Datan analysointi ja visualisointi Power BI -työkalulla (2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Datan analysointi ja visualisointi Power BI -työkalulla (2 pv)

23.-24.10.2018, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 9 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia

Power BI on Microsoftin itsepalvelutyökalu raportointiin, analysointiin ja visualisointiin.

Vuoteen 2020 mennessä yritysten raportoinnista 80% tehdään moderneilla raportointityökaluilla (Gartner).

Miksi?
– Power BI:llä voidaan kerätä ja yhdistellä dataa erilaisista tietolähteistä, visualisoida näyttäviä raportteja ja jakaa ne helposti niitä käyttäjille.
– Power BI tarjoaa kaiken kokoisille yrityksille mahdollisuuden toteuttaa raportteja ja datan visualisointeja hyvin matalilla kustannuksilla.
– Perustyökalut ovat ilmaisia (desktop ja pilvipalvelu), eikä aloittamiseen tarvita raskaita ohjelmistohankintoja tai asennuksia.

Koulutus on suunniteltu raportoinnin ja BI-ammattilaisille, jotka haluavat kehittää raportointiprosesseja uudelle tasolle modernien työvälineiden avulla. Koulutus sopii erityisesti niille, joiden työhön kuluu raportointiprosessien kehittäminen, automatisointi ja modernisointi ja jotka vastaavat siitä, että datasta saadaan enemmän irti liiketoiminnan hyödyksi.

Kahden päivän aikana koulutuksessa ehditään tekemään monipuolisia käytännön harjoituksia.

Ota mukaan:
oma kannettava tietokone
, johon on ladattu maksuton Power BI Desktop (www.powerbi.com -> Start Free -> Getting started with Power BI Desktop -> Download Free.)
– muista myös laturi ja hiiri

Koulutus sopii organisaatioiden raportoinnin kehittäjille, raportoinnista vastaaville, talousjohdolle, controllereille ja muille, jotka ovat tutustuneet Power BI -työkaluun ja haluavat siitä enemmän irti.

Kouluttaja
Asiantuntijana toimii Hannu Pylkkänen (BI-asiantuntija, DI) Powen Oy:sta. Hannu on toiminut ICT-alalla yli 20 vuotta ja hänellä on laaja-alainen kokemus myynnistä, projektinhallinnasta, palvelutuotannosta sekä ohjelmistokehityksestä. Hannu osaa kouluttajana yhdistää teknisen osaamisen liiketoiminnan tarpeisiin ymmärrettävällä tavalla.

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Aloitus
12:30 – 13:15 Lounas
14:00 – 14:15 Kahvi
16:00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

Johdatus Power BI -työkaluun
– Microsoft BI: Katsaus BI-työkaluihin
– Power BI ja Power BI Pro – erot ja lisensointi
– Ilmainen Power BI Desktop ja Power BI Service – erot ja käyttötarkoitukset
– Power BI Premium
– Power BI -tietomalli
– Peruskäsitteet: data, raportit, koontinäytöt (dashboards) ja mittarit

Miten Power BI:llä haetaan ja muokataan dataa
– Datan haku eri tietolähteistä
– Query Editorin käyttö
– Datan muokkaus ja yhdistäminen
– Import, Direct Query ja Live Connection

Miten dataa mallinnetaan DAX-kielen avulla
– DAX-kielen perusteet
– Lasketut sarakkeet, mittarit ja taulut
– Time intelligence
– Quick measures

Miten raportteja luodaan ja miten visualisointi toteutetaan
– Parhaat visualisointikäytänteet
– Visualisointien luonti ja muokkaaminen
(muotoilu, analysointi, vuorokaikutus, suodatus, kirjanmerkit ja valinnat)
– Custom visuals
– Row level security

Miten raportit julkaistaan ja jaetaan
– Raporttien jakaminen ja julkaisu Power BI Serviceen
– Mahdollisuudet raporttien jakamiseen
– Datan päivityksen ajastus ja automatisointi
– Power BI Gateway

Miten loppukäyttäjät käyttävät dashboardeja ja raportteja
– Power BI Service: Q & A, Quick insights
– Power BI mobiilikäyttö: Windows, iOs, Android
– Valmiiden Content Packien hyödyntäminen
– Power BI Embedded

Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

23.–24.10.2018

1 297 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaat ja kahvit.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 1 197 euroa /hlö + alv 24 %.
Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekoulutus.fi, p. 041 5106466

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.