Erityisalalla työskentelevän matkakustannukset – uusi vero-ohje (1 pv)
Myös webinaarina!
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Erityisalalla työskentelevän matkakustannukset – uusi vero-ohje (1 pv)

27.06.2018, Graniittitalo, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs, helsinki 20 kesäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Koulutuksessa opitaan, miten erottaa ja tunnistaa erityisen toimialan vero-ohjeen soveltamistilanteet muista tilanteista.

Erityisalalla työskentely ei vielä automaattisesti tarkoita, että henkilöön sovelletaan erityisalan erityissäännöksiä. Huomioitavaa on, että erityisalan säännöksiä sovelletaan sekä kotimaisiin että ulkomaisiin erityisalan työntekijöihin riippumatta siitä, ovatko he Suomessa yleisesti vai rajoitetusti verovelvollisia. Erityisalan säännöksiä sovelletaan myös erityisalalla työskentelevään vuokrattuun työvoimaan.

Mikä vero-ohjeessa on uutta ja oleellista? Mitä ja mistä voidaan maksaa verovapaita kustannusten korvauksia erityisalalla? Kuka kuuluu erityisalan piiriin? Milloin erityisalan työntekijälle muodostuu varsinainen työpaikka? Milloin työntekijään sovelletaan erityisalan säännösten sijasta liikkuvaa työtä koskevia säännöksiä?

Kouluttaja
Johtava veroasiantuntija Taneli Lallukka
Pääkaupunkiseudun verotoimisto Taneli Lallukka työskentelee Verohallinnossa kansainvälisen henkilöverotuksen johtavana asiantuntijana. Hän on ollut laatimassa Verohallinnon nettopalkkaohjetta ja useita muita kansainvälistä verotusta käsitteleviä ohjeita.

Uusi vero-ohje 18.05.2018 Erityisalalla työskentelevän matkakustannukset

Käsitteet ja termistö – tunnista eri tilanteet

Työmatkaamisen eri vero-ohjeet ja niiden soveltamistilanteet

Aika- ja etäisyysrajat

Työpaikka
· Varsinainen työpaikka vs erityinen työpaikka
· Useita eri työpaikkoja päivän aikana
· Lyhyet poikkeamiset kohteissa
· Liikkuva työ Mistä työnantaja voi maksaa verovapaasti?
· kilometrikorvaukset
· päivärahat
· ateriakorvaukset
· majoittautuminen Työntekijän vähennysoikeudet verotuksessa – tulonhankkimiskulut

Dokumentaatio ja seurantavelvoite

Ajantieto Oy Kamppi (Graniittitalo)
Antinkatu 3 D, 7. krs
00100 Helsinki

Myös webinaarina!

27.06.2018 klo 9.15 – 11.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.