IPMA C verkkovalmennus (Sertifioitu projektipäällikkö) (2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

IPMA C verkkovalmennus (Sertifioitu projektipäällikkö) (2 pv)

26.10.-03.11.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 10 joulukuun, 2021 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Sisältö ja avoitteet
Valmennuksessa opit projektihallinnan keskeisimmät menetelmät ja harjoitusten kautta saat hyvän perustan soveltaa niitä käytännössä. Valmennuksessa tutustutaan projektin johtamisen osaamisalueisiin IPMA:n jäsentelyn (Individual Competence Baseline 4.0 (ICB) avulla. Valmennus antaa sinulle hyvät eväät suorittaa IPMA C-tason sertifikaatti.

Työskentelytavat
Valmennus toteutetaan täysin etäopiskelun keinoin. Howspace verkko-oppimisympäristössämme opiskellaan yksin ja yhdessä mielenkiintoisen sisällön parissa, keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia. Opiskelua tahditetaan yhteisillä Teams-verkkotapaamisilla, joissa päästään aktiivisesti työstämään opittuja asioita kanssaoppijoiden ja valmentajan kanssa ja kysymään mieltä askarruttavia kysymyksiä.

Suositeltava lähtötaso
Saat valmennuksesta eniten irti, jos olet käynyt jonkin perustason projektinhallintavalmennuksen (kuten Projektityön perusteet) tai omaat muuten vastaavat tiedot ja taidot projektijohtamisen peruskäsitteistöstä ja menetelmistä sekä kokemusta projektinjohtamisesta.

IPMA C -sertifiointiin ilmoittautuminen tapahtuu Projektiyhdistyksen sivuilta www.pry.fi. Sieltä löydät ajantasaiset tiedot ja ohjeistukset sertifioinnin suorittamiseksi. Huomaathan, että sertifiointiin vaaditaan vähintään kolmen vuoden kokemus normaalien projektien johtamisesta tai vähintään kolmen vuoden kokemus vastuullisessa projektinjohdollisessa roolissa projektipäällikön apuna vaativassa projektissa viimeisen kuuden vuoden ajalta.

Projektipäälliköt ja muut projektityön ammattilaiset, jotka ovat jo keränneet muutaman vuoden verran kokemusta projektin johtamisen tehtävistä ja haluavat todentaa osaamisensa kansainvälisesti tunnustetulla IPMA:n C-tason sertifikaatilla. IPMA C sertifioitumistilaisuuden järjestää Projektiammattilaiset ry., jonka sivulla oleviin IPMA C-tason sertifiointivaatimuksiin on suositeltavaa tutustua etukäteen.

Kouluttajat:
Teppo Nurminen
, Toimitusjohtaja, valmentaja

Tepolla on laaja kokemus projektijohtamisesta sekä tuotekehityksen ja projektitoiminnan kehittämisestä kansainvälisissä ympäristöissä. Häntä kiinnostavat strategian ja ihmisten johtamisen kysymykset niin projekteissa kuin työelämässä yleensäkin.

Markku Aarni, Konsultointijohtaja

Olipa kyseessä valmennuksessa opiskeltavat asiat tai johtoryhmän toimintatapojen kehittäminen kohti parempaa projektisalkunhallintaa, Markun ohjenuorana asiakastyössä on ”miten saada paremmat tulokset tehokkaasti”.

1. päivä klo 9.00 – 16.00
2. päivä klo 9.00 – 16.00

Lisäksi osallistujat voivat ilmoittautua maksutta sopivaan kahden tunnin sparraussessioon, jossa käydään läpi harjoituskoe, ja jaetaan vinkkejä sertifiointitilaisuuteen. Näitä tilaisuuksia järjestämme noin kuukauden välein.

Ennen valmennusta suosittelemme perehtymään IPMA C-sertifiointiin ja sen vaatimuksiin. Lisäksi kurssilla on pieni ennakkotehtävä.

Tarkempi ohjelma aikatauluineen tulee ilmoittautumisen jälkeen.

Sisältö:

Tilaisuuden avaus, valmennuksen tavoitteet ja esittelyt

IPMA C-sertifioinnin yleinen esittely

– Sertifiointivaatimukset
– Sertifiointiprosessi
– ICB 4.0 pätevyysalueiden yleisesittely

Näkökulmapätevyydet kuvaavat projektin ulkoisia, toteutukseen vaikuttavia tekijöitä ja perussyitä, jotka saavat ihmisiä, organisaatioita ja yhteisöjä aloittamaan ja tukemaan projekteja, ohjelmia ja salkkuja.

– Strategia
– Hallinto, rakenteet ja prosessit
– Standardien ja määräysten noudattaminen
– Valta ja kiinnostus
– Kulttuuri ja arvot

Ihmispätevyydet kuvaavat henkilökohtaiset ja henkilöiden väliset pätevyydet, joita tarvitaan menestykselliseen osallistumiseen tai johtamiseen projektin, ohjelman tai salkun toteutuksessa.

– Itsetuntemus ja itsensä johtaminen
– Henkilökohtainen rehellisyys ja luotettavuus
– Henkilökohtainen viestintä
– Suhteet ja sitoutuminen
– Johtajuus
– Ryhmätyö
– Ristiriidat ja kriisit
– Oivaltaminen
– Neuvottelu
– Tulossuuntautuneisuus

Käytäntöpätevyydet ovat projektien, ohjelmien ja salkkujen onnistuneeseen toteutukseen käytettyjä erityisiä menetelmiä, työkaluja ja tekniikoita.

– Toteutusmalli
– Vaatimukset ja tavoitteet
– Laajuus
– Aika
– Organisaatio ja informaatio
– Laatu
– Talous
– Resurssit
– Hankinta
– Suunnittelu ja ohjaus
– Riskit ja mahdollisuudet
– Sidosryhmät
– Muutos ja muuntaminen

26.10.-3.11.2021

1 500 euroa

– Verkkovalmennuksiin ja etänä osallistuville tarjotaan Wolt-lounaan 25 euroa/valmennuspäivä!
– Osallistumalla ansaitset 5 000 Finnair Plus -pistettä!

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja