Innovaation uusi kipinä (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Innovaation uusi kipinä (1 pv)

07.03.2018, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 16 helmikuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Kehittäminen

Sytytä itsesi ja tiimisi uuteen tekemisen liekkiin

Innovaatio ja innovointi. Nämä muotisanat kärsivät turhasta inflaatiosta vuosikymmenen alussa, koska kaikki halusivat ”innovoida ja olla ajan hermolla”, mutta unohtivat viedä hienot visiot ja korulauseet käytäntöön. Tässä koulutuksessa pesemme innovointi-sanan mainetta ja osoitamme, että se on elintärkeää ja tarpeellista jokaisella työpaikalla ja jokaisessa tiimissä yli toimialarajojen!

Tule ”Innovaation uusi kipinä”-koulutukseen tuulettamaan ajatuksiasi ja hakemaan uusia työkaluja ja ideoita omaan käytännön työhösi!

Innovaatioiden tekeminen ja uusien asioiden keksiminen ja kehittäminen nähdään usein muutamien onnekkaiden pellepelottomien ja poikkeuksellisen älykkäiden ihmisten etuoikeutena. Tämä ennakkokäsitys on kuitenkin kaukana totuudesta. Jokainen meistä osaa ja pystyy tuottamaan innovaatioita, kunhan siihen annetaan mahdollisuus oikeanlaisen ajattelutavan ja ilmapiirin avulla.

Usein myös kuvitellaan, että innovaatiot ovat sähköautoja tai lentäviä rullalautoja tai muita mullistavia ja lennokkaita keksintöjä. Totuus kuitenkin on, että yhtälailla pienillä muutoksilla ja jonkun arkisen asian tekemisellä uudella tavalla voimme saada aikaan merkittäviä seurauksia.

Innovaation uusi kipinä -koulutuksessa osoitamme esimerkeillä sen, että innovaatiotaidoista on hyötyä työyhteisön jokaiselle jäsenelle!

Kenelle

Koulutus on suunnattu kaikille kehittäjille, esimiehille ja mielipidejohtajille.

Mitä saat

• Koulutuksessa oivallutamme sinut ajattelemaan omaa työtäsi ja omaa työpaikkaasi uudella tavalla.
  • Teemme käytännön harjoituksia ja ryhmätöitä, joita voit soveltaa juuri sinun työhösi.
  • Saat käytännön konkreettisia työkaluja, jotta saat uutta happea tiimiisi ja organisaatioosi!

Kouluttajat

Koulutuspäivien valmentajana toimii toimii työelämän tutkimus- ja valmennusyritys VIKTOR Work-Life Metrics Oy:n Jussi Leinonen ja Wille Raitolampi. Molemmat valmentajat ovat työskennelleet luovissa työyhteisöissä niin työyhteisön jäsenenä kuin esimiehenäkin. Markkinointi-ekonomin koulutuksen omaavat herrat tuulettavat kouluksissa ajatuksia ja toimintatapoja raikkaalla otteella.

Koulutus toteutetaan valmennustyyppisesti. Heräte-esitysten lisäksi teemme päivässä pariharjoitteita, ryhmäkeskusteluja ja vertailemme parhaita käytäntöjä eri yrityksistä ja organisaatioista. Valmistaudu siis keskustelemaan ja olemaan aktiivinen – mitä enemmän annat itsestäsi, sitä enemmän saat!

Ennen koulutusta lähetämme ennakkokyselyn sähköpostitse jokaiselle valmennukseen osallistujalle. Kyselyn avulla pystymme tekemään päivästä henkilökohtaisemman ja mielenkiintoisemman kaikille, joten vastaathan kyselyyn ajatuksella.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Miksi innovoida ylipäätään?

• Mikä menee innovoinnissa usein pieleen?
  • Innovoinnin vaikutukset työhön ja organisaatioon
  • 6 estettä innovoinnille – Taklataan ne!

10.30 Tauko

Maailmaa muuttaneet innovaatiot

• Mitä voimme oppia historiasta?
  • JHISILJDFA
  • Innovoinnin punaiset liput – miksi niin usein lyömme jarrut lukkoon?

11.45 – 12.30 Lounas

Minä ja innovointi

• Testi: Olenko innovaattori vai toimeenpanija?
  • Kuinka maailman kuuluisimmat innovaattorit toimivat?
  • Viisi käytöstä oman innovaatiokapasiteettisi lisäämiseen

14.15 – 14.30 Tauko

Frugal-innovaatiot

• ”Meillä ei vain ole resursseja” – entä sitten?
  • Kuinka innovoida ”pienesti” ja vähäisillä resursseilla?

15.45 Loppukeskustelu

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 7.3.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.