Hyvän esimiestyön ja tilannejohtamisen työpaja™ – mitä on riittävöinti® (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Hyvän esimiestyön ja tilannejohtamisen työpaja™ – mitä on riittävöinti® (1 pv)

22.05.2019, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 2 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Kouluttajana Erica on uskottava, hauska ja erittäin innostava."

• "Päivä Erican valmennettavana ei mene hukkaan, saat mukaasi arjen työkaluja, tietoa ja hyvää mieltä jaettavaksi eteenpäinkin."

Selkeitä työkaluja esimiestyöhön ja johtamiseen – miten olla riittävä, hyvä pomo!

Hyvän tilannejohtamisen työpaja perustuu hyvään, huonoon ja riittävään johtamiseen Riittävöinti® -ajattelun pohjalta. Siinä pyritään määrittelemään se taso, mikä kulloinkin riittää asioiden eteenpäin viemiseksi. Ei siis tarvitse olla aina pelkästään hyvä, vaan ensisijaisesti on hanskattava erilaisia tilanteita.

Riittävöinti®, mitä se on ja riittääkö se? Miten minä itse riitän? Kun mikään ei riitä? Liian paljon on liikaa – tai ainakin liian kallista? Joskus vähemmän on enemmän? Vähemmän on vähemmän! Miten olla riittävän hyvä pomo?

Miten hanskata esimiestyö ja tilanteiden johtaminen riittävän hyvin – tai vielä entistäkin paremmin!

Kenelle

Kaikille esimiestehtävissä toimiville, jotka haluavat oppia ymmärtämään ja tiedostamaan, mistä riittävän hyvä esimiestyö ja tilanteiden johtaminen muodostuu, miten se käytännössä rakennetaan ja mihin se todellisuudessa johtaa.

Hyödyt

Tässä valmennuksessa panostetaan siihen, että oivallus siirtyy osaamiseksi. Saat selkeitä työkaluja johtamiseen ja esimiestyöhösi, jotka on helppoa ottaa heti arjessa käyttöön.

Päivä on käytännönläheinen työpaja, jossa on lyhyitä alustuksia ja paljon erilaisia harjoituksia, kokeiluja ja käytännön testauksia niin yksin, pareittain kuin pienryhmissä. Tässä valmennuksessa saat kokeneen valmentajan sparrauksen.

Sinä riität!

Kouluttaja

Valmentajana toimii yritys- ja muutosvalmentaja, NLP Trainer, Social Panorama Consultant Erica Selin, SelinSelin®. Hän on kokenut, pitkän linjan valmentaja, joka on perehtynyt NLP:n keinoihin, ratkaisukeskeiseen ja arvostavaan vuorovaikutukseen. Hän on sparrannut ja valmentanut monen alan johtajia, esimiehiä, tiimin vetäjiä ja avainhenkilöitä eri puolella Suomea. Hän on kirjoittanut ja julkaissut useita kirjoja ja äänikirjoja esimiehille ja myyjille sekä muille asiakastyötä tekeville, joiden henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot ovat keskeisessä asemassa.

08.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

09.00 Koulutus alkaa

I Johtamisen ja esimiestyön anatomiaa

Mistä on hyvä, huono ja riittävä johtaminen ja esimiestyö tehty?

• pitääkö esimiehen aina olla hyvä?
    • saako ja voiko työelämässä olla myös huono?
    • Riittävöinti® – mikä riittää esimiestyössä?
    • mikä estää käytännössä
      • johtamasta hyvin?
      • tekemästä sitä, mitä kulloinkin pitää ja
      • olla saavuttamatta toivottua tulosta?

II Esimiehen kolmoisstrategia

Asioiden johtaminen

• 20/80 – sääntö esimiestyössä
    • miten nujertaa/hillitä työn tekemisen tuottavuuden Nakertajat™?
    • kolmoisstrategian tasapainon hallinta

Ihmisten johtaminen

• ihmisten on aina erilaisuuden johtamista
    • erilaisuus ei koskaan ole eriarvoisuutta
    • erilaisia tapoja tarkastella erilaisuutta

Itsensä johtaminen

• onko minä Esimiehenä Oy kunnossa?
    • mitä toimiva itsensä johtaminen on käytännössä?
    • miten hoitaa ja johtaa itseään mahdollisimman hyvin?

Määritellään, mitä tarkoittaa Riittävöinti® esimiestyössä

• 4% Taktiikalla™ -ajattelu, eli pienin askelin eteenpäin

11.30 -12.15 Lounas

III Nyt testataan tilannejohtamista käytännössä!

Hyvä johtaminen eri johtamistilanteissa, esim.

• vuorovaikutustilanteet
    • tavoitteiden asettaminen
    • kehityskeskustelut
    • palautteen antaminen
    • epäkohtiin puuttuminen
    • palaverikäytännöt
    • tiedonkulun organisointi
    • haasteellisten tilanteiden hoitaminen

Testataan ja kokeillaan parityöskentelynä ja pienryhmissä.

14.00 Iltapäiväkahvit

Hyvä johtaminen eri johtamistilanteissa jatkuu

Yhteenveto, loppukeskustelu ja vihjeitä jatkoon

• mitä oivalsin ”riittävöinti®”- ja eri tilanteiden johtamisesta?
    • mitä ideoita vien mukaani omaan esimiestyöhön ja johtamiseen?

16.00 Valmennuspäivä päättyy

Koulutuspaikka: Sokos Hotel Presidentti, Rautatienkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 22.5.2019

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early Bird! Ilmoittaudu 1.5.2019 mennessä, saat lisäksi kouluttajan esimiestyön webinaarikoulutuksen tallenteen ja e-kirjan veloituksetta!

Peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.