S onkin ensimmäinen askel kohti tuottavampaa toimintaa, korkeampaa työtyytyväisyyttä sekä parempaa työturvallisuutta

5S haltuun etäkoulutus on erittäin käytännönläheinen!

Kenelle
Sopii koko henkilöstölle, etenkin esimiehille ja toiminnan kehittäjille.

Hyödyt

-Työtyytyväisyys kasvaa
-Tuottavuus kasvaa
-Laatu paranee
-Sairaspoissaolot vähenevät
-Henkilöstön sitoutuneisuus yritykseen kasvaa
-Asiakastyytyväisyys kasvaa

Kai Mäenpää Lean ABC kouluttaja 5S
Kai Mäenpää, yrittäjä ja Lean-valmentaja, LeanThinking Oy.
25 vuoden kokemus operatiivisesta kehittämisestä ja johtamisesta keskisuurissa yrityksissä. Vahvuutena on Leanin soveltaminen tuotanto- ja asiantuntijaorganisaatioissa etenkin teollisuuden alalla, sekä valmentava johtaminen. Kokemusta johtamisesta ja toimintamallien uudistamisesta.
Vankkaa käytännön kokemusta kehittämisestä ja strategiaprosessien johtamisesta, erityisesti suomalaisessa valmistavassa teollisuudessa.
Kai Mäenpää on kouluttanut Leania yli 1000 ihmiselle ja vetänyt yli 50 workshoppia erilaisissa toimintaympäristöissä. Näyttöä ja käytännön kokemusta tekemisestä lattiatasolta yritysjohtoon, johtoryhmän valmennusta, esimiestehtäviä ja valmennusta 150 henkilön organisaatioissa.
Kokemusta kokoonpanosta, koneistamisesta, maalaamoista, hankintatoiminnasta, IT-hankkeista jne. Automatisointi- ja investointihankkeiden suunnittelua sekä toteutusta.

Kai on aikaansaava kouluttaja ja muutosjohtaja. Kailla on pitkä kokemus tämän päivän teollisuudesta ja niiden eri prosesseista. Hänellä on vankkaa käytännön kokemusta ja näyttöä konkreettisesta tuloksen tekemisestä oikeassa työympäristöä. Kaille Lean-filosofia on tuttu tapa toimia. Hän on valmentaja, joka luo selkeän vision organisaatiolle ja muutokselle. Kai toimii itse esimerkkinä ja auttaa ihmisiä hyödyntämään heidän potentiaalinsa.

Tavoitteena Voittava joukkue ja toiminnan jatkuva sekä suunnitelmallinen kehittäminen!

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
– ”Kouluttaja oli selvästi ammattitaitoinen ja hänellä oli aiheesta laajasti kokemusta. Kotitehtävä oli mainio.”
– ”Näin laajan aiheen puristaminen 8 tuntiin onnistui todella hyvin. Ja tuotiin selkeästi esille ettei tämän kurssin jälkeen ole leanguru, mutta ymmärtää asiasta enemmän. Hyvällä kurssinvetäjällä oma mielenkiinto pysyi alusta loppuun aiheessa.”
– ”Kaikenkaikkiaan erittäin mielenkiintoinen ja uusia näkökulmia antava koulutus. Kaitsu osaa hienosti puhua ja antaa esimerkkejä, joiden avulla saa hyvän käsityksen läpikäytävästä aiheesta.”
– ”Hyvää oli se, että esimerkkejä ja puheenvuoroja oli molemmin puolin ja sai keskeyttää jos oli aiheeseen sanottavaa.”
– ”Asiat eteni selkeästi.”

Ohjelma:

Klo 8:00 Harjoitus 1, työn vakiointi
5S perusteet

Harjoitus 2

Miten 5S toteutetaan
5S käytännön yritysesimerkkejä

Klo 11:30 Koulutuksen yhteenveto
Aika kysymyksille ja keskustelulle

Koulutus toteutetaan etäopetuksena Teamsin kautta.

8.3.2023 klo 8-11:30

Ilmoittautuminen kurssille 13.1.2023 mennessä.

Kysy ryhmäetuhinnoista, lähetä viesti info@kurssitnyt.fi

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.