ICT-toimitusten vastuukysymykset ja tietosuoja (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

ICT-toimitusten vastuukysymykset ja tietosuoja (1 pv)

24.01.2019, Radisson Blu Plaza Hotel, Helsinki Mikonkatu 23, Helsinki 10 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia

ICT-toimitusten vastuukysymykset määrittyvät osapuolten välisen sopimuksen perusteella.

– Kuinka laatia hyvä ICT-sopimus riskien välttämiseksi ja osapuolten välisestä vastuunjaosta sopimiseksi?
– Miten yleisiä IT2018-ehtoja voi käyttää sopimuksissa?
– Entä miten henkilötietojen suoja ja EU:n uuden tietosuoja-asetuksen pakolliset sopimusvaatimukset tulee huomioida ICT-sopimuksissa?

Tässä koulutuksessa näihin kysymyksiin antavat käytännönläheisiä vastauksia ICT-sopimuksiin ja tietosuoja-asioihin erikoistuneet juristit.

Mitä saat?
– opit olennaisimmat asiat ICT-toimitusten vastuukysymyksistä ja IT2018-sopimusehdoista
– tutustut tyypillisimpiin ongelmatilanteisiin, jotka voidaan välttää laatimalla oikeanlaiset toimitus- ja ylläpitosopimukset
– opit käytännön case-esimerkkien avulla tunnistamaan ja välttämään yleisimmät ICT-sopimuksiin liittyvät ongelmatilanteet.
– opit ymmärtämään EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen asettamat pakolliset vaatimukset ICT-sopimuksille

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisissä ICT-sopimusten ja niihin liittyvien tietosuojakysymysten kanssa: yritysten omistajat, ICT-hankinnoista vastaavat henkilöt ja ICT-toimittajat.

Tavoite
Kurssin tavoitteena on opastaa osallistujia neuvottelemaan oikeanlaisia sopimusehtoja ICT-sopimuksissa sekä opastaa EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset sopimusehdoille ja henkilötietojen suojalle.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii Asianajotoimisto Applex Oy:n tietosuojalainsäädäntöön erikoistunut lakimies Ville Vainio. Hän avustaa päivittäin yrityksiä ICT-toimitussopimuksia ja tietosuojaa koskevissa asioissa.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 ICT-sopimukset ja IT2018-sopimusehdot erityisesti vastuukysymysten osalta
– Millainen on hyvä ICT-sopimus – vastuuasioista sopiminen ja riskeihin varautuminen
– IT2018-sopimusehdot ja niiden käyttäminen
– Tapauskohtaisesti sovittavat asiat
– IT2018-sopimusehdot erityisesti vastuukysymysten osalta – mikä voi mennä pieleen ja kuka korvaa?

11.00 Lounas

12.00 EU:n yleinen tietosuoja-asetus – mitä pitää huomioida ICT-sopimusten osalta?
– EU:n yleinen tietosuoja-asetus ja ICT-sopimukset
– Henkilötietojen käsittelijän (palveluntarjoajan/ICT-toimittajan) ja rekisterinpitäjän (asiakkaan) välinen sopimussuhde ja vastuukysymykset
– EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen pakolliset sopimusvaatimukset ja niiden implementointi ICT-sopimuksiin
– IT2018-sopimusehdot ja GDPR-päivitys

14.15 Kysymykset ja loppukeskustelu

14.30 Koulutus päättyy

Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, 00100 Helsinki

torstai 24.1.2019

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.