FSSC 22000:n version 4.1 lisävaatimukset sisältäen Food Fraud ja Food Defense -vaatimukset (1 pv)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

16.04.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa Karhumäentie 5, Vantaa 1 huhtikuun, 2019 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Toiminnan kehittäminen , Työturvallisuus

FSSC 22 000 julkaisi uuden version 4. sertifiointiohjelmastaan vuonna 2017. Suurimpana muutoksena on elintarvikkeiden ja niiden raaka-aineiden suojaaminen tahalliselta vahingonteolta ja väärennöksiltä. Välttämättä kaikki väärennökset eivät aiheuta elintarviketurvallisuusriskiä, mutta ne saattavat vahingoittaa kuluttajan luottamusta tuotteisiin. Vahingonteot ja väärennökset voivat kohdistua jo alihankintaketjuun.

Tavoite
Koulutus vahvistaa henkilöstön elintarviketietoisuutta ja varmistaa omavalvonnan toimivuutta sekä riskienhallintaa.
Koulutus antaa hyvän pohjan tehdä vaaranarvioita ja kuinka hallita tämän tyyppisiä riskejä. Koulutuksessa on mukana Eviran asiantuntija kertomassa viranomaisvalvonnan roolista petosten torjunnassa ja esimerkkejä petostapauksista sekä Nestlén asiantuntija kertomassa miten heillä petoksia torjutaan. Koulutuksessa käydään myös läpi myös palvelujenhallintaa ja allergeenien hallintaohjelmaa käytännön esimerkein.

FSSC Koulutus on saatavilla myös yrityskohtaisena koulutuksena.

Elintarviketuotantolaitosten laatuvastaavat ja elintarviketuotantolaitosten laatuasioiden kanssa työtä tekevät.

Kouluttajat:
Susanna Pesonen
, FSSC pääarvioija
Hanna Brotherus, lakimies, Evira
Ulla Luhtasela, Head of Nordic ja Regulatory and Scientific Affairs at Nestlé

8.30 llmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Avaus, ohjelma ja tavoitteet

9.10 FSSC 22 000 4.1 lisävaatimukset
– Palveluiden hallinta
– Pakkausmerkinnät
– Food Defence
– Food Fraud
– FSSC logon käytön periaatteet
– Allergeenien hallinta
– Tuotantoympäristön monitorointi

9.30 Allergeenien hallintaohjelma
– Allergeenien hallintaohjelman laatiminen
– Riskinarvioinnin ja hallintatoimenpiteiden toteuttaminen

10:00 Ympäristön monitorointi

10:30 Food Defence standardin vaatimukset ja food defence plan builder (FDA)
– Food Defence suunnitelman toteuttaminen ja sisällyttäminen elintarviketurvallisuusjärjestelmään
– Uhkien tunnistaminen ja riskin arviointi
– Food Defence plan builder (FDA)

11:30 Food Fraud standardin vaatimukset ja käytännön esimerkkejä
– Food Fraud suunnitelman toteuttaminen ja sisällyttäminen elintarviketurvallisuusjärjestelmään
– Haavoittuvuuksien ja uhkien tunnistaminen ja riskin arviointi
– Seuranta menetelmien määritys ja toteutus

12.00 Lounas

12.45 Food Fraud jatkuu

13:30 Food Fraud (Evira)
– Viranomaisten- ja elintarvikeyritysten rooli ja vastuu
– Tapaus esimerkkejä meiltä

14.15 Kahvitauko

14:45 Petosten torjunta yrityksessä (Nestlè)

15:30 Päätösyhteenveto

Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaa, Karhumäentie 5, 01530 Vantaa

tiistai 16.04.2019

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.