IATF 16949 ja keskeiset konseptit (3 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

IATF 16949 ja keskeiset konseptit (3 pv)

1 750 euroa /hlö + alv 24 %

12.-14.04.2023, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 7 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Laadunvarmistus

IATF 16949:2016 on standardi, joka täydentää ISO 9001 -standardia ja pitää sisällään autoteollisuuden asiakaskohtaisia tarkennettuja vaatimuksia.

IATF 16949:2016 -laadunhallintajärjestelmästandardi voidaan myös sertfioida. Organisaation sisällä sertifiointi auttaa vähentämään tuotannon turhia muutoksia ja parantamaan tuotannon tehokkuutta, jotka molemmat vaikuttavat taloudelliseen tulokseen. IATF 16949:2016 -sertifiointi auttaa luomaan yhteisen laadunhallintajärjestelmän lähestymistavan koko toimitusketjulle ja helpottaa alan parhaiden käytäntöjen käyttöä.

IATF 16949:2016 korvaa aiemmin voimassa olleen ISO/ TS 16949:2009 -standardin. Uudistunut standardi voidaan helposti yhdistää käytössä oleviin standardeihin, sillä sen viitekehys, rakenne ja vaatimukset perustuvat ISO 9001:2015 -standardiin. IATF 16949:2016 -standardin kansainvälinen tunnettavuus takaa sertifionnin jälkeen organisaation uskottavuuden tehtäessä tarjouksia maailmanlaajuisesta materiaalinhankinnasta tai laajennettaessa liiketoimintaa paikallisesti. Sertifioinnilla voidaan esittää ulkopuolisille sitoutumista tuotelaatuun, jatkuvaan parantamiseen ja että organisaatio noudattaa asiakaskohtaisia vaatimuksia.

IATF 16949:2016 ajaa neljää keskeistä asiaa toiminnan ja laadun parantamisessa ja tehostamisessa:
– Jatkuva parantaminen
– Virheiden ennaltaehkäisy
– Vaihtelun pienentäminen (on-target -filosofia)
– Toimitusketjun hävikin ja tuhlauksen pienentäminen

Lisätietoa

Mistä on kyse IATF 16949:2016 -standartissa?
IATF 16949:2016 on autoteollisuuden standardi mutta sen vaatimuksia voidaan soveltaa toiminnan kehittämisessä autoteollisuuden ulkopuolella. Standardista saa käytännönläheistä apua laadun suunnitteluun, ohjaukseen ja parannukseen. Päivitetty kansainvälinen standardi tarjoaa kattavat ja käyttökelpoiset vaatimukset sekä työkalut.

Sertifioitavissa oleva järjestelmä
IATF 16949:2016 -laadunhallintajärjestelmä on sertifioitavissa. Ottamalla käyttöösi järjestelmän osoitat, että organisaatiosi täytää tiukimmat autoteollisuuden vaatimat tehokkuus-, laatu- ja kustannustehokkuusvaatimukset. Sertifiointi mahdollistaa jatkuvan parantamisen ja auttaa pysymään kilpailukykyisenä.

Keskeiset konseptit haltuun
Koulutuksessa käydään läpi IATF 16949:2016 päämäärät sekä keskeiset muutokset yleisellä tasolla. Pääpaino on työkaluissa (FMEA, SPC, MSA, APQP, PPAP), joita tarvitaan asiakaskohtaisten täsmentävien vaatimusten täyttämiseen.

Monimuotoinen osallistumistapa
Valitse itsellesi sopivin toteutustapa. Koulutuksen voi käydä lähiopetuksena, etänä tai hybridinä. Postitamme koulutusmateriaalit sekä striimaamme koulutuspäivät etänä osallistuville.

Elämyksellinen koulutuspaikka
Koulutus järjestetään ainutlaatuisissa kokouspuitteissa Sibeliustalossa, Vesijärven rantamaisemissa.

Laadukkaat tarjoilut
Food & Events huolehtii nautinnollisista lähikoulutuspäivän tarjoiluista tarjoten varmasti jotakin jokaisen makuun.

Kouluttaja:
Matti Pesonen
, Lean Six Sigma Black Belt, KTM (Strateginen johtaminen), KTK (Johtaminen ja organisaatiot)
Matti Pesonen on valmistunut ekonomiksi Lappeenrannan teknillisen yliopiston Kauppakorkeakoulun Strategisen johtamisen maisteriohjelmasta. Kauppatieteen kandidaatin tutkinnon Matti on suorittanut johtamisen ja organisaatiotieteiden pääaineesta. Matin mielenkiintona on organisaatioiden toiminnan parantaminen ja yritysten johtamisen tason nostaminen.

KTM Matti Pesosella on kokemusta mm. seuraavista laadun johtamisen menetelmistä ja työkaluista ja niiden soveltamisesta asiakasyrityksissä ja koulutustilaisuuksissa:
– Laatutekniikat ja laatutyökalut: FMEA, SPC, MSA, 8D, DoE, Juurisyyanalyysi, 5xMiksi ja muut yleiset tiimityökalut ja ongelmanratkaisumenetelmät
– Lean Six Sigma -menetelmä: Lean Six Sigma Black Belt, Lean Six Sigma Green Belt-kouluttaja, Lean Six Sigma Yellow Belt-kouluttaja
– Tilastolliset menetelmät: Minitab-ohjelmiston ja tilastollisten menetelmien ja datan analyysin kouluttaja
– Laatujärjestelmät: ISO 9001:2015, IATF 16949:2016

Matista sanottua:
”Kouluttajan esiintyminen on motivoivaa ja selkeää. Hyvä!”
”Matti on loistava kouluttaja!”
”Opettaja oli asiantunteva ja osasi kertoa asiat niin, että ”maallikkokin” ymmärää asian.”

Päivä 1

Sibeliustalo, Ankkurikatu 7, 15140 Lahti tai etäosallistuminen

12.-14.04.2023

1 750 euroa

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Peruutus on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.