Compliance finanssialalla (1 pv)
FINVA Finanssikoulutus järjestää nyt koulutuksen:

Compliance finanssialalla (1 pv)

23.05.2019, Clarion Hotel Helsinki, Helsinki Tyynenmerenkatu 2, Helsinki 2 huhtikuun, 2019 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Finanssialan sääntelykokonaisuus, riskit, vastuut ja parhaat käytännöt

Compliance finanssialalla -seminaari tarjoaa ajankohtaista tietoa compliance-toimintoihin keskeisimmin vaikuttavasta sääntelystä.

Seminaarin puheenvuoroissa compliance-toimintojen kannalta finanssialalla keskeisiä teemoja lähestytään käytännönläheisesti. Päivän aikana kuullaan ajankohtaista asiaa compliancesta ja sisäisestä valvonnasta. Lisäksi päivän aikana syvennytään sähköisen tunnistamiseen sekä tietosuoja-asetuksen jälkeen voimaan tulevaan ePrivacy sääntelyyn ja sen vaikutuksiin finanssialalle.

Seminaari on suunnattu erityisesti finanssialan compliance, sisäisen valvonnan sekä tarkastuksen toimintojen johtajille ja asiantuntijoille.

Lisäksi seminaari sopii liiketoiminnan johdolle, päälliköille ja asiantuntijoille, jotka haluavat päivittää tietonsa finanssialan compliance-toiminnoille keskeisistä teemoista.

Kouluttajat:
Ilkka Harju
, lainsäädäntöneuvos, Valtiovarainministeriö
Niina Ratsula, toimitusjohtaja, Code of Conduct Oy
Panu Pökkylä, Senior Legal Counsel, CIPP/E, Nordea

Sisältö:
Seminaari tarjoaa tietoa ajankohtaisista aiheista sekä miten asiat käytännössä finanssitoimijoiden arjessa näyttäytyvät. Seminaarin tavoitteena on tarjota työkaluja compliancen keskeisiin rooleihin, joista tärkeimpänä lainsäädännön sekä viranomaisten antamien ohjeiden ja määräysten kehittymisen seuraaminen.

8.45 Aamupala
9.00 Finanssialan sääntelykokonaisuus ja sen vaikutukset

– Yleiskatsaus ajankohtaisiin finanssialan uudistuksiin
– Ajankohtaiset teemat finanssialan sääntelyssä
Ilkka Harju, lainsäädäntöneuvos, Valtiovarainministeriö

10.00 Tauko

10.15 Onnistuneen compliance-ohjelman kulmakivet

– Johtamiskulttuuri ja eettiset periaatteet
– Riskien tunnistaminen ja hallinta
– Whistleblowing-käytännöt ja speak up -kulttuuri
Niina Ratsula, toimitusjohtaja, Code of Conduct Oy

11.15 Lounas

12.15 Ajankohtaista vakuutusyhtiön sisäisestä valvonnasta ja compliance-toiminnoista

– Vakuutusyhtiön riskienhallinta ja Solvenssi II

13.15 Tauko

13.30 Finanssialaan keskeisesti vaikuttava digisääntely

– Digitaaliset innovaatiot vs. sääntely
– Sähköinen tunnistaminen
Panu Pökkylä, Senior Legal Counsel, CIPP/E, Nordea

14.30 Johdon ja keskeisistä toiminnoista vastaavien henkilöiden vastuu ja sopivuuden arviointi

– Johdon valvontavastuu ja tilivelvollisuus
– Fit & Proper -ohjeistus vs. EBAn ohjeet

15.45 Seminaaripäivä päättyy

Clarion Hotel Helsinki, Tyynenmerenkatu 2, 00220 Helsinki

tiistai 23.05.2019

Ilmoittaudu seminaariin 02.05.2019 mennessä.